Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde ikke å angripe deg altså, men bare gi deg en liten headsup på mine erfaringer om hva som blir solgt og hva som blir ikke.  ;)

 

På UNcompany koster M16A1 inkludert batteri og moms 1650. Såklart er frakt viktig, men hvilke garanti har folka inne på airsoftguns.info på at du ikke har bestillt dette i en fellesbestilling med klubben og betalt 200 i frakt? :shrug: 

 

Ang. stabiliteten av våpenet, så er dette det inntrykket jeg har laget meg etter å ha lest på nett, egen erfaring, og fått høre av andre i SASK. Har jo ingen særlig erfaring med andre våpen, så kan hende jeg er helt på villspor :)

6877016[/snapback]

 

Gearboxen er jo Marui og dermed knall, men utsiden er full av tynnere plast enn du finner på noe annen Marui AEG, og ytterløper er av plast og ikke metall. Derfor er er det du sier om at våpenet er solid til å være stock "feil". ;) (jeg har jo eid en selv og eid og tafset på haugevis med andre Marui AEG'er til sammenligning) men det er jo superviktig at du tar vekk den setningen eller noe, bare mine 50 cent. :)

 

Solgte selv min M16A1 for 1700,- inkludert 1x 8.4v 2000mah batteri, 2x high-caps og 1x sling + en del kuler. Forsøkte og selge den for mer først, men da ville ikke folk ha den. ;)

 

Sånn, nå håper jeg du forstår motivene mine litt bedre. Men vil i det anbefale deg å redigere posten slik at det kommer frem at du har betalt 2600 kr. for den. :yes: Så drit i whining min og prøv å selg den for 2000, og heller gå ned dersom folk ikke er interessert. :p

6877450[/snapback]

 

Hehe, sorry mac, innlegget mitt kom visst ut som litt spydig, beklager :)

 

Lager en helt ny salgspost, får prøve å gi litt bedre opplysninger. Var kanskje litt optimistisk når det gjalt prisen også :p

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Lekker! Men jeg kan ikke fordra de low-profile Aimpoint mountene der. I forhold til både bruk og "looks" (har en selv)

6882350[/snapback]

 

Hmm... Det var da positiv og lite negativ reaksjon. :p

Selv er jeg litt mer kritisk. Jeg misliker både rødpunkten OG montasjen. Så fort jeg er innom hjembygda, river jeg av begge deler og setter på Aimpointen i LaRue montasjen fra SIGen min.

Men nå er jeg veldig kravstor/bortskjemt når det gjelder optikk så for andre vil nok rødpunkten og montasjen være bra nok.......

Lenke til kommentar
Elkjøp, Expert osv. skal også ha Cobra radioer.

 

Cardinal, hvilke merke er det på aimpointen? Guarder? King Arms?

6883023[/snapback]

 

 

Den rødpunkten som står på nå? Våpnet er G&P så jeg tipper de lager den. Står iallefall ikke noe navn på den.

 

 

Hvis du tenkte på den jeg skal sette på så er det en orginal Aimpoint Comp M2.

Lenke til kommentar
Tenkte på den som stod på våpenet. Det er nok G&P ja. (Guarder sin er bedre)

 

Men jeg er rimelig lei Aimpoint uansett. Når SFW'en min er ferdig blir det Eotech for alle pengene.  :cool:

6883897[/snapback]

 

 

Aimpoint er bedre! :p:p

 

Uansett, hvis tar M2'en og hiver på G&Pen har jeg ett fint påskudd til kjøpe ny kikkert til SIGen min. :D

Lenke til kommentar
My ass om Aimpoint er bedre! Siden Eotech ble SOPMOD godkjent, bruker "alle" dem. :cool:

6884188[/snapback]

 

 

 

Om man liker det ene eller andre retikklet er en smaksans. Aimpointen er MYE lettere å justere lysstyrke ol, spes med hansker i mørket. Den ser også ut til å tåle mer juling. Rev F var den første Eotech som holdt mål. Eotech har ELENDIG batterilevetid i forhold til Aimpoint. Og sammenligner man med M3/ML3 blir den EKSTREMT dårlig.

Ingen "co-witnessing" med BUIS (med mindre man kjøper den nye 553) hvis det betyr noe for en.

Eotech fungerer dårligere med NODs.

Amerikanske styrker bruker flere Aimpointer enn Eotech.

 

Noen kommentarer:

Jeff Gonzales om Eotech:

"We just finished another course and we still see the same problems over and over again with the EOTech. Coming loose, dead batteries and blooming out.

 

While I think it is better than many other units, I am still not convinced it can hedge out the Aimpoint. As mentioned, they would have to do something really impressive to sway me. "

 

 

Pat Rogers:

"At the last two Boone County classes, we had 23 EOTechs.

We had some type of problem with 12 of them. Most related to aluminium springs having poor tension or corroding, causing the reticle to go on/ off at inopportune times. It is possible that this is also an issue with battery life, or lacj thereof.

One had a mount screw stripped.

That percentage of problems was high, but we see a lot less issues with the 552 Rev F then any other EOTech.

I have appx 300 students in front of me this year so far (that is, in carbine classes) so i get to9 see a few of everything. Last year we had a C less that actually worked, and we had a SPOT (Aimpoint type knock off) that performed spectacularly well while mounted on an AK.

You never know.

The proof is in the pudding, and one, ten or even fifty is not a significant statistical sample.

Large numbers of sights over the long term are necessary in order to make decisions based on reality, vice emotion.

I recommend EOtech's (the 552 Rev F) and Aimpoints, Short Dots and ACOG's. None are perfect.

But they are all better than C less and the other garbage on the market."

 

 

 

 

Så skal du ha Eotech, så for all del kjøp en 552 Rev F eller evt 553.

Lenke til kommentar

Hehe, du må ta meg med en klype salt mann! ;)

 

Men det går kjappere og enklere å finne punktet med Eotech, og de tåler rekyl fra kraftigere kaliber bedre enn Aimpoint gjør (eks. AG3). Just what I've heard though. ;)

 

Joda, planen var egentlig 552 ja, først og fremst til SIBO spilling og pga. Night Vision kompatibliteten da jeg en gang i en fjern framtid nesten må skaffe meg noe i den duren. :cool:

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...