Gå til innhold

Hva er den verste HW lyden du noensinne har hørt?


Anbefalte innlegg

Lurer på hva er din verste HW-relatert lyd du noensinne har hørt? Nå snakker jeg ikke akkurat hva som ut av dine høytalere men heller "ting" som lager lyder.

 

Mine verste:

 

1. Feilinstallert AGP-kort på en Pentium II maskin. Verste ulingen jeg har noensinne hørt. Minnet meg om en Commondore 64 låt på stoff!

 

2. Skrivehodet hadde dettet på skiven i min Maxtor OneTouchII 300GB. Først kom en fin to-tonede låt som ble høyere og høyere og plutselig ***SCRATCH*** ...dette gikk i loop så lenge strømmen var koblet på disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha vært når jeg tok en tang og skulle ta ut et tv kort mens pcen sto på ;)

Eller den gangen jeg klarte å brenne en ram brikke inne i hovedkortet og satte inn en ny etter på. Så kom en veldig høy frekvent lyd som ikke var helt god å høre på.

Ellers så har du vell den gangen jeg var på skolen og trykte over den røde knappen bak på strømforsyningen på en pc på bak meg. hehe..

Endret av Grobo
Lenke til kommentar

Bodde i et fjernt land med litt skralt strømnett. Slo på PCen en dag og det sto blå gnister ut på baksiden. Lyden var ubeskrivelig, men du kan sikkert tenke deg selv. Det ble senere målt over 1000 volt i veggen hos en nabo.

 

Var litt morsomt til tider, man kunne se lyspærene blusse kraftig opp, for så å poppe ut en etter en :) Lite datamaskinvennlig miljø dog...

Lenke til kommentar
den verste lyden for meg er den gyselige lyden av analog modem når det ringer opp.

Får frysninger opp etter ryggen av den

Den reklamen er så jævli bra!

Noen som har sett den?

 

On Topic: Når den "løse" kabinettvifta mi kommer borti no kabler.

"Kr-æ-æ-æ-æ-æ-k" :no:

Lenke til kommentar
Bodde i et fjernt land med litt skralt strømnett. Slo på PCen en dag og det sto blå gnister ut på baksiden. Lyden var ubeskrivelig, men du kan sikkert tenke deg selv. Det ble senere målt over 1000 volt i veggen hos en nabo.

 

Var litt morsomt til tider, man kunne se lyspærene blusse kraftig opp, for så å poppe ut en etter en :) Lite datamaskinvennlig miljø dog...

haha.! sorry måte nesten le litt nå.. ! 1000 V ? er jo helt sinnsykt da!

 

vel har og så hørt t-bred dør.. samt en psu.. og en harddisk som synger på siste værstet! klank klank klank! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...