Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Kjenner mange fra Bærum som kvier seg for å fortelle hvor de kommer ifra. Det gjør de fordi de er redde for å bli forhåndsdømt. Denne forhåndsdømmingen må jo komme av noe? Bærum har en utrolig stor tetthet med bortskjemte drittunger med sidesleik og JL-genseren knyttet rundt halsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner mange fra Bærum som kvier seg for å fortelle hvor de kommer ifra. Det gjør de fordi de er redde for å bli forhåndsdømt. Denne forhåndsdømmingen må jo komme av noe? Bærum har en utrolig stor tetthet med bortskjemte drittunger med sidesleik og JL-genseren knyttet rundt halsen.

Skummelt hvor sant der også.

 

Mine grunner ligger stort sett her:

 

Dere snobber, tror de er bedre enn andre fordi dere er bortskjemte drittunger, fordi guttene går med makelig STYGT rosa pannebånd, dere noen j***a drittsekker som antageligvis har problem med å holde seg til en jente om gangen og jeg vet hvilken suppe akkurat det med fører (en kamerat av meg var utro med ei kjærring)! :realmad:

 

Egentlig kritiserer jeg bare bærumsgutter.

 

Da er det ikke annet å si om dette enn: Takk for meg!

 

PS: >>>BLÆRUM<<< :tease:

Lenke til kommentar

jeg er fra bærum, men kjenner meg ikke igjen i noe av dette. (ikke for min del), men skal vedgå at det er en del som hopper rundt i militær bukser og rosa pannebånd på skolen min.

 

jeg er vel egentlig avviket fra normalen. Skal ikke være russ en gang, fordi jeg syns det er å kaste bort penger. Skal ta en rundtur i Norge for de sparte pengene. Lurer på hva jeg har gått glipp av nemlig.

Lenke til kommentar
enkelte bruker penger på pc og mobiler andre bruker penger på klær, sånn er den saken. Noen blir født og oppvokst ett sted og andre ett annet sted, forskjellige miljøer folk tilegner seg. La oss si at øst kanten er det et pc miljø, de fleste bruker pengene på pc. Vest kanten er det klær som dominerer da bruker folk pengene sine på klær. Personlig syns jeg det er fornuftig å bruke det på klær :)

Du tenker feil. Greit å ha interesser, men når folk bruker mye penger på alt mulig(som i tillegg er pappas penger), istedenfor bare på én ting, så blir det for mye.

Lenke til kommentar
Kjenner mange fra Bærum som kvier seg for å fortelle hvor de kommer ifra. Det gjør de fordi de er redde for å bli forhåndsdømt. Denne forhåndsdømmingen må jo komme av noe? Bærum har en utrolig stor tetthet med bortskjemte drittunger med sidesleik og JL-genseren knyttet rundt halsen.

Skummelt hvor sant der også.

 

Mine grunner ligger stort sett her:

 

Dere snobber, tror de er bedre enn andre fordi dere er bortskjemte drittunger, fordi guttene går med makelig STYGT rosa pannebånd, dere noen j***a drittsekker som antageligvis har problem med å holde seg til en jente om gangen og jeg vet hvilken suppe akkurat det med fører (en kamerat av meg var utro med ei kjærring)! :realmad:

 

Egentlig kritiserer jeg bare bærumsgutter.

 

Da er det ikke annet å si om dette enn: Takk for meg!

 

PS: >>>BLÆRUM<<< :tease:

Jeg har rosa bandana. Og jeg er stolt av det. Det er jo bare tragisk at du forklarer hvor stygt det er. Hadde Dressmann noe flott til deg? Eller, Felleskjøpet har jo mange fine dresser å ha på når du sitter på traktoren. Ja seff. Nei, rosa pannebånd, det er dritt det. Hmm, du er sikker på at du ikke egentlig ønsker deg et deilig rosa pannebånd?

 

At en kamerat av deg var utro mot jenten sin har ingenting med saken å gjøre. Hvor dette kommer inn, er for meg uklart.

