Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Dere sier omtrent det samme. Ingen har sagt at bygg er lett, men at det er noe mer praktisk enn de fleste av de andre linjene.

 

Personlig har jeg ikke studert fagplanen på bygg, så jeg skal ikke uttale meg om hvor praktisk eller ikke retningen er.

Praktisk betyr ikke at det er enkelt. For det andre ser jeg på det som positivt at bygg er praktisk, fordi tross alt skal det lære deg opp til en virkelig jobb som handler om ting i virkeligheten. Bygg er ihvertfall ikke en linje som fører til at du sitter inne hele dagen og skriver på en datamaskin i en cubicle.

 

Her er det store karrieremuligheter og en av linjene som gir best lønn. Bare chemical og enviromental som gir høyere lønn. Vet ikke helt hvordan forholdene er i Norge.

 

Nå er det vel ingen som har sagt det er enkelt? ENeste som snakker om det virker til å være byggfolk som føler seg tråkket på tærne av at folk sier det er en lite teoritung linje.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ingen som har sagt det er enkelt? Eneste som snakker om det virker til å være byggfolk som føler seg tråkket på tærne av at folk sier det er en lite teoritung linje.

 

AtW

Nå skrev han tross alt dette

"Dette er en mer "teorisvak" linje (selv om teorien absolutt er på plass her også). Jeg synes det virker som du ønsker mer utfordringer enn det man antagelig får på bygg."

 

Altså han dro forholdet, mindre teoretisk -> enkelt. Bygg er en interesant linje som jeg planlegger å spesialisere meg til neste år etter at jeg er ferdig med det generelle året hvor jeg lærer generelt om ingenørfagene.

 

Også, andre steder er de ikke enig med dere. F.eks. ble det spurt på college confidential om bygg er enkelt.

http://talk.collegeconfidential.com/engineering-majors/327921-civil-engineering-easy.html

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige byggstudent har nok ikke en veldig teoritung bakgrunn, siden snaut halve klassen går på BA-linja, eller bygg og anlegg.

 

Dette betyr imidlertid ikke at det ikke finnes utfordringer av teoretisk art. I motsetning til denne løken som syntes mekanikk 1 var så vanskelig, er det antagelig det enkleste faget i mitt vitnemål.

Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige byggstudent har nok ikke en veldig teoritung bakgrunn, siden snaut halve klassen går på BA-linja, eller bygg og anlegg.

 

Dette betyr imidlertid ikke at det ikke finnes utfordringer av teoretisk art. I motsetning til denne løken som syntes mekanikk 1 var så vanskelig, er det antagelig det enkleste faget i mitt vitnemål.

Det er godt mulig at i Norge kan den gjennomsnittelige byggstudent lite. Men det er nok mer et norsk fenomen, enn at bygg i seg selv er enkelt.

 

Her er ikke studentene dumme og linjen er heller ikke enkel.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen som har sagt det er enkelt? Eneste som snakker om det virker til å være byggfolk som føler seg tråkket på tærne av at folk sier det er en lite teoritung linje.

 

AtW

Nå skrev han tross alt dette

"Dette er en mer "teorisvak" linje (selv om teorien absolutt er på plass her også). Jeg synes det virker som du ønsker mer utfordringer enn det man antagelig får på bygg."

 

Altså han dro forholdet, mindre teoretisk -> enkelt. Bygg er en interesant linje som jeg planlegger å spesialisere meg til neste år etter at jeg er ferdig med det generelle året hvor jeg lærer generelt om ingenørfagene.

 

Også, andre steder er de ikke enig med dere. F.eks. ble det spurt på college confidential om bygg er enkelt.

http://talk.collegeconfidential.com/engineering-majors/327921-civil-engineering-easy.html

 

Come on, mener du vi skal ta seriøst en tråd som mener at et simpelt ingeniørstudium er vanskelig? Nå tråkker du på siving-egoet vårt her :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har aldri sagt noe fornuftig i denne tråden, Camlon. Hver gang du prøver deg blir du skutt rett ned av ca. alle andre. Gi opp.

Og du viser hvor patetisk du er. Husker du den gangen jeg debaterte om l'hopitals regel? Var det forresten deg som ble motbevist? Uansett, finn deg noe bedre å gjøre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Come on, mener du vi skal ta seriøst en tråd som mener at et simpelt ingeniørstudium er vanskelig? Nå tråkker du på siving-egoet vårt her :)

 

AtW

:!:

Nå kjenner jeg ikke til hvordan det er i USA, men er det noe lignende slik det er her, er BA mye vanskligere enn en BA i Norge og holder mer enn nok for å gjøre alt man trenger i industrien.

