Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Da får du rask vei til 'Terminal' :p

--

Skal rydde litt opp her, og vil nå ha /home på egen partisjon. Er det bare å lage ny partisjon (gparted), flytte over innholdet (cp -r /mnt/arch/home/magnus /mnt/home) og endre fstab (vim /mnt/arch/etc/fstab)?

8446974[/snapback]

Jepp. kopiere over home til egen partisjon, deretter avmontere partisjonen og montere den som home. Evt kan du sikkert bruke en symbolsk link fra /home til /mnt/home , om du foretrekker dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du greier gjøre noe med bjørnen min, ja så all ære til deg :p

 

Kunne tenkt med noe med ubuntu, om du får det til.

La oss si at motivet skal være en bjørn, og ha en sammenheng med Ubuntu? :)

8454432[/snapback]

Den er grei. Så lenge det er en teddybjørn, og "dabear" vises på nogenlunde samme måte som nåværende avatar. Er litt kresen på det, skjønner du :p

Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lage den, men den skrifta var utydelig, og jeg ser ikke hva den har med ubuntu å gjøre :p Kunne tenkt meg litt mindre tydelig ramme, samt en større versjon, slik at jeg kan resize som jeg vil

 

Som sagt, kanskje jeg har litt store krav :p

 

takk for forslaget uansett ;)

Lenke til kommentar

Sitter i LiveCD og flytter på en FAT32-partisjon i GParted. Den er på ca. 17GB og skal flytter 8,5GB til venstre. Problemet er at ingenting skjer! Den bare står der, og jeg vet ikke om den jobber eller ikke...

 

Er det trygt å trykke Cancel?

 

EDIT: Jeg klarer å mounte den (og lese innholdet)... Tror jeg bare trykker Cancel, jeg...

Endret av Judofyr
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

 

Forandret nettopp fargene på GRUB-menyen vha. /boot/grub/menu.lst og så forskjellen på skjermen når jeg startet maskinen. Men ligger ikke GRUBen jeg ser på skjermen under oppstart i MBR på førstedisken? I mitt tilfelle er dette sda, mens min /boot-partisjon er sdb3.

 

Er det slik at GRUB (fra MBR) mounter og henter ut menu.lst fra sdb3 eller skrives MBR på nytt hver gang jeg gjør en forandring i /boot/grub?

Lenke til kommentar
Hvorfor er PCn min fullstendig problemfri?

Innsendt av: Trond Westad, 23/04 - 2007 kl. 16:32

 

Har nå kjørt uten brannmur og viruskontroll i snart et år og maskina er like kjapp og stabil. Jeg bruker ikke Windows og ikke Mac. Bruker maskina til alt utenom spill. Det er en Thinkpad med Ubuntu.

"

     

Så bra, men vær oppmerksom på at det finnes trusler som kan ramme deg også, samt at behovet for oppdatering er like viktig som på Windows og Apple plattformen

 

Hilsen Sikkerhetsdagen 2007

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1170

 

 

:whistle:

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å spørre ethvert antivirus selskap om de anbefaler folk å bruke Linux...

 

- Er ikke behovet for sikkerhetsoppdateringer proposjonalt med antall trusler?

 

Slike utalelser synes jeg er ekstremt dårlig av et statlig utnevnt datasikkerhetsråd. Men nå man ser hvem som sponser dem så faller jo ting litt mer i lys: Microsoft, Norman, Symantec, Virus112, Nettvett, m.m. - Alle disse ville blitt overflødige hvis alle plutselig begynte å bruke GNU/Linux.

 

"You can't count on people telling the truth if them having an income depends on them not telling the truth." - Al Gore (tror jeg)

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...