 

Angående Une Amundsen, blir jeg provosert. Greit at han er har det vondt fordi han vokste opp i Stavanger, og ikke var så heldig å bli født rett inn i vest. Jeg er enig med Frogner-gutten her:

 

- Une Amundsen tar helt feil! Jeg tror faktisk det er omvendt: At unge mennesker fra Oslos vestkant har større ambisjoner enn andre og er villige til å jobbe mye og hardt for å komme seg opp og frem, sier Herman Aarnæs (25) fra Frogner i Oslo til DN.
Så totalt enig.

 

 

Som jeg tidligere har sagt, blir gjerne barn fra Oslo Vest og Bærum satt inn i familiens bedrift ganske tidlig. Man får et nærmere forhold til økonomi og håndtering av sådant. Man lærer litt mer om kundeoppfølging etc. Og det er jo uten tvil en ekstra styrke i næringslivet, og ha vokst opp med det, og fått det gjennom morsmelken! Det er begrenset hva en fabrikkarbeider fra Stranden Sag og Høvleri kan lære sønnen om aksjeutbytte.

Lenke til kommentar

JoachimR den generelle holdningen din tilsier at vestkants folk er best. Det er i hvert fall inntrykket mitt av det du skriver. Det som skremmer meg, er dersom flere i miljøet rundt deg mener dette, for dette gir oss andre et dårligere rykte enn fortjent.

 

Om en på vestkanten kommer inn i akjseutbytte osv tidligere enn andre er irrelvant. Kundeoppfølgning vil de neppe lære, for det en mangelvare i næringslivet til tider.

 

 

for egen interesse, mener du at bærum genrelt er bedre enn andre steder?

 

lite gullkorn jeg lærte under en hovedoppgave i nyere historie. De som driver vannverk,snekker osv er de som er viktigst for samfunnet. Ikke de som kan noe om aksjeutbytte.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Deilig når motpoler møtes til gladiatorkamp. =)

 

Jeg har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt om dette emnet da jeg ikke kunne brydd meg mindre. Så lenge gutta fra Bærum ikke slenger dritt til meg så orker ikke jeg slenge dritt tilbake. Men, men - ingenting er så morsomt å banke opp smågutter. =)

 

mvh

Lars Pedersen - Trøndersnobb (Karsk au Lait)

Lenke til kommentar
Deilig når motpoler møtes til gladiatorkamp. =)

 

Jeg har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt om dette emnet da jeg ikke kunne brydd meg mindre. Så lenge gutta fra Bærum ikke slenger dritt til meg så orker ikke jeg slenge dritt tilbake. Men, men - ingenting er så morsomt å banke opp smågutter. =)

 

mvh

Lars Pedersen - Trøndersnobb (Karsk au Lait)

blir mer interresant når to fra samme region har to vid forskjellige oppfatninger av hva som er greit :p

Lenke til kommentar
JoachimR den generelle holdningen din tilsier at vestkants folk er best. Det er i hvert fall inntrykket mitt av det du skriver. Det som skremmer meg, er dersom flere i miljøet rundt deg mener dette, for dette gir oss andre et dårligere rykte enn fortjent.

 

Om en på vestkanten kommer inn i akjseutbytte osv tidligere enn andre er irrelvant. Kundeoppfølgning vil de neppe lære, for det en mangelvare i næringslivet til tider.

 

 

for egen interesse, mener du at bærum genrelt er bedre enn andre steder?

 

lite gullkorn jeg lærte under en hovedoppgave i nyere historie. De som driver vannverk,snekker osv er de som er viktigst for samfunnet. Ikke de som kan noe om aksjeutbytte.

Jeg sier ikke NØDVENDIGVIS at vi er bedre.

 

Jeg har ansvar for fakturautsendelser til over tyve faste kunder, en gang i måneden, og diverse andre fakturaer til den andre delen av virksomheten, med en kundedatabase på 50 selskaper. Er det noe galt, må jeg se om jeg kan endre på det, før jeg kontakter pappa. Han har ikke tid til så enkle oppgaver, slikt som jeg kan gjøre. Derfor blir det til at jeg gjør det.

