Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

<p>

Microsoft ... linux kjernen.
Det hører vel til i historien at Microsoft dyttet mye kode og drivere av lav kvalitet inn i Linux staging-treet og at kvalitetskravene for å komme inn i main line Linux ikke ble holdt. Noen distroer som Suse og Red Hat inkluderer disse i noen kerneler, men ellers er Microsofts driver holdt utenfor. Tre år senere, tidlig 2012 dyttet de igjen nye drivere inn Linux i en enorm leveranse jeg tror de denne gang greide å holde høy nok kvalitetsstandard til å bli med i main line kernel.

 

At de har har gjort sin del er for å få driverne inn i Linux-kernelen er å overdrive ganske så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, kanskje kodekvaliteten var god i forhold til microsoft standard? ;) Eller kanskje de forventet siden det er snakk om opensource at resten av miljøet skulle fikse deres kode?

 

Jeg forstår jo at linux forsåvidt ikke er noe satsningsområde for microsoft, men kan ikke forstå at de "bevisst" vil levere fra seg dårlig kode. Det bedrer vel ikke akkurat rykte til Hyper-V?

 

Forhistorien har jeg ikke lest meg opp på, så var morsomt å få den og. Jeg leste egentlig bare wikipedia artikkelen etter HawP sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Da var ny harddisk installert i laptop og OS reinstallert. Det var litt stress fordi min CPU ikke støtter PAE så jeg måtte installere Ubuntu fra et netboot ISO image (27 MB). Jeg fikk satt opp fulldiskkryptering og ellers gikk ting greit. Med lav lysstyrke og tilkoblet wifi fikk jeg som default omtrent 12.5W i powertop. Jeg la til hpet=force i kernel-parameter og thinkpad_acpi kernel modul og aktiverte tips i powertop som resulterte i strømbruk mellom 7.5 og 9W. Jeg tror enda det er et par tips på thinkwiki jeg kan legge til for å redusere strømbruken, men det er absolutt godkjent. Dessverre nådde jeg ikke posten før det stengte, hvor et nytt 5200mAh batteri ligger, det hadde vært greit å ha med på syv dager skitur fra i morgen tidlig, men jeg greier meg.

Lenke til kommentar

Noen som kan fortele meg hvor/hvordan/om jeg kan endre marginene for området der man kan ta tak i winduskantene (bruker Kwin) for å endre størrelsen på vinduer? Tilnrmet umulig å gripe tak i noen av kantene, og fullstendig håpløst å få tak i hjørnene. Begynner å irritere meg.

Lenke til kommentar

Scrub, brukt alt + rclick.

Jada, det er derfor det ikke irriterer meg mer/før nå. Men jeg har nå en tendens til å ville dra tak i kantene innimellom, spesielt når jeg sitter med mus og ikk trackpad. Og da irriterer det meg at dt er vanskelig. :p

 

Takk, dell, jeg lette rundt under Window behaviour. (Der jeg fortsatt synes det er mest logisk å finne det, men, men. Er vel avhenig av dekorasjonen da.)

Lenke til kommentar

Ønsker å hente ut all software jeg eksplisit har installert på et system for så å importere de inn i et annet. Jeg vil altså unngå å bruke den standard dpkg --get-selection som tar med alle pakker på systemet. Det jeg ønsker er selvfølgelig at alle dependencies skal installeres ved installasjonen av pakkene jeg faktisk har bedt om og dermed ikke fucke til prinsippet om dependencies. Vet jeg har lest en oneliner som gjorde dette, men klarer ikke lete den frem igjen ...

Lenke til kommentar

Ønsker å hente ut all software jeg eksplisit har installert på et system for så å importere de inn i et annet. Jeg vil altså unngå å bruke den standard dpkg --get-selection som tar med alle pakker på systemet. Det jeg ønsker er selvfølgelig at alle dependencies skal installeres ved installasjonen av pakkene jeg faktisk har bedt om og dermed ikke fucke til prinsippet om dependencies. Vet jeg har lest en oneliner som gjorde dette, men klarer ikke lete den frem igjen ...

aptitude search '~i !~M'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...