Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RattleBattle: Okay, fint. Tenkte bare å si fra (bruker ikke madwifi-driverne selv). Var ikke sikker på om fiksen hadde nådd ut i alle distroer ennå.

 

olear: Uff, den var lang, men jeg kom meg igjennom. Selv om ikke alle argumentene var like gode (var jo en del subjektivitet der) så var det allikevel ganske mange interessante poeng han tok opp der og.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Han kunne iallefall skrevet ubuntu korrekt.

 

, I installed the SwiftFox which is a Linux based version of the browser which is designed for speed. Now my internet browsing is a lot faster in Linux than in Windows.

Jasså du, denne trur jeg ikke på. Hastighetsforbedringa du får, er etter mi erfaring kun et resultat av placebo-effekten. Jeg kunne ikke merke store forskjeller iallefall. Vil egentlig tru at firefox fra mozilla.com er like kjapp som swiftfox.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med iptables på en maskin jeg har satt opp for bruk som server på et lan vi skal ha til helga, selve problemet begynner å haste litt og derfor lurte jeg på om noen her inne kunne klare å sette noe opp for meg ?

 

Selve problemet er at jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal skrive der inne. Har lest litt rundt, men sliter rett og slett, er helt ny på dette.

 

Men noen her inne som vet?

 

Pcen skal brukes som server, eller netttjener til et lan hvor det vil komme en ca 50stk. Vi får 100 mbit linje og ettersom et tips jeg fikk skal vi først sende internetten gjennom denne maskinen og så ut til en hovedswitch som senere deler dette ut til 3 bord rekker.

 

Hovedswitchen er ikke noe billigskvip, ettersom jeg forstod det, blir det en switch i prisklassen 8000 og oppover. Dette hjelper vel litt at den er hardwarebasert ?

 

Serveren har to nettverkskort, et til inngang og et til utgang, begge er på 10/100 og ikke gigabit. Det ene er på hk, mens det andre er kjøpt eksternt.

 

Noen som vil hjelpe ?

 

Kan eventuelt tegne opp hvordan kablene og hvordan jeg har tenkt det skal gå om ikke noen forstod min forklaring, kom gjerne med forslag eller rettinger hvis dette er feil fremgangsmåte!

 

Takk for alt.

Lenke til kommentar
"Skrivefeilene" i navnene er nok gjort med fullt overlegg. Det er en del av humoren de bruker på The Inquirer.

8397557[/snapback]

Hum, du sier at de ikke ønsker å bli tatt for alvorlig altså? Er det noen annen grunn til at artikkelforfatteren gjør dette? Dessuten, mener å ha lest en god del av andre artikler på The Inquirer som ikke hadde slike skrivefeil.

Lenke til kommentar
"Skrivefeilene" i navnene er nok gjort med fullt overlegg. Det er en del av humoren de bruker på The Inquirer.

8397557[/snapback]

Hum, du sier at de ikke ønsker å bli tatt for alvorlig altså? Er det noen annen grunn til at artikkelforfatteren gjør dette? Dessuten, mener å ha lest en god del av andre artikler på The Inquirer som ikke hadde slike skrivefeil.

8397640[/snapback]

Som Douglas Adams sa: Humor er en genial måte å si ting på som ikke kunne vært sagt på andre måter. Jeg liker humoren The inquirer bruker, selv om jeg ikke forstår alle morsomhetene.

Lenke til kommentar
"Skrivefeilene" i navnene er nok gjort med fullt overlegg. Det er en del av humoren de bruker på The Inquirer.

8397557[/snapback]

Jeg er ikke spesielt kjent med The Inquirer, så jeg tok ikke denne med en gang. Synes riktignok det var ekstremt klønete å ikke få med seg korrekt stavemåte for Ubuntu, men dog. Det gikk imidlertid opp et lite lys for meg da jeg fikk se slagordet deres - "News, reviews, facts and friction". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...