 

Kundeoppfølging er en mangelvare. Jeg måtte kjefte løs da jeg var i en DNB Nor filial uten kundekonsulenten min. "Gå inn og spør sjefen din da, selvsagt kan jeg overføre penger uten pappas tillatelse". Og hun går inn otil sjefen og jeg hløører hun sier "Jai tror han snakkar sant". Det kalles dårlig kundeoppfølging. Sånn vil ikke jeg at bankkonsulenter skal oppføre seg. Vi vet hvordan vi vil ha det. Det er en viktig egenskap.

 

Helt off-topic, eide min familie et av de første elektristetsverkene i Norge. :)

Lenke til kommentar
JoachimR den generelle holdningen din tilsier at vestkants folk er best. Det er i hvert fall inntrykket mitt av det du skriver. Det som skremmer meg, er dersom flere i miljøet rundt deg mener dette, for dette gir oss andre et dårligere rykte enn fortjent.

 

Om en på vestkanten kommer inn i akjseutbytte osv tidligere enn andre er irrelvant. Kundeoppfølgning vil de neppe lære, for det en mangelvare i næringslivet til tider.

 

 

for egen interesse, mener du at bærum genrelt er bedre enn andre steder?

 

lite gullkorn jeg lærte under en hovedoppgave i nyere historie. De som driver vannverk,snekker osv er de som er viktigst for samfunnet. Ikke de som kan noe om aksjeutbytte.

Jeg sier ikke NØDVENDIGVIS at vi er bedre.

 

Jeg har ansvar for fakturautsendelser til over tyve faste kunder, en gang i måneden, og diverse andre fakturaer til den andre delen av virksomheten, med en kundedatabase på 50 selskaper. Er det noe galt, må jeg se om jeg kan endre på det, før jeg kontakter pappa. Han har ikke tid til så enkle oppgaver, slikt som jeg kan gjøre. Derfor blir det til at jeg gjør det.

 

Kundeoppfølging er en mangelvare. Jeg måtte kjefte løs da jeg var i en DNB Nor filial uten kundekonsulenten min. "Gå inn og spør sjefen din da, selvsagt kan jeg overføre penger uten pappas tillatelse". Og hun går inn otil sjefen og jeg hløører hun sier "Jai tror han snakkar sant". Det kalles dårlig kundeoppfølging. Sånn vil ikke jeg at bankkonsulenter skal oppføre seg. Vi vet hvordan vi vil ha det. Det er en viktig egenskap.

 

Helt off-topic, eide min familie et av de første elektristetsverkene i Norge. :)

du skal ha en ting. Du rodde deg pent unna den. Tidligere uttalelser har gitt bildet av en annen holdning.

 

Jeg vet utmerket godt hva jeg forventer når det gjelder kundeservice osv. Men det henger neppe sammen at jeg er fra Bærum. Foreldrene mine er mine rake motsetning på dette. De er ikke så kravstore som jeg er.

 

Den konkrete saken du nevner der, er neppe noe jeg ville relatere til kundeoppfølgning. Dersom kundekonsulten ikke er tilstedet, så er det ikke automatisk gitt at alle andre er informert om dine fullmakter.

Kort sagt; om jeg har hatt en sak gående med en hos feks Fujitsu, så forventer jeg ikke at en annen kundebehandler skal vite om saken. Da gir jeg meg ekstra tid og forklarer personenn. Hvis du kjeftet løs på personen pga denne bagatellen, så er det spørsmålet om du kanskje burde ta deg selv i sømmene.

 

Det henger ikke på grep at noen skal forvente slikt. Genrelt er den private sektor presset for ressurser, mye grunnet konkurranse og dyre driftskår.

Med korttids ansettelse som Regjeringen har foreslått, så vil du gå en dyster fremtid i møte.

Lenke til kommentar
Jokke, du kødder vel nå? Bærum, Fannrem, Volda eller Trondheim - Det du nevnte her kan folk fra alle disse stedene gjøre/oppleve, rike eller ei.

 

Bærum, et pent sted med måtelig høy boligstandard.

Det er høyere konsentrasjon av "sånt" i området Bærum/Oslo Vest.

dessverre :p

mange hadde hatt godt av å lære seg litt, og ikke forvente at pappa gjorde opp for dem, eller sydde dun puter under armene deres.

