Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Har aldri vært borti gevær fra Mad Bull. Var ikke spesielt billig hvertfall, er temmelig mange alternativer i den prisklassen, du får våpen fra både KWA, TM, G&P og King Arms i den prisklassen.

 

Hvorfor stusser du på utgangshastigheten? Helt gjennomsnittlig utgangshastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på de våpnene er at jeg måtte sende inn våpnet mitt siden det gikk istykker... Så endte det opp me at de kunne sende meg et nytt et, eller et annet et... Så da har jeg 3190 kr før mellomlegg på våpen i wasteland webshop ;-)

Så også på CA sin M15 men de har den ikke inne

 

Siden jeg så på Madbull sitt våpen var at de har vell sannsynligvis gode hopups ;)

Endret av anonymus94
Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som har forslag til en ny airsoftrifle? Har fra før av en CA MP5, så vil ha noe litt annerledes denne gangen. Ser for meg en rifle som i ekte versjon er grovkalibret (7.62). Har også lyst til å gjerne hive på zoom-optikk, slik at det egentlig blir en slags semi automatisk sniper. Det er ikke problem om den har full-auto funksjon. Håper på en rifle jeg enkelt kan bytte ut fjæren til noe kraftig, 130-140 mps minst. I tillegg til fjær vil jeg ha en skikkelig god hopup, enten det følger med eller jeg må bytte ut selv...

 

Tenkte litt på KWA sin SR12, eller kanskje Classic Army sin CA25. Hva tror dere?

 

Sebastian :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det burde ikke være forskjeller mellom produsentene på fjærstyrken. Men som alltid med airsoftutstyr så er det vanskelig å si kvaliteten på ting siden faktorer som råvarer og maskinere spiller inn mye.

 

Eneste fordelen du kanskje vil få med en dyrere fjær er at den er nærmere styrke den sier.

Selv de billigste fjærene fra de billigste kina-fabrikkene vil holde seg på samme styrke selv etter hundrevis av kompresjoner. Det er først etter kanskje tusenvis av skudd at en fjær i høy kvalitet vil vise noen fordeler.

 

Så mitt tips er å kjøpe den billigste du finner. (tips: eBay)

Lenke til kommentar

Det er faktisk litt forskjell, men de dyreste er ikke nødvendigvis de beste. Billigere fjærer har en tendens til å avvike fra merkingen og miste mer kraft etter som de blir brukt. Dette har jo med stålkvalitet og produksjonsmetode å gjøre. Er ikke no vits å handle de dyreste fjærene uansett, men de billigste fjærene er ofte billige av en grunn.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes semi-automatiske hagler? Jeg kan ikke huske å ha sett noen.

Finnes noen GBBR hagler, blandt annet fra Maurzen :)

Ah, jeg trodde de alle måtte pumpes for hvert skudd. Men jeg ser nå at Maruzen sin M1100-serie er semiautomatisk. Dessverre bruker de også hylser som blir kastet ut av våpenet ved hvert skudd, og det blir for upraktisk.

Hvis jeg må pumpe for hvert skudd, så kjøper jeg helle TM sin M3 Super 90.

 

"Gas tuben" i AEGer... Er den til noe?

Skal bruke nytt sikte og vil ta av iron sightet, men gas tuben går inn i den så den vil synes om jeg tar den av.

Kan tuben fjernes eller kuttes?

Gas tube i AEG-er har ingen hensikt utover utseendet. Men et ekte gassoperert våpen ville ikke fungert uten den, så du burde jo beholde den.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Har nå fått meg det meste av beskyttelse etc, men noe jeg er litt keen på, er walkie-talkie og sånt. Har noen gamle, men de er halv-daue pga lite bruk, og ikke mulighet for handfree, noe som er jævli greit når man løper og skyter en del.

 

Vet noen her om bra produkter?

 

Personlig bruker jeg en eller annen walkie-talkie fra Cobra. Det fine er at den har 3,5mm utgang, slik at jeg kan koble til ørepropper. Jeg har min festet på venstreskulder i vestlommen. Må trykke på knappen hver gang jeg vil snakke, men det funker egentlig helt bra! Kan anbefale maskeringsteip på øreproppene slik at de sitter bedre i kampens hete...

 

 

Defender 4 Carbine... Det er veldig i veien for red-dot siktet.

Nesten umulig å få ut de pinnene som fester frontsiktet da de er hule, og ikke solid som de fleste er.

 

Har du vurdert sikteforhøyer? Er nok ikke særlig mange cm du trenger!

 

Sebastian :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...