Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

For en som nesten ikkje har vært borti GNU/Linux før, vil Ubuntu være det beste valget? Og da 7.04 eller? Vil gjerne hat et som er lett å konfigurere utseendet på.

8429935[/snapback]

 

vel hvor lett det er å konfigurere utseendet avhenger av Gnome eller KDE, alle distroene er like lette å konfigurere utseendet på. Ubuntu er enkel for folk som ikke har vært borti Linux før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

amsn trøbbel på feisty...kjører install script men får feilmelding når jeg skal åpne. åpne som superuser går greit.

 

Terminal sier:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

marsan@marsan-desktop:~/Desktop$ amsn

Error in startup script: error copying "/home/marsan/.amsn/andersen_marius_hotmail_com/config.xml" to "/home/marsan/.amsn/andersen_marius_hotmail_com/config.xml.old": permission denied

while executing

"file copy -force [file join ${HOME} "config.xml"] [file join ${HOME} "config.xml.old"]"

(procedure "load_config" line 30)

invoked from within

"load_config "

invoked from within

"if { $initialize_amsn == 1 } {

###############################################################

create_dir $HOME

create_dir $HOME/plugins

create_di..."

(file "config.tcl" line 1471)

invoked from within

"source config.tcl "

("uplevel" body line 23)

invoked from within

"uplevel \#0 {

 

source ctthemes.tcl

source progressbar.tcl ;# Progressbar Megawidget

source migmd5.tcl

source des.tcl ;# DES encryption

source s..."

(procedure "reload_files" line 2)

invoked from within

"reload_files"

(file "/usr/bin/amsn" line 237)

 

Er det fordi at config.xml ikke "passer" til feisty som er problemet?

 

grafiske feilmeldingen jeg får er:

post-69629-1177085339_thumb.png

Endret av Marsan
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det finnes drivere til Creative X-Fi Extreme Music?

 

Har ikke klart å finne noe enda.

 

Distro: Ubuntu 7.04

8427939[/snapback]

Som nevnt tidligere, de lukkede X-Fi driverne til GNU/Linux skulle egentlig være klare i 2. kvartal i 2007. Men på grunn av forsinkelser (eller nedprioriteringer fra Creative sin side :thumbdown: ) kommer ikke disse driverne før i 3. kvartal. Det betyr at X-Fi kortene overhodet ikke vil fungere i GNU/Linux før disse driverne kommer.

 

Edit: skriveleif

8428016[/snapback]

 

Typisk. Da må jeg vente litt til med å gå over til Ubuntu fra XP. Det er uaktuelt å gå tilbake til onboard lydkortet.

 

 

:cry: *angre på x-fi*

8428399[/snapback]

Hvis du istedet skaffer deg et Audigy 2/ZS/4, så vil kortet fungere helt ypperlig.

Lenke til kommentar

Har 2 partisjoner, C:\ og D:\, C:\ er der eg har Windows XP, er det nå bare til å installere Ubuntu på D:\ så vil eg få dualboot menyen? Faren min(som er dataingeniør) har mest peiling på nettverk så han var litt usikker, og skulle spørre en kollega men det er så lenge til tirsdag :p

 

EDIT: D:\ er filpartisjon.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Er det noen som kjører Ubuntu 7,04 her? Anbefales det?

8432026[/snapback]

Anbefales helt klart. nVidia skjermkort + Terratec lydkort fungerer 100% out-of-the-box. Tok kanskje 10-15 å installere alt, og alt er egentlig bare pek og klikk.

Automatisk nedlasting av codecs er også herlig. Utrolig kult rett og slett.

Lenke til kommentar
Er det noen som kjører Ubuntu 7,04 her? Anbefales det?

8432026[/snapback]

Anbefales helt klart. nVidia skjermkort + Terratec lydkort fungerer 100% out-of-the-box. Tok kanskje 10-15 å installere alt, og alt er egentlig bare pek og klikk.

Automatisk nedlasting av codecs er også herlig. Utrolig kult rett og slett.

8432707[/snapback]

 

Ca. minstekrav til maskinvare?

Har en liten box med P3 866 og 256MB ram, HK med Intel 810 brikkesett.

Skjermkort kan jeg velge og vrake ;)

Lenke til kommentar
Ca. minstekrav til maskinvare?

Har en liten box med P3 866 og 256MB ram, HK med Intel 810 brikkesett.

Skjermkort kan jeg velge og vrake ;)

8435771[/snapback]

Prosessoren er rask nok i massevis. Ram holder også selv om det er i minste laget til bruk av mange programmer samtidig. Du kan prøve 3D med integrert grafikk i brikkesettet i810. Hvis du blir skuffet så kan du prøve et bedre skjermkort. 3D-grafikken skal være veldig lite krevende sammenlignet med vista så det kan godt hende du får ok hastighet selv på den integrerte grafikken.

Lenke til kommentar
Når er det neste versjon av Slackware kommer?

8434854[/snapback]

Pat pleier ikke å sette datoer for neste versjon slipp, det kommer når det er ferdig.

Men det kan nok komme til å ta en stund til. Slackware går nå over til 2.6 kjerne som standard, nye X11, pluss en større renovasjon av gcc, glibc, binutils, etc. I mellomtiden kan du om du er eventyrlysten følge Slackware-current, men husk at den kan være ustabil.

Følg med på changelog for -current for å få en varsel om når Pat mener Slackware nærmer seg neste versjon.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...