Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Å ikke ha peiling på hva en skal bli


Anbefalte innlegg

Tror jeg omsider har bestemt meg for å fagbrev som serviceelektroniker også gå videre via tekinsk fagskole til sivilingeniørstudier innenfor noe slags elektronikk tenker jeg.

Hvorfor gå veien om tekninsk fagskole?

Har jo et par år til på meg før jeg trenger å tenke på noe særlig videre utdanning, går jo tross alt på GK enda, men det virka på meg som om Teknisk fagskole ikke var så dum vei å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg omsider har bestemt meg for å fagbrev som serviceelektroniker også gå videre via tekinsk fagskole til sivilingeniørstudier innenfor noe slags elektronikk tenker jeg.

Hvorfor gå veien om tekninsk fagskole?

Har jo et par år til på meg før jeg trenger å tenke på noe særlig videre utdanning, går jo tross alt på GK enda, men det virka på meg som om Teknisk fagskole ikke var så dum vei å gå.

JOda bare tenkte at det er bortkastet å gå tekniskfagskole for så å gå siv ing... Blir 7 år... Legger du til årene på vgs og lærling er du oppe i 11 år... Noe som vil si at du er ferdig utdannet om 10,5 år.. Tenk på at du skal i millitæret.. Mulig du trenger fri år osv...

 

Mulig jeg tar feil, men skal du gå siv ing så har teknisk fagskole liten ellet ingen betydning...

Lenke til kommentar

Hater når alle går rundt og snakker om hva de velger å skal bli, mens jeg går rundt og har ikke peiling what so ever.

 

Jeg blir omtrent den eneste som tar hele VG uten å hoppe over på feks IKT. Selv om det høres interessant ut så hørtes det ikke så gøy ut å pendle en time til skolen. Dessuten er valget for neste år over :(

 

HATER det så jævlig!

Lenke til kommentar
Vis du bestemer deg for å gå yrkesfag, så pass på å få med deg allmennfaglig påbyggning. Så står du hvertfall ikke på bar bakke vis den planen slår sprekker...

 

Er en høgskole i Lillehammer tror jeg som tar inn elever som har bestått fagprøven (altså har fagbrevet). Da slipper en allmenfaglig påbygging vertfall. Jeg går nå VK1 Automasjon, og har bestemt meg for å ta VK2 Automasjon og så finne meg en lærling plass. Forhåpentligvis ender jeg opp på oljeplattform og tjener fett og har fri halve året. Det er vertfall det jeg drømmer om nå :love:

Lenke til kommentar
Jeg skal bli evig student. Bare drikke og sove :D

 

Vet ikke hva jeg skal bli, men vet hva jeg vil bli og vet nok til at det blir jeg sannsynligvis ikke, så egentlig har jeg ikke peiling.

Hehe, akkurat den der lever jeg på nå og. Vet akkurat hva jeg vil studere, men pga at jeg ikke har interesse i de faene man har på VGS så klarer jeg ikke motivere meg til å få den poengsummen jeg trenger :( Skolesystemet funker ikke for meg sånn det er nå.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden visst hva jeg ville bli. Jeg ville gå Electro GK => IKT => Påbygning til Allmenn. Jeg har brukt data siden jeg fikk min første da jeg var 5 år med MSdos og bruker det aktivt enda... Jeg vet nesten helt sikkert at jeg kommer inn på ElektroGK fordi faren min er lærer der og sier at alle plassene ikke er fylt opp!

Lenke til kommentar
Tror jeg omsider har bestemt meg for å fagbrev som serviceelektroniker også gå videre via tekinsk fagskole til sivilingeniørstudier innenfor noe slags elektronikk tenker jeg.

Håper ikke du har tenkt på Bergen TF, ihvertfall... Da har du kastet bort to år av livet ditt!

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg vil bli.

 

Jeg vil studere, ta jobber, utvikle ideer, lære historie, lese bøker, være urban, reise, møte nye mennesker, lese avis og drikke kaffe, være selvlært, bli streetsmart, henge med venner, treffe ei jente jeg blir utrolig glad i.

 

Skal gjøre som friends-gjengen, bruke ti år på å finne ut av livet og se hvordan det går ettersom årene går. :)

post-241-1111408369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hater når alle går rundt og snakker om hva de velger å skal bli, mens jeg går rundt og har ikke peiling what so ever.

 

Jeg blir omtrent den eneste som tar hele VG uten å hoppe over på feks IKT. Selv om det høres interessant ut så hørtes det ikke så gøy ut å pendle en time til skolen. Dessuten er valget for neste år over :(

 

HATER det så jævlig!

Hei hei... bare "bumpa" innpå denna tråden nå en sen mandagskveld i påskeferi'n :D hehe...

Men, du sier at du ikke vil pendle 1 time til skolen.. er det fram og tilbake eller 1 vei?

Er det fram og tilbake, må jeg dessverre si at du syter.. jeg har 3 timer's reisevei sammenlagt om dagen, jeg.. og det er i buss, vet ikke om du kan ta tog eller hva, jeg... jeg går på skole i lillestrøm, Skedsmo VGS VK1 Elektro..

 

Dette er en linje jeg kan anbefale på det varmeste, det er kjempeartig, hvis du liker og drive med ting, og koble og "bruke hue" litt...

 

Hvis det ikke blir for langt, så vil jeg anbefale Skedsmo VGS, det er en grei skole, og veldig slapt der... :D (Iallefall på elektro :p )

 

Jeg vil også legge til at slik jeg har forstått det, så kan man gå elektro og likevel få studiekompetanse? istedenfor og gå idrettslinja, da.. for det er IKKE kult! :tease:

 

Håper jeg har hjulpet deg litt...

 

MVH: Joakim Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Jeg vil også legge til at slik jeg har forstått det, så kan man gå elektro og likevel få studiekompetanse? istedenfor og gå idrettslinja, da.. for det er IKKE kult! :tease:

For å få studiekompetanse tror jeg du er nødt til å gå allmenn påbygg (eller ta diverse fag som privatist). Og allmenn påbygg er i hvert fall ikke kult, ti timer norsk i uka ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...