HoaXed Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Så vis jeg bruker tynne ledinger, så kan jeg bare teipe dem oppå? Takk for konkrete svar:)
P-in-P Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 (endret) Så vis jeg bruker tynne ledinger, så kan jeg bare teipe dem oppå? Takk for konkrete svar:) Du kan nok, men det er slettes ikke å annbefale! Lodding er nok desidert det beste! Edit: Ledninger bruker du for at det ikke skal være så kronglere å komme til iom at kontaktpunktene på kondensatoren er "under" den! Endret 26. mars 2005 av P-in-P
Hårek Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Nei, tape vil ikke fungere. Synd å være negativ, men du har veldig liten sjangs til å få dette til å funke. Uten kunnskap om lodding vil du garantert bare ødelegge mer. Hovedkort er meget ømfindtlige greier, man bruker ikke loddebolt på de uten å ha god greie på hva man gjør. Eneste mulighet er å la noen som kan lodding gjøre jobben.
P-in-P Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 (endret) Nei, tape vil ikke fungere.Synd å være negativ, men du har veldig liten sjangs til å få dette til å funke. Uten kunnskap om lodding vil du garantert bare ødelegge mer. Hovedkort er meget ømfindtlige greier, man bruker ikke loddebolt på de uten å ha god greie på hva man gjør. Eneste mulighet er å la noen som kan lodding gjøre jobben. Det er ikke noe problem for en n00b å lodde på et HK! Tren et par minutter på en printkort du ikke har bruk for først så! Edit: Key to succes er lite loddetinn og for all del ikke kom borti andre komponenter med loddinga! Endret 26. mars 2005 av P-in-P
HoaXed Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Nei, tape vil ikke fungere.Synd å være negativ, men du har veldig liten sjangs til å få dette til å funke. Uten kunnskap om lodding vil du garantert bare ødelegge mer. Hovedkort er meget ømfindtlige greier, man bruker ikke loddebolt på de uten å ha god greie på hva man gjør. Eneste mulighet er å la noen som kan lodding gjøre jobben. Hah.. Så innmari gøy.. Fikk det til;).. Brukte tynne ledninger og masse teip.. Litt gøy.. Takk for all hjelpa her folkens.. Konkrete svar osv
Musty Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 masse tape? skulel det være nødvendig? loddet du ikek? Har du mulighet for å få tatt et bilde av hvordan det blie?
Hårek Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Brukte tynne ledninger og masse teip. Tenkte kanskje du var interessert i en stabil løsning. Tape vil ikke vare mange dager (timer?). Problemet med lodding er at man lett kan bruke for mye varme.
tørrfisk Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Viss du har en sterk loddebolt så burde det være piece of cake. Trengs bare litt loddetråd. Er ikke noe vanskelig å lodde. Teip er nok ikke så lurt.
AndersT2 Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Håper det funker. Tror Snabel har forvekslet sveising og lodding. får håpe du har noen eldre deler du får testet HK med, slik at du ikke er uheldig å ødlegge flere komponenter.
brsseb Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Ikke for å ødelegge stemingen, men hvis den greien løsner mens PCen er på, og du aner ikke hva den kondensatoren gjør, er det vel en risiko for at HKet da nuker et annet komponent på maskinen..? Ville iallefall ikke hatt andre dyre komponentet i den som jeg var redd for.
runela Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 ingen ting er som en god gammel sprengt kondensator. Prøv også og sett en liten resistans i stikontakten og sett på sikringa, er dritarti det og! Mye rart vi på elektro har prøvd opp i gjennom tia ja. Men det hovedkortet var litt synd. Håper du får det til! Men ver forsiktig...
bengh Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Enig med Hårek - tape vil funger kun i kort tid. Bare vent til du får litt varme i kabinettet Burde ikke være noe problem å lodde den på plass med en 15-30w loddebolt. Holder med å neste litt i overeflaten og ikke varme for mye. Har du ikke loddebolt bør du skaffe det - kjekt å ha. Billig på Clas Ohlson og der har de nok en ny kondensator også. Hvis det stikker opp noen tråder der kondensatoren satt, kan man lagre noen "fjærer" ved å surre litt tynn kobber fra en ledning rundet en synål med litt mindre diameter enn trådene. Deretter trer man en fjrær ned på hver av trådene og stikker kondensatorens tråder ned i hver fjær. Det skjønte du vel
Snabel Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 hehe kanskje litt dårlig forklart..men det har seg sånn at loddebolter ikke har noen slags form for sikkring mot snikstrøm da... heheh ikke det at det er en funksjon til loddebolten og gi ut strøm Men elektronikk loddebolter er garanterte til å hindre slik snikstrøm..og tro meg - mang en ic har gått til helvete for meg den før jeg fikk greie på det
bengh Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hvis HK ikke funker så har man vel ikke så mye å tape ved å prøve. Det gikk nå greit for denne karen uten at jeg vet hva slags loddeutstyr han benyttet. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=393638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå