Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte da å søke SivInglinje på NTNU (hvilken det blir er jeg fortsatt usikker på). Jeg hadde gått andre året mitt som IB-student, men fullførte ikke hele løpet. Fjoråret betraktes da som utvekslingsår. Er det noen utvekslingstudenter under vg2 her som har kommet inn på sivingstudier? Jeg bare lurer på dette siden det vil stå "fritatt" på r1 og fys1 når jeg får vitnemålet mitt, og sivingstudiene krever jo r1+r2 og fys1. Jeg er bare litt bekymret over at jeg kanskje må ta r1 og fys1 som privatist eller ha forkurs. Ville vært litt rart når jeg har både r2 og fys2 i år.

Lenke til kommentar

Tenkte da å søke SivInglinje på NTNU (hvilken det blir er jeg fortsatt usikker på). Jeg hadde gått andre året mitt som IB-student, men fullførte ikke hele løpet. Fjoråret betraktes da som utvekslingsår. Er det noen utvekslingstudenter under vg2 her som har kommet inn på sivingstudier? Jeg bare lurer på dette siden det vil stå "fritatt" på r1 og fys1 når jeg får vitnemålet mitt, og sivingstudiene krever jo r1+r2 og fys1. Jeg er bare litt bekymret over at jeg kanskje må ta r1 og fys1 som privatist eller ha forkurs. Ville vært litt rart når jeg har både r2 og fys2 i år.

Du har både R1 og FY1, de vil stå på vitnemålet ditt som "godkjent". Problemet hadde vært om det var R2, da NTNU krever 4 eller mer i R2. At du har vært på "utveksling" andreåret hindrer deg ikke.

Lenke til kommentar

Er det automatisk oppmelding til kontinuitetseksamen, eller er det noe en skulle gjort for lenge siden selv?

Ingen av delene. Oppmelding en gang i løpet av sommerferien.

 

Siden hver student har rett på x (5?) antall konteeksamener er det en utrolig kompleks kabal som må gå opp ifm konteeksamen. Og de kan ikke begynne å legge kabal på eksamenskontoret før de har fått inn resultatene for i vår. Derfor oppmelding i løpet av sommerferien.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Tenkte da å søke SivInglinje på NTNU (hvilken det blir er jeg fortsatt usikker på). Jeg hadde gått andre året mitt som IB-student, men fullførte ikke hele løpet. Fjoråret betraktes da som utvekslingsår. Er det noen utvekslingstudenter under vg2 her som har kommet inn på sivingstudier? Jeg bare lurer på dette siden det vil stå "fritatt" på r1 og fys1 når jeg får vitnemålet mitt, og sivingstudiene krever jo r1+r2 og fys1. Jeg er bare litt bekymret over at jeg kanskje må ta r1 og fys1 som privatist eller ha forkurs. Ville vært litt rart når jeg har både r2 og fys2 i år.

Du har både R1 og FY1, de vil stå på vitnemålet ditt som "godkjent". Problemet hadde vært om det var R2, da NTNU krever 4 eller mer i R2. At du har vært på "utveksling" andreåret hindrer deg ikke.

 

Takk for svaret! Det var bare noe jeg måtte ha svar på før jeg begynner å søke ;) Er vel andre folk som har tatt R1 og FY1 i utlandet, som har kommet inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...