Gå til innhold

Hva er den verste HW lyden du noensinne har hørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den verste lyden fikk jeg da jeg satte kontakten feil vei fra PSU til HK på en 386 Laptop! Det smallt så jævlig når jeg slo på strømbryteren at jeg holdt på å drite på meg. 4 kondensatorer eksploderte, og den ene lagde en alvorlig bungel i metallhuset til PSU. Jeg fant "ull" fra kondisene i hele maskinen :no:

 

Hadde også et lyn nedslag i telefonlinjen for noen år tilbake. Det pene blå USB modemet som sto oppå maskinen eksploderte, og lagde ett brunt fint merke oppå mitt Aopen kabinett. Rart nok var det bare PSU (og modemet seff ;) ) som gikk til helvette. HK kom seg etter en biosflash :thumbup:

Lenke til kommentar

Den gangen jeg satt på med en kamerat med bil og var på vei oppover mot strynefjellet, da det plutselig låg noe i vegen og vi kjørte over det med et smell. 20 meter oppanfor låg pcen min. :O

Det vi kjørte over var baggen min, full med pc utstyr, og pcen var total vrak.

Det hele var at vi var 2 biler og bilen foran var en stasjonsvogn, der pcen og pc utstyret mitt låg. Bagasjelokket hadde ikke vorte skikkelig lukket og dermed åpnet seg på vei oppover. :S *Hulk*Snufs*Hulk*

:no:

Lenke til kommentar

Tre raske "hvine"-lyder fra den gamle CD-ROMen min. Betød at jeg hadde under 5sek til å lagre alt arbeid på før maskinen krasjet. :(

 

Totalt ny maskin nå da. Har også hatt et par diskettstasjoner opp gjennom tidene som har lagt noen fæle ulyder når jeg skulle hente ut viktige dokumenter fra de.

 

Eller, som en annen sa: Værste lyden er stillheten når du prøver å starte opp en nybygd PC. :'(

Lenke til kommentar

hmmm. da jeg var på eit LAN og jeg spurde naboen om det lukta svidd.

Og han sa nei. Og så plutselig så sprengde det noe i pcen. (lys, flammer og røyk)

Det var min stakkers 13gb disk

 

(er lenge siden, men det var faktisk den disken jeg noen gang har våre redd for)

 

(har eit eget forhold til min hardware)

snufs

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg har et A7N8X Delux hovedkort, og dette har en sånn artig syntetisk stemme som kan hjelpe deg med feilsøking. Hadde nettop kjørt en liten lydtrykktest på Z-560ene mine (de spiller relativt høyt ja...), og glemte at jeg ikke hadde skrudd volumet ned. Rebooter PCen og skvetter en meter io været i det en syntetisk damestemmer bæljer:

"System passed memory test!"

 

Ikke så mye at lyden var så fæl, men j... høy, og totalt uventet....

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Hmmm. Jeg har et A7N8X Delux hovedkort, og dette har en sånn artig syntetisk stemme som kan hjelpe deg med feilsøking. Hadde nettop kjørt en liten lydtrykktest på Z-560ene mine (de spiller relativt høyt ja...), og glemte at jeg ikke hadde skrudd volumet ned. Rebooter PCen og skvetter en meter io været i det en syntetisk damestemmer bæljer:

"System passed memory test!"

 

Ikke så mye at lyden var så fæl, men j... høy, og totalt uventet....

Ja, huff hun ASUS dama er fæl!!!

Lenke til kommentar

Hehe.. Det må utvilsomt være på jobb når jeg skule plugge i to nye servere og satte dem i feil krets, så den gamle ups-en ble overbelasta og sa "boff" rett bak meg og produkksjonsserveren gikk rett ned med database og alt. :nei: Fin liten røyksky ble det også.

På andreplass er den gamle ibm-disken min før den døde. Hørtes ut som et sykt dyr.

Endret av bulldog
Lenke til kommentar
Må ha vært når jeg tok en tang og skulle ta ut et tv kort mens pcen sto på ;)

Eller den gangen jeg klarte å brenne en ram brikke inne i hovedkortet og satte inn en ny etter på. Så kom en veldig høy frekvent lyd som ikke var helt god å høre på.

Ellers så har du vell den gangen jeg var på skolen og trykte over den røde knappen bak på strømforsyningen på en pc på bak meg. hehe..

Ble læren glad da.Den verste e kan huske er cdromen i den første maskina

e hadde,e prata i telefonen med en venn og han hørte ikke mye av det e sa

Lenke til kommentar

Det må være da en brent cd eksploderte i dvd romen min, det smalt noe inni Hæl*ete. Hørtes ut som en granat som gjikk av, og det var ikke mye av cd en, som minnet om cd. Dette skjer vistnok med en av 4 milliardere cd plater eller noe sånt. Forklaringen var vist at laseren kan treffe en sprekk i selve cd en, og dritten går i vifta.

 

For å si litt om kreftene, så spratt frontdøra opp på cheiftech toweret, og fronten på dvd-romen fløy 2 meter ut i rommet.

Lenke til kommentar
CDrom (med spill på) som EKSPLODERTE. Det var en utrolig sterk lyd, omtrent som et børseskudd. Cdspilleren fikk den i vrangstrupen så og si, og reagerte med knusing! Både jeg og eieren av cden ble lettere sjokkskadet.

Dette skjedde med meg også. rart hva en 52x cdrom kan gjøre med cder.

 

den orginale ra cden min ble knust i en million biter samt cdromen min. hørtes ut som jeg knuste hele pcen den gangen cden knuste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...