Lenke til kommentar
Det er høyere konsentrasjon av "sånt" i området Bærum/Oslo Vest.

Kunne tenkt meg å sett noe statistikk på det der.

Du får gjøre en undersøkelse du da. SSB har neppe utført noen.

 

Så dette gjør "dere" til bedre folk en den vanlig mann i gata?
På en måte.

 

mange hadde hatt godt av å lære seg litt, og ikke forvente at pappa gjorde opp for dem, eller sydde dun puter under armene deres
Pappa har ihvertfall lært MEG alt det jeg kan om økonomi og businiess. Det er ikke det samme som å sy polske dunputer under armene.
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest her i denne tråden er at visse "mer velstående" personer vis vi kan kalle dem det. Mener at vis du ikke kjøper diamant øredobber og rosa pannebånd, så er du fast kunde hos felleskjøpet! :nei:

 

Er du en stakkaslig bonde vis du ikke liker at folk går rundt og skryter av hvor langt foreldrene deres har kommet, og hvor suksesfulle de er osv. osv.

 

Stopp sytinga, det er ikke bare dere som har dårlig rykte på dere! De fleste landsdelen er jo kjent for å gjøre/være ditten eller datten litt andreledes en andre..

Men jeg har ikke sett noen andre klage for det, vis vi skal bringe opp generalisering. Hvor mange her er det egenlig da som ser på Trøndelag som en SKIKKELIG bondeplass, hvor de går rundt med felleskjøpe dresser og drikker karsk til de detter om? Greit nok vi drikker heimert eller hjemmebrent, men det er jo ikke noe anderledes en å drikke smuglesprit eller kornsprit vi har forsikring for vi har laga den selv :p

Innavel er vel så å si slutt på over HELE norge, om jeg ikke tar helt feil...

 

Til de som krangla om 600 kvm er mye for et gammelt ektepar så er det det ja, det enorme huset skal jo tross alt rengjøres. Men på en annen side så kan vi jo bare leie inn noen "pakkiser" til å ta seg av det. :roll:

 

Og for de som ikke har skjønt det så HATER jeg Pappas gutter, uansett om de kommer fra Trøndelag, Amerika eller Bærum, og kan ikke fordra drittunger som raver rundt og er helt bling bling...

 

 

AND the final verdict is: rosa pannebånd er og blir STYGT :sick:

 

Det var jo dømt til å smyge seg in en leif da :hm:

Endret av Izor
Lenke til kommentar
QUOTE 

Så dette gjør "dere" til bedre folk en den vanlig mann i gata?

 

På en måte.

 

vet ikke hva jeg skal si. I rest my case. Det er beviste om at holdningen din er like absurd som virkelighetsfjern.

 

Pappa har ihvertfall lært MEG alt det jeg kan om økonomi og businiess. Det er ikke det samme som å sy polske dunputer under armene.

 

festlig bemerkning: var den rettet mot meg? er nemlig 50% polsk.

Vet ikke om du er så nærtaken som det der skulle ha deg til, men ingen av ordene var myntet direkte på deg. Det var genrelt. Så det treffer meg like mye som deg teknisk sett.

Lenke til kommentar
QUOTE 

Så dette gjør "dere" til bedre folk en den vanlig mann i gata?

 

På en måte.

 

vet ikke hva jeg skal si. I rest my case. Det er beviste om at holdningen din er like absurd som virkelighetsfjern.

 

Pappa har ihvertfall lært MEG alt det jeg kan om økonomi og businiess. Det er ikke det samme som å sy polske dunputer under armene.

 

festlig bemerkning: var den rettet mot meg? er nemlig 50% polsk.

Vet ikke om du er så nærtaken som det der skulle ha deg til, men ingen av ordene var myntet direkte på deg. Det var genrelt. Så det treffer meg like mye som deg teknisk sett.

Polsk andedun er det beste du får jo! Polakkene får nemlig lov til å ribbe dunet av endene mens de lever, og da blir det visst mykere. Ikke noe galt i polsk andedun!

 

Virkerlighetsfjern? Jeg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...