Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

hehe...tok 2 min før den lappen var borte. Mangler bare å vaske bort litt lim som henger igjen.

 

 

Har ellers også allerede funnet ut ting som skal forbedres. Rødpunkten skal av og så får jeg montere Aimpoint'en fra SIG'en min på toppen. Men da trenger jeg evt ny optikk på den og det eneste som er akuellt å kjøpe til den er en S&B 1-4x Short Dot men da forsvinner det min. 12-15k....... :(

 

Ja det blir en VELDIG dyr hobby.... :D

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sindre, man, dude! Du kan jo spørre om sånt på vårt interne forum!  :p

 

Anyways, det spørs da litt hva slags sniperrifle du vil lage, da det finnes noen forskjellige varienter basert på M16 designet. Her er noen:

 

Hehe, ja vet, men tenkte det kanskje ble mer respons her :)

 

Det jeg egentlig hadde i tankene var å prøve å holde det på en M16A1 look, med mulighet for kikkertsikte. Digger M16A1 looken, vil ikke ødelegge ;)

 

Det jeg har i tankene er å: bygge om hele vidunderet til et solid våpen, klemme på mountbase på håndtaket, kikkertsiktet på der igjen, og en bi-pod. Sånn tror jeg at jeg får et lettbeint sniper-look :)

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig hadde i tankene var å prøve å holde det på en M16A1 look, med mulighet for kikkertsikte. Digger M16A1 looken, vil ikke ødelegge ;)

6871457[/snapback]

 

Ahh, da er jeg med. En Vietnam-era style sniper altså. :cool:

 

Da vil jeg anbefale følgende:

 

• Metalkropp: G&P M16A1 Metalbody

• Frontsett: G&P M16A1 Frontset

• Kolbe: G&P M16A1/VN Stock

• Scope: Tasco Illuminated Scope

• Scope-base: G&P M16A2 mount base

 

= Et steinsolid våpen. :yes: Og litt blanding av oldschool og moderne, men hva gjør vel det. ;)

 

Og kanskje en pakke STAR Vietnam 20rds plastic mags? :cool:

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
Det så faktisk utrolig mye lurere (og billigere ;)) ut. Rifla der + pres.løp og kikkertsikte /m fester, så har vi det jeg er på jakt etter :)

 

- Hvor mye skal jeg be om for en stock M16A1, 2000mAh 8,4 batteri, brukt i 3 spill?

 

- Vet noen om jeg kan slå på en bi-pod på M16A1 rifla?

6875328[/snapback]

 

1500-2000 hvis den er så godt som ny kan du selge den for nesten ny pris

 

ja du skal kunne få bipod på en A1

 

Joda, men har jeg hørt om mange som har slitt med gearboxene på disse WGC custom våpnene.  ;)

6875434[/snapback]

 

jeg har nå 2 WGC custom den ene var brukt da jeg fikk den og har skutt mye med den uten problemer, den andre er jo nesten ny så jeg kan ikke si så mye om den men har ikke hørt om noen med WGC problemer

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

La merke til noe rart, vekten på WGC Customen er på 2660g, mens TM stock er på 3300g. Skriveleif, eller er delene lettere?

 

Tror jeg satser på WGC rifla, om problem oppstår får det bare fikses. Alltid kjekt å lære noe nytt :)

 

 

Edit: gode plasser å selge våpenet?

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Vel, må nesten si at jeg ikke tror du får solgt det for 2000, da det koster 1650 + frakt fra Uncompany nytt.

 

Og to be frank så er ikke M16A1 akkurat et solid stockvåpen. Det har dårlig festesystem mellom receiver og ytterløp som over tid fører til masse barrel-wobble, og så er det jo Marui sitt eneste våpen med plastikk ytterløp.

Lenke til kommentar
Vel, må nesten si at jeg ikke tror du får solgt det for 2000, da det koster 1650 + frakt fra Uncompany nytt.

 

Og to be frank så er ikke M16A1 akkurat et solid stockvåpen. Det har dårlig festesystem mellom receiver og ytterløp som over tid fører til masse barrel-wobble, og så er det jo Marui sitt eneste våpen med plastikk ytterløp.

