Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Finnes det kameraer som egner seg til airsoft? Så det kan filmes, uten at man må være redd for at kamera skal bli truffet?

 

Har sett på Consair.. noe (1500kr @ lefdal/elkjøp), noen som det om den funker, og tåler en trøkk? Kanskje selv på lensa? Sjansen for at noen treffer lensa er vel liten, men hater å måtte tenkte på sånt, det begrenser hva jeg kan gjøre på banen.

 

GoPro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det kameraer som egner seg til airsoft? Så det kan filmes, uten at man må være redd for at kamera skal bli truffet?

 

Har sett på Consair.. noe (1500kr @ lefdal/elkjøp), noen som det om den funker, og tåler en trøkk? Kanskje selv på lensa? Sjansen for at noen treffer lensa er vel liten, men hater å måtte tenkte på sånt, det begrenser hva jeg kan gjøre på banen.

 

GoPro

 

Har lyst på mulighet til å filme i POV, vil ikke ha den svære klossen teipa til huet mitt.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en mollevest så kjøp den på airsoftpark... har den dyreste de har der til ca 900 NOK og den er sykt bra :D. Har 2 forskjellige fra airsoftpark og ingen av de er dårlig kvalitet

 

Denne så ganske grei ut: http://www.airsoftpa...roducts_id=1945

Blir ca 750,- med MVA...

Hvilken har du?

 

Jeg har http://www.airsoftpark.com/product_info.php?products_id=2754 og en chest rig som jeg kjøpte av en annen nettbutikk tror jeg

Lenke til kommentar

Bare ikke kjøp noen interne deler til våpen fra airsoftpark, er stort sett bare drit. Men vester og klær og slikt der er bra. :)

 

Har Molle Airsoft Tactical Strike Plate Carrier Vest selv, bare i Woodland. Funker bra den, plenty bærekapasitet. Eneste jeg ikke liker helt er at den er litt tung og stiv. Vet ikke om chestrig hadde funka helt for meg, da jeg bruker tre forskjellige magasintyper.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Finnes det kameraer som egner seg til airsoft? Så det kan filmes, uten at man må være redd for at kamera skal bli truffet?

 

Har sett på Consair.. noe (1500kr @ lefdal/elkjøp), noen som det om den funker, og tåler en trøkk? Kanskje selv på lensa? Sjansen for at noen treffer lensa er vel liten, men hater å måtte tenkte på sånt, det begrenser hva jeg kan gjøre på banen.

 

GoPro

 

Har lyst på mulighet til å filme i POV, vil ikke ha den svære klossen teipa til huet mitt.

Det finnes flere monteringsalternativer for gopro, blant annet denne: http://www.dustinhome.no/product/5010599601/gopro-head-strap-mount/#intcmp=searchProvider_dacsa

Hvis du bruker hjelm han du jo feste den frempå hjelmen? :)

 

Du kan vel også vurdere å kjøpe en Countour HD som medfølger en mount som du kan feste på "strikket" til goggles.

Har begge kameraene, kan godt legge ut en liten videosnutt for å gi en liten sammenligning :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett video fra Countur, og liker kvaliteten, er mest hvor mye det tåler jeg lurer på. Lensa ser liten ut, kan man, uten å bekymre meg for at det ryker. Eller detter av, om det veier litt.

GoPro er litt tyngre enn countour men er mye mer robust. Har mista en GoPro ned en fjellkant på 15-20m og det filmet fortsatt, litt morsomt å se videoen etterpå hvor det hadde truffet stein etter stein men funka likevel, trengte bare å kjøpe nytt skjell til den ettersom linsa på den originale hadde fått et stygt hakk som syntes når jeg filmet. Kameraet har 5 forskjellige filmfunksjoner (720p 30fps, 720p 60fps, 1020p 30fps osv..)

 

Countouren derimot er mer av den tradisjonelle typen actionkamera. Mye enklere å bruke enn GoPro ettersom den har en av/på knapp bakpå og film/stopp funksjon på toppen i tillegg til en bryter som justerer mellom 720p 60fps og 1020p 30fps. Har også ei roterbar linse som kan snus 180 grader i forhold til GoProen som man må montere hele kameraet i forskjellige vinkler. Countouren tåler noen kuler men et direkte treff rett i linsa på nært hold ender fort med noen 100-lapper mindre i pengboka...

Lenke til kommentar

Er det bare meg som har problemer med å få bestilt fra WGCShop de siste par dagene? Prøvde å legge inn en bestilling der i dag, men kom ikke videre til betalingsdelen. :ermm:

 

Ehobby Asia er jo et alternativ, men der er de jo utsolgt for alt som jeg skal ha. :hrm:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Hei

 

Skal ha meg en kraftig pistol som går på gass. Vil at den skal skyte presist, vil ho helst treffe 10'ern hver gang :)

 

Tenker sånn ca. 1000,-, Vet ikke om jeg vil ha softgun eller luftpistol, men magasin er et must. Også vil jeg ha sånn gas pistol som man fyller med tank, ikke små patroner.

 

Noen som har noen tips:

 

 

Har funnet noe som jeg kunne tenkt meg:

Lenke til kommentar

Airsoftvåpen er ikke det samme som våpen, ammunisjon, narkotika, sigaretter, alkohol eller mennesker. Det er samme lov for import, som med alle andre ''vanlige'' varer.

Bestiller du på nett så skal du betale 25% av varens verdi i moms om den er verdt over 200 kr.

Tar du med deg varer fra utlandet selv, så er grensen 6000 kr om du har vert ut av landet i 24 timer eller mer.

 

Kommer du inn i landet via. småbåt er sjansen for å bli stoppet av tollere svært lav, men det har skjedd.

Jobber du i handelsflåten så er det svært vanskelig å si om du har en nevneverdig kjangs for å bli stoppet. Kommer du fra høyrisikoland (f. eks bolivia, colombia) så er det en relativt stor mulighet for at de søker gjennom store deler av båten. (primært etter ulovlig narkotika)

De liker også å søke gjennom båter som har vert i land med mer liberale tobakks/alkohol priser.

 

Men hvordan de vil reagere på airsoftvåpen er vanskelig å si, for de kan lett forveksles med ekte våpen på litt avstand. Det er også vanskelig å fastslå verdien på slikt.

 

Moralen er: ikke meld fra at du har kjøpt leketøy, du smugler ikke. Spar penger.

 

Er du i handelsflåten?

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Hei

 

Skal ha meg en kraftig pistol som går på gass. Vil at den skal skyte presist, vil ho helst treffe 10'ern hver gang :)

 

Tenker sånn ca. 1000,-, Vet ikke om jeg vil ha softgun eller luftpistol, men magasin er et must. Også vil jeg ha sånn gas pistol som man fyller med tank, ikke små patroner.

 

Noen som har noen tips?

 

 

Har funnet noen jeg syns ser fete ut. Vil helst ha COLT eller M9 style.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...