Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Cedega har faktisk lgpl wine-kode i cvs'n sin også.

 

6.0 så til å begynne med ut til å fungere bra med battlefield 2 v1.41 da jeg prøvde å starte det tidligere i dag. Fikk opp intro-videoen slik den skulle vise (foruten litt hakking). Kom til logg inn skjermen og vallgte quickstart easy singleplayer.

 

Da startet spillet helt fint. Det gikk like raskt å loade og å optimalisere shadere som i Windows og grafikken så like fin ut som i Windows da spillet startet.

 

Mén så var det ytelsen da. Spillet fløt greit i et par sekunder, så stoppet det helt opp, så gikk det greit igjen i noen sekunder, så stoppet det, osv.... Til det plutselig hoppet helt ut av spillet da jeg trykket ESC for å komme til menyen.

 

Så gadd jeg ikke å prøve mer.

 

Men det finnes jo spill som fungerer helt perfekt i cedega også. Alle Blizzard-spillene f.eks.

 

Synes egentlig måten wine integrerer i skrivebordet er mye bedre enn point2play måten til cedega.

 

Ellers har jo mono fullført .NET 1.1 støtten og i praksis ferdig med 2.0 også. Men mono regner System.Windows.Forms utenfor dette. Noe som er synd. Hadde SWF også vært ferdig ville mono trolig kompilert ethvilket som helst .NET1.1 program på linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt ikke bra, jeg velger å totalt ignorere dette selskapet. De tok kilden (som da var under BSD-lisens eller noe), og modifiserte den; de bidrar ikke tilbake til wine i det heletatt.

Buhu, Cedega er ikke forpliktet til noe som helst.

 

Ignorerer selv Cedega, men av andre grunner. Jeg mener at Cedega ødelegger for Linux (hvorfor skal noen bruke penger på å porte noe over til Linux når det fungerer gjennom Cedega etc).

Lenke til kommentar
At du må prøve Cedega før du i det hele tatt uttaler deg, du har et inntrykk av at Cedega kjører spillene bortimot like bra som Windows, noe som er i de fleste tilfellene tull, eller sjeldne tilfeller, Cedega ødelegger ikke prosessen med å få spill portet til Linux.

8379883[/snapback]

Jeg tror ikke akkurat det er med overlegg at spillene ofte ikke blir like bra som i Windows.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall glad for at spillindustrien ikke satser på Linux, det tar unormalt mye tid og man får egentlig ikke så mye ut av spilling som jeg ser det. Godt at jeg kom meg over til Linux i tide før spillingen tok over livet helt, nå fyrer jeg heller opp blender 3d. Faktisk så har vi laget en egen blender tråd på forumet. SE HER

Lenke til kommentar
Leste kilden ITavisen brukte (da de er kjent for å tolke ting litt på sin måte). Tråden omhandler en som tilfeldigvis så en oppgradering til BIOS'en på maskinen sin, oppgraderingen er bare for Vista. Noe han ikke har, men oppgradere skal han. Så dagen etterpå spør maskinen om passord før den booter. Slik jeg ser det skjedde det noe krøll med oppdateringen, slik at et BIOS-passord ble satt. Eller (som det stod på advarselen) at oppgraderingen bare var for Vista ( ;) ).

8376730[/snapback]

Tipper nok at det er sannheten, ja:

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...313233&from=rss

 

 

Noen Linux/Unix-brukere liker litt for godt konspirasjonsteorier mot MS, tror jeg.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall glad for at spillindustrien ikke satser på Linux, det tar unormalt mye tid og man får egentlig ikke så mye ut av spilling som jeg ser det. Godt at jeg kom meg over til Linux i tide før spillingen tok over livet helt, nå fyrer jeg heller opp blender 3d. Faktisk så har vi laget en egen blender tråd på forumet. SE HER

8380874[/snapback]

 

Var faktisk i akkurat samme situasjon som deg før jeg begynte å bruke linux.

Lenke til kommentar
Ikke ofte dette er situasjonen, men jeg får dette av en som har gått over til Vista(fra xp) siden den ikke fungerer med Vista(og produsenten skriver at driver for vista ikke vil bli laget)  :D Sjekket, og den skal fungerer fint med Linux.

 

 

Ser at Ubuntu server kommer uten GUI; er forklaringen at GUI gjør den mer sårbar? Hvis en kan styre/administrere denne fra en annen Linux boks; kan jeg da bruke GUI?

8383954[/snapback]

 

Er du bombe sikker på at det funker skikkelig med Linux?

 

I følge http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=3Com er det merket som gult.

 

EDIT sjekket MadWIFI's hjemmeside, det skal funke.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Holdt på å formatere og legge inn windows xp og vista på nytt, nå som jeg har et duganes skjermkort. Grub blei sjølsagt sletta, og det skulle bli problemer å fikse den.

 

Et lite tips; om du har feisty, og du bruker ubuntu 5.10 installasjonscden til å reinstallere grub; vil du mest sansynlig få samme feilmelding som meg:

apt not installed, use apt-get install apt to install it

(eller noe slikt, artig feilmelding :D)

 

Dette skyldes at grub(fra 5.10cden) forandrer /etc/fstab, slik at jeg måtte endre alle /dev/hdb om til /dev/sdb . Huff, nå er alt i orden iallefall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...