6876151[/snapback]

 

Våpen + batteri koster ~1900 + frakt. Dette regnet fra enkle deler, vet ikke om det finnes noe slags pakkepris som er rimeligere. Imho er frakt ganske relevant å ta med frakt når man regner ut pris. Jeg betalte rundt 700,- i frakt på mitt våpen, men vet ikke om dette er dyrt i forhold til andre, bestillte fra redwolf.

 

Dette blir da 2600, og for et våpen som er brukt så lite, syntes jeg ikke det er så veldig ille. Men dette er da bare meg :)

 

Ang. stabiliteten av våpenet, så er dette det inntrykket jeg har laget meg etter å ha lest på nett, egen erfaring, og fått høre av andre i SASK. Har jo ingen særlig erfaring med andre våpen, så kan hende jeg er helt på villspor :)

Lenke til kommentar
kit-tilhørighet er en stor del av det, kjøpte jo en M4 bare fordi det skulle passe SEAL kitet mitt.

 

tenkte en stund på Granada kit etter jeg så på Heartbreake ridge

 

det er jo ganske enkelt da, M65 bukse og jakke, bonnie og en M16a1.

6876538[/snapback]

 

Hva er det du snakker om mann? Selvfølgelig er våpen til rett kit viktig for enkelte (som meg selv) men skal Azton ta seg bedre betalt fordi M16A1'en hans er rett til Granada kit?

 

Våpen + batteri koster ~1900 + frakt. Dette regnet fra enkle deler, vet ikke om det finnes noe slags pakkepris som er rimeligere. Imho er frakt ganske relevant å ta med frakt når man regner ut pris. Jeg betalte rundt 700,- i frakt på mitt våpen, men vet ikke om dette er dyrt i forhold til andre, bestillte fra redwolf.

Dette blir da 2600, og for et våpen som er brukt så lite, syntes jeg ikke det er så veldig ille. Men dette er da bare meg :)

6877016[/snapback]

 

Jeg prøvde ikke å angripe deg altså, men bare gi deg en liten headsup på mine erfaringer om hva som blir solgt og hva som blir ikke. ;)

 

På UNcompany koster M16A1 inkludert batteri og moms 1650. Såklart er frakt viktig, men hvilke garanti har folka inne på airsoftguns.info på at du ikke har bestillt dette i en fellesbestilling med klubben og betalt 200 i frakt? :shrug:

 

Ang. stabiliteten av våpenet, så er dette det inntrykket jeg har laget meg etter å ha lest på nett, egen erfaring, og fått høre av andre i SASK. Har jo ingen særlig erfaring med andre våpen, så kan hende jeg er helt på villspor :)

6877016[/snapback]

 

Gearboxen er jo Marui og dermed knall, men utsiden er full av tynnere plast enn du finner på noe annen Marui AEG, og ytterløper er av plast og ikke metall. Derfor er er det du sier om at våpenet er solid til å være stock "feil". ;) (jeg har jo eid en selv og eid og tafset på haugevis med andre Marui AEG'er til sammenligning) men det er jo superviktig at du tar vekk den setningen eller noe, bare mine 50 cent. :)

 

Solgte selv min M16A1 for 1700,- inkludert 1x 8.4v 2000mah batteri, 2x high-caps og 1x sling + en del kuler. Forsøkte og selge den for mer først, men da ville ikke folk ha den. ;)

 

Sånn, nå håper jeg du forstår motivene mine litt bedre. Men vil i det anbefale deg å redigere posten slik at det kommer frem at du har betalt 2600 kr. for den. :yes: Så drit i whining min og prøv å selg den for 2000, og heller gå ned dersom folk ikke er interessert. :p

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
kit-tilhørighet er en stor del av det, kjøpte jo en M4 bare fordi det skulle passe SEAL kitet mitt.

 

tenkte en stund på Granada kit etter jeg så på Heartbreake ridge

 

det er jo ganske enkelt da, M65 bukse og jakke, bonnie og en M16a1.

6876538[/snapback]

 

Hva er det du snakker om mann? Selvfølgelig er våpen til rett kit viktig for enkelte (som meg selv) men skal Azton ta seg bedre betalt fordi M16A1'en hans er rett til Granada kit?

 

 

var jo en spøk da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...