Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg skal le eller gråte her :dontgetit:

 

JoachimR forklar meg hvorfor du sa dette

Rykkin, det er litt vel langt ute. Steder i Bærum som jeg regner som bra blir jo Østerås, Eiksmarka/en, Haslum, Høvik, Jar og rundt omkring der. Sandvika kan jo gå, men det ligger litt vel langt unna Oslo.

 

Rykkinn er en del av Bærum det og, og det er fint her....bare en eller annen kommuneplanlegger som laget oss i en rund sirkel :p men men, vi slepper å vente 30 min på neste buss :p

 

Vi er vel også de som irriterer vettet av dere andre i Bærum med at vi vil ha bussene våre i fred :p

 

vel, nok om det.

Enig at det er en del sosser i Bærum. men det er det om man tar en tur i Oslo,Fana,Bergen Sentrum eller Trondheim sentrum også.

 

til de av dere som sier dere ikke liker bærumsfolk, så har jeg vanskelig for å tro at dere har møtt alle 100 000 innbyggere i Bærum.

Skal ganske mye til for å stemple alle dem som sosser.

 

Jeg personlig bruker en del penger. Det vet de i klassen, men det er noen veldige forskjeller mellom meg og de andre:

 

- jeg røyker ikke

- snuser ikke

- drikker nesten ikke

- bruker det ikke på bensin til bilen

 

pluss at jeg sparer pengene, og ikke drar ut for å kjøpe dyre merkeklær som egentlig ikke gir meg noe særlig tilbake for pengene.

 

Dermed så er det veldig mye enklere å kjøpe meg ny mobil, eller data når jeg har spart penger til det.

 

enden på visen:

vet ikke hvem som er mest trangsynt; de som hevder at majoriteten i Bærum er sosser,overlegene personer eller trangsynte for den saksskyld.

Eller de fra bærum som ønsker å påtvinge andre det verdensbilde at vi er så mye bedre, for det er vi ikke.

 

Bærum er et fint sted, men personlig liker jeg meg like godt i Bergen og Trondheim. Og for den saksskyld Oslo Øst kant :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke denne diskusjonen legges på is? Synes ikke den fører noen vei... Det er ikke noen vits med en tråd der folk bare slenger dritt om hverandre. Make tea, not war!

Enig i at dette ikke fører videre, men kan vi ikke prøve en litt annen vinkling. Som jeg nevnte tidligere mener mange her at Bærum ungdommen en sossete gjeng pappagutter som ikke vet definisjonen av arbeid. Spørsmålet blir da hvordan disse vil greie seg på egen hånd.

 

For å sitere Une Amundsen i gårsdagens utgave av Finansavisen:

 

"Nå har jeg blitt invitert til høyskolen i Agder for å snakke på deres årlige arrangement. Vet du hva foredraget skal hete? "Bortskjemte drittunger - vil næringslivet ha dem?" Vil man ha disse oppblåste studentene, konsumentgenerasjonen, som har levd et liv medå kjøre rundt i kabriolet og spise på Odeon."

Lenke til kommentar
Kan ikke denne diskusjonen legges på is? Synes ikke den fører noen vei... Det er ikke noen vits med en tråd der folk bare slenger dritt om hverandre. Make tea, not war!

Enig i at dette ikke fører videre, men kan vi ikke prøve en litt annen vinkling. Som jeg nevnte tidligere mener mange her at Bærum ungdommen en sossete gjeng pappagutter som ikke vet definisjonen av arbeid. Spørsmålet blir da hvordan disse vil greie seg på egen hånd.

 

For å sitere Une Amundsen i gårsdagens utgave av Finansavisen:

 

"Nå har jeg blitt invitert til høyskolen i Agder for å snakke på deres årlige arrangement. Vet du hva foredraget skal hete? "Bortskjemte drittunger - vil næringslivet ha dem?" Vil man ha disse oppblåste studentene, konsumentgenerasjonen, som har levd et liv medå kjøre rundt i kabriolet og spise på Odeon."

jeg har brukt de siste tre årene på vgs til å jobbe med:

 

- elevrådstyret

- ansvar for 60 elever i et valgfag. Skolen manglet kontaktlærer så jeg fikk hele jobben

- planlegge to skidager for hele skolen

- delta i EO

- være ansvarlig for to årbok utgivelser

sist de fikk ut var i 2000.

 

i tillegg til at jeg har prøvd mitt ytterste for å få gode karakterer.

 

Det at jeg har penger kommer av at jeg sparer og ikke bruker på ting som ikke gir meg følelsen av at jeg får noe tilbake for det. Eks. dyre merkeklær. Kan nøye meg med en jeans til 200-250 kr, fremfor en til 800-1600 kroner.

klær genrelt kjøper jeg ikke med mindre jeg liker dem veldig godt.

 

jeg vet om flere andre som bor i nærheten av meg. Vi har alle innvestert i dyre ting, men felles er at vi på ulike måter jobber hardt for å få med oss erfaring og grunnlag for livet videre.

Veldig få ganger foreldrene betaler mobilen min eller noe. Har skjedd en gang at de sponset meg på bærbaren. Men da betalte jeg 21000 av egen lomme, mens de betalte 4000.

Var kjempe fornøyd med det.

 

kort sagt: livet handler veldig om prioriteringer og valg...det koster å leve uten at foreldrene betaler.

 

 

mens en annen i klassen får en BMW eller golf av faren til 18 års dagen, sammen med lappen.

