Gå til innhold

Omtale av Resident Evil 4 (GC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fanken som jeg gleder meg. 2 ting jeg kommer til å savne her. Det første er "puslespillene". Ja, faktisk. På de forrige spillene, skyte hemningsløst på masse fiender mens pulsen går i nærmere 200. For så å komme inn i ett rom fritt for fiender, og løse ett puslespill. Her får man slappet av og roet nervene. For ikke å snakke om diskusjonene rundt vennegjengen som sitter ved siden av om hvordan oppgaven skal løses.

 

Det andre jeg kommer til å savne er fortsettelse på storyen. Synes det blir litt feil å gå utenom den, i en spillserie der mye av storyen gjenstår.

 

Men uansett; dette blir sikkert en knall oppvarming på påska! :dribble:

Lenke til kommentar
Synes reviewen var ganske streng, men eg er faktisk einig. Men det blir ganske teit at langt svakare spel får meir skryt og betre score, feks Halo2 og Half Life 2

Hverken Halo 2 eller Half-Life 2 er langt svakere spill, det er en tåpelig uttalelse. Resident Evil 4 er ihvertfall et meget godt skrekkspill, men etter superomtalen i gamespot.com hadde jeg nok forventet litt mer. Det jeg synes var fint med denne anmeldelsen var at omtaleren belyser de negative aspektene ganske godt.

Lenke til kommentar
Halo 2 og Half Life 2 selger ikkje omtrent ein skit på det japanske markedet fordi dei er så dårlege. Og det japanske markedet er STORT

Nå skal det sies at japanerne alltid har hatt et anstrengt forhold til førstepersons skytespill, dette er mye av grunnen til salgssvikten.

 

Det satt til side, er det virkelig en sammenheng mellom japanske salgstall og kvaliteten på spill laget i "vesten"? Høres forunderlig ut...

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Bra anmeldelse, sett bort ifra at det står på nynorsk.

 

Men en ting som alltid irriterer meg, hvorfor skal man alltid pirke på logikk. f.eks at kjøpmannen ikke har kuler? Ganske elemtært, hadde jeg hatt 200 skudd til hagla hadde nerven i spillet tapt seg stort. Uansett så var ikke det poenget, poenget var at logikk og spill uansett ikke henger i hop, å så lenge det ikke er STORE logiske brister så skjemmer ikke det et spill. Så hvorfor må man hele tiden trekke slike ting fram?

 

Kan jo ta et eksempel; doom3, hva fester hovedpersonen oksygentankene til? hvorfor er ikke han blitt zombi? hvorfor klarer bare han å takle demoner rimlig enkelt men ingen andre? Hvorfor har ikke de små robot tingene klart å forsvare de gjenværende marins siden de lett banker de verste demonene?

 

Dette var bare et eksempel på at logikk ikke skjemmer et spill. (selv om D3 var tragisk av andre grunner)

 

Å at det er for langt skal jeg ikke utale meg om siden jeg enda ikke har spilt spillet, men det skal sies at jeg har klart alle resident evil spill å har aldri vært lei på slutten.

 

Ellers fin anmeldelse.

Lenke til kommentar

Har sittet nå med resident evil 4 i 3 timer i dag, og har mesteparten av tiden vært i panikktilstand.....For et spill!

Genialt :)

Alle løsningene og gameplayet er jo kjempebra.

Slet med misnøye pga de kjente feilene med resident evil Remake og zero, men dette her fikser jo omtrent alt.

Sykt bra :D

Lenke til kommentar

Tja, har selv spilt RE4 i en 4 timer eller noe i dag og jeg er ikke fornøyd. Hovedsakelig er det at jeg forventet ett til "skremme-spill", mens RE4 hovedsakelig bare er et rent action-panikk-spill. Liker ikke det at de fjerner det jeg føler er den selve grunnleggende ideen bak RE (Skremming) og bytter den ut med noe helt annet.

 

Joa, visse ting er geniale. Kameraet, kontrollene, fiendene og grafikken f. eks. AIen er til tider så fantastisk at det setter en TOTALT ny grense for hva jeg forventer fremover. Slå inn dører, hoppe ut vinduer, sette opp falne stiger og "flanking" for å nevne noe.

 

Men bare vær på vakt sier jeg da - dette spillet her føles IKKE som et RE-spill for meg. Personlig mener jeg at de burde ha byttet navn på spillet og heller startet en egen spill-serie i denne stilen. For å la Resident Evil være grøsserspill.

 

Så, så langt jeg har kommet er det bare å anbefale spillet, men dette er ikke noe som en setter ned belysningen for, fjerner alle andre støykilder for eller setter opp volumet skikkelig høyt for. Det er ikke en grøsser. Noe som var hva jeg hadde lyst til å spille.

 

Forresten så må jeg også bare nevne dette med merchantene som jeg syns er noe av det mest idiotiske i hele spillet. Merklige folk i lange frakker som står plassert på de mest unaturlige og mest idiotiske plassene, hvor et eventuelt salg av items kun kan forekomme en gang i deres levetid. Heh, men det er bare en mindre tåpelighet da, og for alt jeg vet kan det være at det kommer en skikkelig forklaring på dette senere i spillet :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Bra anmeldelse, sett bort ifra at det står på nynorsk.

 

Men en ting som alltid irriterer meg, hvorfor skal man alltid pirke på logikk. f.eks at kjøpmannen ikke har kuler? Ganske elemtært, hadde jeg hatt 200 skudd til hagla hadde nerven i spillet tapt seg stort. Uansett så var ikke det poenget, poenget var at logikk og spill uansett ikke henger i hop, å så lenge det ikke er STORE logiske brister så skjemmer ikke det et spill. Så hvorfor må man hele tiden trekke slike ting fram?

Sjå på det slik, med den økonomien du har i RE4 har du ikkje råd til 200 kuler. Skulle balansen bli øydelagt, måtte du fått meir pengar i tillegg, noko som eigentleg ikkje hadde vore nødvendig.

 

 

Og nynorsk får du berre lære deg å leve med. Denne tråden er for RE4

Lenke til kommentar
Sjå på det slik, med den økonomien du har i RE4 har du ikkje råd til 200 kuler. Skulle balansen bli øydelagt, måtte du fått meir pengar i tillegg, noko som eigentleg ikkje hadde vore nødvendig.

 

Som sagt så var ikke det poenget mitt heller. Poenget mitt var at logiske brister hele tiden skal komme opp i anmeldelser generelt; å komme ut som noe negativt. Noe som det ikke er, så lenge det ikke er store opplagte feil da.

 

Les posten min en gang til du.

 

God påske, nå stikker jeg på ferie.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...