Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å prøve Steam gjennom wine nå; den som er installert av crossover office. Peiling på hvor jeg finner Steam.exe?

 

bjorninge@ubuntu-dabear:~/.cxoffice/Unsupported/desktopdata/cxmenu/

Desktop.c^5E3A^5Fwindows^5Fprofiles^5Fcrossover^5FDesktop$ wine Steam

wine: could not load L"c:\\windows\\system32\\Steam.exe": Module not found

 

 

edit:jeg delte opp for å unngå scroll

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Fikk steam og Half Life 2 til å kjøre gjennom crossover linux:

 

post-51505-1177437724_thumb.png

 

 

Men, grafikken lager litt etter, og lyden er til tider skurrete. Noen som har forslag til hvordan jeg kan forbedre dette?

8462600[/snapback]

 

Kanskje ikke noe kraftanstrengelse men det er gøy at det går ann. Jeg har kjørt CS:S på Steam over wine, så det går greit (alt er relativt :D).

 

Offtopic: Frets On Fire er et kjempebra spill (guitar hero clone)! Sitti å spilt i hele dag.. fåes her: FRETS ON FIRE

Lenke til kommentar
Fikk steam og Half Life 2 til å kjøre gjennom crossover linux:

 

post-51505-1177437724_thumb.png

 

 

Men, grafikken lager litt etter, og lyden er til tider skurrete. Noen som har forslag til hvordan jeg kan forbedre dette?

8462600[/snapback]

 

Kjører du ATI-drivere er du nok dessverre ute og kjører. Med et R9500Pro er jeg ikke istand til å karre ut mer enn 4-5fps når jeg prøver å kjøre HL2 i wine, og det er alltid en 50-50 sjanse for at HL2 ikke starter, men henger seg så rått og brutalt at hele maskinen går i total frys (til og med caps lock-lyset på tastaturet slutter å reagere). Drømmen er nye, gode ATI-drivere og full støtte for directX opptil DX10 i wine. Alternativt kan problemet løses ved å kaste enda kraftigere hardware på det. :p

 

Ellers finner du mer info, samt diverse relaterte bugs i Wine sinn AppDB. :)

Lenke til kommentar

Takk for linken. Kjører et splitter nytt Gainward 7800 GS 256 MB GDDR3 AGP med nvidia-driverne, så det skulle ikke være problemet. Skal prøve cedega når jeg får tid, har prøvd samme installasjon av HL2 gjennom både crossover linux og wine, crossover er nok litt bedre, spesielt med tanke på framerate og htmlmotoren. I wine får jeg dessuten noen glitcher i menyen :)

Lenke til kommentar

Jeg har siste versjon av wine, crossover linux og cedega liggende. Crossover og wine funka bare så vidt, men jeg gleder meg til å prøve cedega i morgen (i dag). Først må jeg finne meg en dvd-versjon av Half Life 2, da det er problemer med å få løst ut disken under installering fra de fem CDene som trengs. Eventuelt kan jeg bare laste ned steam og laste ned HL2 gjennom denne - noe jeg gjorde under crossover linux, men det ser ikke ut til at cedega liker .msi-filer (invalid exe-file). Forslag til hvordan jeg kan gå rundt dette?

Lenke til kommentar

Jamen serru, det er ikke problemet. Problemet er å få cedega til å kjøre denne installasjonen av Steam (som var installert med crossover og ligger under ~/.cxoffice/Unsupported/c_drive/Program\ Files/steam), eller å installere steam på nytt i cedega. Alternativet er jo å flytte/kopiere hele ~/.cxoffice/Unsupported/c_drive , men til hvor for at dette skal dukke opp i GUIen til cedega?

Lenke til kommentar

hei har nå instalert xp64 og

har tenkt og lage en dualboot med ubuntu-7.04-desktop-amd64 og xp64. Hører det er et styr og få d til og ikke minst om du velger og ta bort ubuntu etter instalasjon, da må du inn me masse win boot programmer etc. Det skulle vært en enkel idiot sikker guide for akkurat dette, det tror jeg mange hadde satt pris på.

Lenke til kommentar

Ville heller anbefalt å installere den vanlige versjonen av ubuntu, istedet for 64bits-utgaven. Som jeg har forstått det, gir ikke 64bits utgaven nok fordeler som kan oppheve ulempene (mange multimedia-codecs vil ikke funke, flash inkludert, pluss sikkert mer).

 

For å slette GRUB, er det bare å kjøre /fixmbr fra recovery console på Windows XP-cden. Alternativt kan du gjenopprette Visa sin bootloader med VistaBootPro, direkte fra windows Vista. At dette skulle være så vanskelig at det krever en egen guide, skjønner jeg ikke helt, men.. :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke en egen guide for gjenopprettelse av win bootloader fordi det er så få som gjør det. De fleste oppdager at linux (f.eks. Ubuntu) er så mye bedre enn win at de heller fjerner win :p

 

BTW, det har blitt bedre for 64bit distroer. ffmpeg og mplayer har f.eks. nå native støtte for .wmv og det skal ikke være så ille å få flash til å funke.

Lenke til kommentar

Har dere en enkel måte på å skifte splash-bildet før man kommer inn i Ubuntu? :)

 

Fant denne oppskriften her:

Well, you can try making a .splash directory in your home folder,and drag all the splashes you like in it. Then, in Applications -> System -> Gconf Config Editor, go to apps -> gnome-sesion-> options click on splash image, the field is open for editing. Type in /home/*username*/.splash/*splash_picture's_name.png*

Men det er vel individuelt hvor jeg har disse bildene, bare jeg viser hvor disse splash-bildene er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...