Gå til innhold

Hva er den verste HW lyden du noensinne har hørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. Den værste lyden jeg har hørt fra HW (to ganger faktisk), var når mine IBM Deskstar 120GXP takket for seg. For å si det slik, så sto pc'en i kjellern, og jeg var på kjøkkenet i andre etg. og hørte lyden _godt_ :ermm:

kan minne litt om sånn slipemaskinsak

 

Et annet tilfelle var når jeg var ung, dum og nyskjerrig, og lurte fryktelig mye på hva den røde switchen på PSU var til :blush:

Lenke til kommentar

Om ikke det værste, så er det morsomste jeg har hørt var da folk i klassen var slem med en hærskare med 386'er og 486'er på elektronikk-verkstedet på skolen.

 

Satte frem en Variac ( en variabel strømforsyning som kan levere vekselspenning opptil 300V ++ ). Og satte på modifiserte banankabler med kugjærde-streng påloddet på endene. For så å rote kraftig nedi de stakkas pc'ene.

 

Stikkordene var:

- Skikkelig høye smeller

- Komponentbiter som fløy gjennom lufta, spensielt topplokkene på visse store IC'er

- Blått intenst lys

- En slags høyspennings-lyd/sveise-lyd

- En vemmelig stank av "nysprengt" fjell/berg

- Høye hyl av en nostalgisk lærer som mer enn gjerne ville hatt med seg pc'ene hjem

- Masse røyk

 

Folket var selvfølgelig skikkelig ustyrt med vanter/ytterjakke/solbriller og andre sikkerhets-tiltak.

 

Pc'ene ble selvfølgelig totalhavarert. Store kratre i hk'et og kratre i northbridge og andre store chipper.

Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde i ny jobb (97) var å starte opp en eldgammel HP-maskin på størrelse med et klesskap som sto på et kontor. Den hadde en 20 MB harddisk ca. på størrelse med et 8U rack-kabinett. Jeg har aldri vært på et høvleri, men tror lyden der er ganske lik :)

 

Åpnet disken for å sjekke, den hadde reimdrift, en motor på størrelse med en vaskemaskinmotor, og i disken var det en 5-6 mm dyp fure etter lesehodet som lå lettere henslengt på plata :cool:

Lenke til kommentar

Da jeg skulle oppdatere BIOS på laptopen kom det en lite hyggelig lyd, som vedvarte, og som gjorde at jeg til slutt tok ut batteriet og trakk ut strømkontakten, mens den ene blå LED-dioden fortsatte å lyse... Den lyden - den opplevelsen. OMFG!!

 

Men den startet igjen et par timer senere.

Lenke til kommentar
den verste lyden for meg er den gyselige lyden av analog modem når det ringer opp.

Får frysninger opp etter ryggen av den

ahh....den lyden irriterte meg og, helt til begret ble for fullt for meg....da rev jeg ut modemet , tok et skrujern og begynte å hamre løs på høytaleren på modemet, nå lever jeg et lykkeli liv :D

Lenke til kommentar

Den "POFF" lyden som kom da jeg glemte meg og satte i strømpluggen på en harddisk når maskinen var på. Stillheten etterpå var enda verre.. Og den vakreste lyden var da maskinen startet som normalt etterpå :)

 

Andre lyder som ikke er direkte hardware-relatert:

 

- Lyden av en nokia-mobil som har standard pip-pip-piiiiiip-pip-pip melodi som meldingsvarsling i stigende modus. Begynner pent og forsiktig og de siste pipene kan knuse glass.

- Nettreklame med lyd :HATE:

- Kaklelyden som noen av monstra i Doom 1 laga. Hoppa like høyt i været hver gang.

Lenke til kommentar
(...) da rev jeg ut modemet , tok et skrujern og begynte å hamre løs på høytaleren på modemet,  nå lever jeg et lykkeli liv :D

ingen lever et lykkelig liv med modem i dag!

jo da, her hjemme hos meg :D det er ikke utbygd ADSL her :( men på hybelen min nå har jeg 100Mbit oppkobling, noe går til TV'n , telefon og internett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...