Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal vel erstatte siktet da? Hvis ikke kommer du til å se direkte latterlig ut.

 

Syns du feks SR25 carbine ser direkte latterlig ut?

 

Syns mer det digre frontsiktet ser latterlig ut.

 

Skal sjekke ut forhøyer, men kommer nok til å fjerne det.

 

Eeh, nei? Tror ikke du forstår hva jeg mener. Erstatt siktet med en slik blokk som Cutthroat Bill linket til. Enhver med peiling på våpen vil si at en børse ser latterlig ut hvis gasstuben ikke har noen vei å gå.

Lenke til kommentar

Hei, har lyst til å skaffe litt utstyr, men har ikke akkurat peiling. I det hele tatt. Ser for meg at jeg trenger ca. dette:

 

- Fjærdrevet pistol

Helst replica av en kjent pistol som Glock, Beretta eller USP. Fint hvis den skyter ganske hardt, ser ut som 0,4 joule er brukbart for en fjærdrevet, så noe sånt kanskje. Den må være presis nok til at den ikke er direkte kjip å skyte med. Vil helst at den varer en stund og er smooth å bruke, at den ikke jammer hele tiden og sånn. Vil ha så mye metall som mulig, eller ihvertfall noe som ikke kjennes helt plastikk ut.

- Et par ekstra magasiner

- Hylster

Eneste kriterie er at det fungerer og ikke er for stort og klumpete. Kan være plastikk eller stoff, men hvis det ikke er beholdere for ekstra magasin på det, trenger jeg en slags ekstra lomme til det i tillegg.

- Kulefanger og noen målskiver

 

Betaler det det koster, men helst ikke så fryktelig mye. Ser for eksempel for meg at våpenet koster omtrent 300-lappen.

 

Takknemlig for tips til utstyr og hvor jeg kan kjøpe det fra. :)

Endret av Klumpete
Lenke til kommentar

Har etter ekstremt lang tid endelig prøvd å separere fjæra fra piston og pistonhead på AK'en min. I følge flere nettsider og tips fra medspillere var det bare å bruke en kniv eller et lite flatskrujærn for å "poppe" av toppen og skru av den lille jævelskruen som holdt alt sammen. Desverre ble jeg litt frustrert etter 10-15min med lirking i sprekka at jeg henta hammeren og slo kniven inn i sprekka som resulterte i at hele greia knakk og den eneste fungerende delen jeg sitter igjen med er fjæra som jeg skulle bytte ut i utgangspunktet...

 

Noen som har forslag på et godt piston og pistonhead til en Marui AK47 som går godt sammen med en m110 fjær?

Endret av Ilcapo93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et SHS stempel med 3 ståltenner eller blått Lonex stempel kombinert med et Lonex POM hode burde gjøre susen. Bruker selv Lonex stempel og er godt fornøyd, men liker godt TM stempler. Fjerner "proppen" i stempelhodet med en syl på mine TM stempler. Kan i teorien bare bore ut "proppen" også, ender nok opp med å måtte bytte stempelhodet uansett.

 

Anbefaler at du korrigerer AOE for å forlenge levetiden til stempelet. Søk etter "correcting AOE" hvis du ikke er sikker på hvordan det gjøres.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg kjøpt min første 'sikkelige' airsoft rifle, en Dboys Kar k98. Klar over at den ikke egner seg til spill, men skal bruke den mest til blink/kødd i skog.

 

Men er ganske ny på dette, og lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne et kikkertsikte og en bipod som passer, billigst mulig? Helst norsk forhandler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste siktet du får kjøpt til en K98 ligger i 1500-2000kr klassen og finnes så og si kun på utenlandske sider. Bipod til K98 finnes ikke ved mindre du skrur fast en railmount på undersiden av forskjeftet...

 

Hm, leste noe om en fyr som hadde fått festa en weaver-monteringsplate(?) på sin, vet ikke helt hvor han fikk taki den da. Men takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...