Lenke til kommentar

Du har aldri sagt noe fornuftig i denne tråden, Camlon. Hver gang du prøver deg blir du skutt rett ned av ca. alle andre. Gi opp.

Og du viser hvor patetisk du er. Husker du den gangen jeg debaterte om l'hopitals regel? Var det forresten deg som ble motbevist? Uansett, finn deg noe bedre å gjøre.

Du diskuterte ikke med meg nei, men det var et av tilfellene jeg tenkte på. Du har en tendens til å uttale deg skråsikkert om ting du ikke har nok kunnskap om.

 

Det er ingen som sier at bygg er enkelt. Gi opp den diskusjonen også.

Lenke til kommentar
Det er ingen som sier at bygg er enkelt. Gi opp den diskusjonen også.

Jo, det er/var det. A-jay skrev:

 

Jeg synes det virker som du ønsker mer utfordringer enn det man antagelig får på bygg.

Som er minst like skråsikkert og kunnskapsløst som det du anklager Camlon for ...

Lenke til kommentar

Du diskuterte ikke med meg nei, men det var et av tilfellene jeg tenkte på. Du har en tendens til å uttale deg skråsikkert om ting du ikke har nok kunnskap om.

 

Det er ingen som sier at bygg er enkelt. Gi opp den diskusjonen også.

Jo, jeg mener du assisterte han andre som debaterte. Og for å si det sånn du var ganske skråsikker og du tok feil. Etter det har du og han hatt meg som hatobjekt. For det andre vet jeg ikke om du har fulgt med, men vi driver å diskuterer denne kommentaren.

 

Jeg synes det virker som du ønsker mer utfordringer enn det man antagelig får på bygg.

 

Du derimot kan finne deg noe bedre å gjøre, f.eks har du lekser? Hva med å henge med dine venner?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er ingen som sier at bygg er enkelt. Gi opp den diskusjonen også.

Jo, det er/var det. A-jay skrev:

 

Jeg synes det virker som du ønsker mer utfordringer enn det man antagelig får på bygg.

Som er minst like skråsikkert og kunnskapsløst som det du anklager Camlon for ...

Der skriver han både "jeg synes" og "antagelig", altså et særdeles lite bastant utsagn. Camlon fremstiller sine utsagn som rene, skjære ubestridelige fakta. Det er det som irriterer meg.

 

Du derimot kan finne deg noe bedre å gjøre, f.eks har du lekser? Hva med å henge med dine venner?

Har ingen venner, dessverre :( Så må bare diskutere med personer på internettet.

Lenke til kommentar

Der skriver han både "jeg synes" og "antagelig", altså et særdeles lite bastant utsagn. Camlon fremstiller sine utsagn som rene, skjære ubestridelige fakta. Det er det som irriterer meg.

Enig angående lite bastant av A-Jay, men det var også litt av poenget. Jeg leser ikke Camlon som særlig påståelig nå. Mulig du er farget av tidligere debatter.

 

Redigert: Hvis man ser bort fra der han påstår at bygg ikke medfører kontorjobb. Det er selvfølgelig feil.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Redigert: Hvis man ser bort fra der han påstår at bygg ikke medfører kontorjobb. Det er selvfølgelig feil.

Vel de skriver litt om det her,

 

During this phase, the civil engineer gets out of the office. In fact, most of the work involved in the implementation phase is done away from the office. On-site inspection and coordination of all the multiple aspects involved in putting together the project are done. This means meeting with laborers to ensure that progress is being made, often on a daily basis. The most difficult aspect for the civil engineer during the implementation period comes when an unforeseen problem arises that must be addressed immediately. Very often the kind of problems that arise cannot be solved by anyone but the engineer himself who is in charge of all aspects.

 

http://www.ehow.co.uk/how-does_4673602_civil-engineer-spend-workday.html

Lenke til kommentar

Dere har visst kommet inn i evig og meningsløs diskusjon her.

 

Uansett har jeg et lite spørsmål her. Får man 2 tilleggspoeng for å ta førsteåret på en eller annen linje på NTNU?

 

2 poeng gis for enten

 

* fullført 60 studiepoeng (20 vekttall) ved universitet eller høyskole eller

* ett bestått år på norsk folkehøgskole med godkjent dokumentasjon eller

* fullført militær eller sivil førstegangstjeneste

 

Jeg har trodd, opp til nå, at man måtte ta et såkalt årsstudie for å få de 2 poengene, men ut ifra det som står på SO sine egne sider så virker det som om det er mulig å få 2 poeng bare av å ta f.eks første året på en av siv.ing-linjene?

 

Hvis dette er mulig så burde jeg kunne ta førsteåret på eks kyb for så å, istedenfor å bytte over, søke på nytt via SO og inn på f.eks PuP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...