Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

moyner:

 

Meget stor sannsynlighet for at jeg ikke kommer inn på hverken ind.øk, eller industriell design..så det blir nok fysmat på meg en gang i fremtiden.

Den andre personen det er snakk om kommer garantert til å begynne på Produksjon og produktutvikling.

Vet ikke om de har noen fag sammen, jeg?

Jeg er forresten jente(og hetro), så det å forføre ei jente er ikke med i planen akkurat.

Fysmat har som regel en parallell i matte1 alene så da blir felles forelesninger ITGK og Exphil første halvåret. Andre semester har begge kjemi og matte2, men om de har forelesninger sammen vet jeg ikke - det varierer fra år til år. (I exphil og ITGK er det mange hundre mennesker på samme forelesninger, men det går fint an å sitte sammen hvis man skulle ønske det. Mesteparten av tiden er jo 'fri'/egenstudium og der kan man fint jobbe sammen med oppgavene i ITGK, mattefagene og exphil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står det feil i exphil-kompendiet (Tone Wasbak Melbye) på side 16, 1.6.6 linje 4? Forveksling mellom posteriori og priori?

Eventuelt er jeg filosofisk tilbakestående.

Det er masse feil i det kompendiet de solgte på stripa. Det latterligste er at det bruker Letrud som kilde. Klarer likevel ikke helt å se hva som er feil der, a priori er vel "før erfaringen".

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Det er masse feil i det kompendiet de solgte på stripa. Det latterligste er at det bruker Letrud som kilde. Klarer likevel ikke helt å se hva som er feil der, a priori er vel "før erfaringen".
Hmm... Må vel se det i sammenheng med de innledende setningene. Jeg tolker setningene som at analytisk viten ikke går an i forhold til priori kunnskap, fordi analytisk viten allerede ligger forut for erfaringen. Der lurer jeg på det skal være at analytisk viten ikke går an i forhold til posteriori kunnskap, slik som tabellen hinter til.
Lenke til kommentar
moyner:

 

Meget stor sannsynlighet for at jeg ikke kommer inn på hverken ind.øk, eller industriell design..så det blir nok fysmat på meg en gang i fremtiden.

Den andre personen det er snakk om kommer garantert til å begynne på Produksjon og produktutvikling.

Vet ikke om de har noen fag sammen, jeg?

Jeg er forresten jente(og hetro), så det å forføre ei jente er ikke med i planen akkurat.

 

Jeg går første året PuP, og vi har ingen paralleller sammen med fysmat. Generelt har vi lite med dem å gjøre, jeg kjenner to stk men det er hjemmefra og gjennom felles kjente og denslags.

Lenke til kommentar
Er det noen her som går Informatikk, som kan si meg litt om matten i studieprogrammet?

 

Går på Dragvoll nå, men skal prøve å ta R1 som privatist nå til våren, slik at jeg kan bytte, men er litt spent på hvor mye som kreves av mattekunnskaper på studiet. Er det veldig krevende, hva er det lurt å kunne etc.

 

:)

 

Det første mattekurset på informatikk er det enkleste på hele gløshaugen. Det skal ikke være noe problem hvis du jobber litt med faget.

 

Ditt problem er at faget kanskje forsvinner, og du ender opp med å måtte ta samme matte som biologene. Dette faget er heller ikke vanskelig, men det er ikke like lett som matte for informatikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...