Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Å ikke ha peiling på hva en skal bli


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg har et interesseproblem. Har sett gjennom en del skolekataloger osv.

 

Jeg fatter bare ikke hva jeg skal studere eller jobbe med senere i livet. Værste er vel at jeg ikke har noe interesser i det hele tatt for å si det sånn.

 

Har ikke vært med på noe sportslig eller noe som jeg har likt, har interesse for data(spille, redigere, photoshop osv) men er dårlig i matte :(

Liker også å sprenge ting (Har bestill rakettmotorer) :roll:

 

Noen andre som har problem med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skal bli evig student. Bare drikke og sove :D

 

Vet ikke hva jeg skal bli, men vet hva jeg vil bli og vet nok til at det blir jeg sannsynligvis ikke, så egentlig har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar

Null anelse jeg heller. Vil helst jobbe med musikk eller noe kulturrelatert, men jeg skal kjøre løpet ut med AA så ØA så videre med matte og fysikk. Så jeg er sikra i framtiden. Jeg får heller gjøre det jeg vil etter jeg har en god utdannelse.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert; du er ikke alene. Selv vurderer jeg nå i en alder av 23 å hive meg på skolebenken på noe IT-relatert, men ser ikke helt hvordan jeg skal klare å være blakk i tre år. I tillegg tror jeg det blir vanskelig å holde motivasjonen oppe (jeg har aldri gjort lekser, kun når det var innleveringer osv, ja, jeg er lat).

Lenke til kommentar

Jeg hadde en liten lyst til å bli journalist for et år siden, men har mistet all respekt for journalistikk i løpet av de siste årene (hopper av media og kommunikasjon nå og tar allmenn påbygging det siste året) :(

 

Har en interesse for historie, er det noen som har studert historie ved for eksempel NTNU (har veldig lyst til det selv) og kan fortelle litt om hvor jeg kan få jobb med dette på cv'en?

Lenke til kommentar

Absolutt ingen anelse jeg heller. Utmerker meg ikke ved å virkelig ha talent for noe skolemessig, jeg er bare småflink over nesten hele linja. Dermed har jeg ikke noe spesielt jeg satser på, på en måte. Men synes vel fysikk er det kjekkeste faget, da. Så kanskje det blir noe i den retninga.

 

Men jeg har virkelig ingen anelse. Jaja, har man ikke høye mål blir man heller ikke skuffet. :p

 

Har en interesse for historie, er det noen som har studert historie ved for eksempel NTNU (har veldig lyst til det selv) og kan fortelle litt om hvor jeg kan få jobb med dette på cv'en?
Mener Zyklon her på forumet studerer historie på NTNU. Du kan vel alltids sende en PM.
Lenke til kommentar

Æh, ja.. de fleste har det sånn. Selv så begynte jeg på grunnkurs byggfag etter ungdomsskolen, deretter hoppet jeg på IKT Driftsfag (Informasjons og kommunikasjons-teknologi), og nå jobber jeg som IT-konsulent.

Ikke akkuratt det jeg hadde sett for meg når jeg gikk på ungdomsskolen :hmm:

Lenke til kommentar
Æh, ja.. de fleste har det sånn. Selv så begynte jeg på grunnkurs byggfag etter ungdomsskolen, deretter hoppet jeg på IKT Driftsfag (Informasjons og kommunikasjons-teknologi), og nå jobber jeg som IT-konsulent.

Ikke akkuratt det jeg hadde sett for meg når jeg gikk på ungdomsskolen :hmm:

Hva er mulighetene ut ifra IKT? Og hvordan er jobben din?

Lenke til kommentar
Har funnet ut at jeg har et interesseproblem. Har sett gjennom en del skolekataloger osv.

 

Jeg fatter bare ikke hva jeg skal studere eller jobbe med senere i livet. Værste er vel at jeg ikke har noe interesser i det hele tatt for å si det sånn.

 

Har ikke vært med på noe sportslig eller noe som jeg har likt, har interesse for data(spille, redigere, photoshop osv) men er dårlig i matte :(

Liker også å sprenge ting (Har bestill rakettmotorer) :roll:

 

Noen andre som har problem med dette?

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Æh, ja.. de fleste har det sånn. Selv så begynte jeg på grunnkurs byggfag etter ungdomsskolen, deretter hoppet jeg på IKT Driftsfag (Informasjons og kommunikasjons-teknologi), og nå jobber jeg som IT-konsulent.

Ikke akkuratt det jeg hadde sett for meg når jeg gikk på ungdomsskolen  :hmm:

Hva er mulighetene ut ifra IKT? Og hvordan er jobben din?

Etter IKT så har man 2 år som lærling, såvidt jeg vet så kan man bli nesten hvasomhelst etter det året, bare man er god nok.

Jobben min som IT-konsulent er så mangt, jeg gjør alt frå å fikse pc-er, til å sette opp nettverk på bedrifter, - alt etter kundens behov. Vi har små kunder og store kunder, alt fra privatpersoner til større kjeder.

Vi har også en salgs-avdeling, dvs. si at salgs-avdelingen selger en server, så drar jeg ut og setter den opp, jeg blir også referanse-person for bedriften vi selger den til, slik at dersom det er problemer, så vil jeg bli kontaktet.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Har funnet ut at jeg har et interesseproblem. Har sett gjennom en del skolekataloger osv.

 

Jeg fatter bare ikke hva jeg skal studere eller jobbe med senere i livet.  Værste er vel at jeg ikke har noe interesser i det hele tatt for å si det sånn.

 

Har ikke vært med på noe sportslig eller noe som jeg har likt, har interesse for data(spille, redigere, photoshop osv) men er dårlig i matte  :(

Liker også å sprenge ting (Har bestill rakettmotorer)  :roll:

 

Noen andre som har problem med dette?

Hvor gammel er du?

Blir 17 nå :dontgetit:

Lenke til kommentar
Du nevner data... hva med å ta en bachlor grad i informatikk?? Eller ingeniør? Er noe matte, men er overkomlig står du 3mx har du foretsetninger for å klare matten på det og..

Du trenger dog kun 2mx for å ta informatikk, så matte er ikke et must for å jobbe med data, jeg hater matte selv og er ikke noe god i det, dog er jeg lærling til høsten før jeg går over i deltids-stilling som IT-konsulent mens jeg tar det siste året på videregående.

 

Så alt er mulig selv om det ikke virker slikt alltid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...