 

mangler all respekt for dem. Mye fordi de tror det meste vokser på trær.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Jeg får 50 kroner i ukelønn av pappa, må støvsuge huset... Er det så bra med penger? Tar ganske lang tid spare opp penger til pc!

jo yngre du er jo mindre trenger du...gjerne slik det funker. Har også noe med hvor mye du ellers har utgifter til.

 

jeg betaler mobil abonnomentet med egne penger. Faktisk eneste med dette som greier å begrense bruket mitt. har 200-300 kr i utgifter hver mnd.

Lenke til kommentar

Jeg tjener "masse" penger, men jeg klarer å rote de bort på mat og alt mulig annen dritt :(

Bærumfolk er sosser.. prosentandelen i forhold til andre deler av landet tilsier det :p

Jeg røyker, men drikker sjelden :p

Kunne fort spart en del 1000-lapper i måneden om jeg hadde hatt et snev av selvkontroll jah :blush:

Lenke til kommentar
Jeg tjener "masse" penger, men jeg klarer å rote de bort på mat og alt mulig annen dritt :(

Bærumfolk er sosser.. prosentandelen i forhold til andre deler av landet tilsier det :p

Jeg røyker, men drikker sjelden :p

Kunne fort spart en del 1000-lapper i måneden om jeg hadde hatt et snev av selvkontroll jah :blush:

ikke mobb :p jeg har selvkontroll, så sparer meg for de problemene

 

(slapp av...vi kjenner hverandre :p )

Lenke til kommentar
hvis de har råd til å betale 1000 spenn for at de skulle flytte seg har de råd til å betale for ripa også.

Det er sånne kvalme holdninger jeg ikke liker. "Han har råd til en ny bil, så jeg stjeler denne jeg". Akkurat samme forsvar. Synes du det ville vært OK? neppe.

 

Det er jo mulig VIP-fondet til restauranten f.eks. betalte dere 1000 kroner?

bryr meg egentlig ikke om du ikke liker holdinga mi.

jeg har vel fått fram ganske tydelig at jeg IKKE liker sån holding du viser sterke tendenser til (ikke ment som noe personangrep eller noe)

men ver så snill å droppe den holding a der, kansje den funker hjemme hos deg men du blir skutt for det her

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/03/18/426555.html

 

Administrerende direktør Dag Swanstrøm i Synnøve Finden forteller til DN at han selv kommer fra beste vestkant, og at han er ganske sikker på at Une Amundsen ikke har jobbet mer enn ham i sitt liv.

 

- Une har sånne kontorhender, han sitter og holder på med de pc-ene sine.

Jadda, slikt jeg leser det kan det virke som at han mener at folk som jobber med "pc-er" ikke jobber mye...jaja..

Lenke til kommentar

Patetisk. Blir som å fremstille alle fra østkanten som overvektige, nikotinavhengige folk uten utdannelse, trøndere som alkoholiserte, vestlendinger som brautende grautmålsfolk, nordlendinger som trygdesnyltende sytkuker, sørlendinger som dypt relgiøse osv.

 

On-topic:

 

Hvorfor er det så fælt at bærumsfolk bruker pengene sine på statussymboler? Er det noe annerledes rundt rånestripa på bygda hvor de lokale heltene stæsjer opp bilene sine så langt de greier innenfor sine økonomiske rammer? Mye av utsagnene her oser av jantelov, hadde man hatt en tråd hvor man omtalte f.eks pakistanere på en så gjennomgående negativ måte så hadde forumet havnet på forsiden av db.no

 

Apropos rikegutter.com så ser det mer ut som et patetisk nettsted hvor eieren prøver å fremstille seg selv og kompisene som medlemmer av en gruppe de ikke tilhører.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

enkelte bruker penger på pc og mobiler andre bruker penger på klær, sånn er den saken. Noen blir født og oppvokst ett sted og andre ett annet sted, forskjellige miljøer folk tilegner seg. La oss si at øst kanten er det et pc miljø, de fleste bruker pengene på pc. Vest kanten er det klær som dominerer da bruker folk pengene sine på klær. Personlig syns jeg det er fornuftig å bruke det på klær :)

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/03/18/426555.html

 

Administrerende direktør Dag Swanstrøm i Synnøve Finden forteller til DN at han selv kommer fra beste vestkant, og at han er ganske sikker på at Une Amundsen ikke har jobbet mer enn ham i sitt liv.

 

- Une har sånne kontorhender, han sitter og holder på med de pc-ene sine.

Jadda, slikt jeg leser det kan det virke som at han mener at folk som jobber med "pc-er" ikke jobber mye...jaja..

man kan bli mer sliten av å sitte foran pc-en å jobbe istedenfor å drive i skogen f.exs. (mentalt)

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/03/18/426555.html

 

Administrerende direktør Dag Swanstrøm i Synnøve Finden forteller til DN at han selv kommer fra beste vestkant, og at han er ganske sikker på at Une Amundsen ikke har jobbet mer enn ham i sitt liv.

 

- Une har sånne kontorhender, han sitter og holder på med de pc-ene sine.

Jadda, slikt jeg leser det kan det virke som at han mener at folk som jobber med "pc-er" ikke jobber mye...jaja..

man kan bli mer sliten av å sitte foran pc-en å jobbe istedenfor å drive i skogen f.exs. (mentalt)

vondt i hodet pga for mye skjermtitting og stiv/smerter i fingrene dagen etter, ja ;)

 

 

 

å, ja: dette innlegget oser av ironi!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...