Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hyblene skjer det begge deler. UKA og samfundet er faktisk mer enn festing.

 

OT: Veldig sant. Selv om vi riktig nok fester som (siviliserte) svin på Samfundet, gjør vi veldig mye felles, i alle fall internt i gjengene. På hyblene og gjennom møter og arrangementer treffer man på andre gjenger igjen. Slik jeg ser det, er det få andre steder hvor du havner i et miljø som så aktivt går inn for å skape fellesskap og tilhørighet. Du blir kjent med utrolig mange; en del på et overfladisk nivå, noen temmelig godt, og andre igjen blir du kanskje kjent med på mange måter. Høhø.

 

Er opptak etter jul i mange gjenger etter jul, så anbefaler alle som er nysgjerrig å slenge inn en søknad. Jeg tør garantere at dere blir å ha noen vannvittig gode stunder som frivillig på Samfundet (eller UKA, om ca. tusen år) :)

 

---

Hvordan er det med eksamensretting, blir ting rettet på fakultetene/instituttene, eller sendes det ut til eksterne sensorer? Lurer spesielt i exphil, har bange anelser om en av de som rettet oppgavene i høst.

Lenke til kommentar

Hvis du skal feste, så er Åre selvskreven imo. Skal du bare stå på ski er det mer hipp som happ. Åre hvis du foretrekker park-kjøring, i hvert fall. Begge er verdt et besøk. Har best minner fra oppdal, men det kommer av at været tilfeldigvis har vært røtent de tre-fire gangene jeg har vært på Åre, mens det var strålende sol mens jeg var i Oppdal.

Lenke til kommentar
På hyblene skjer det begge deler. UKA og samfundet er faktisk mer enn festing.

 

OT: Veldig sant. Selv om vi riktig nok fester som (siviliserte) svin på Samfundet, gjør vi veldig mye felles, i alle fall internt i gjengene. På hyblene og gjennom møter og arrangementer treffer man på andre gjenger igjen. Slik jeg ser det, er det få andre steder hvor du havner i et miljø som så aktivt går inn for å skape fellesskap og tilhørighet. Du blir kjent med utrolig mange; en del på et overfladisk nivå, noen temmelig godt, og andre igjen blir du kanskje kjent med på mange måter. Høhø.

 

Er opptak etter jul i mange gjenger etter jul, så anbefaler alle som er nysgjerrig å slenge inn en søknad. Jeg tør garantere at dere blir å ha noen vannvittig gode stunder som frivillig på Samfundet (eller UKA, om ca. tusen år) :)

Denne kan eg signere. Dette har vore mitt første halvår som frivillig på Samfundet, og det er lenge sidan eg har hatt eit slikt tettpakka program, på båe godt og vondt :). Er du med i ein god gjeng blir det arrangert mange ting utanfor det som skjer i sjølve vervet, og livet på hyblane.

Lenke til kommentar
På hyblene skjer det begge deler. UKA og samfundet er faktisk mer enn festing.

 

OT: Veldig sant. Selv om vi riktig nok fester som (siviliserte) svin på Samfundet, gjør vi veldig mye felles, i alle fall internt i gjengene. På hyblene og gjennom møter og arrangementer treffer man på andre gjenger igjen. Slik jeg ser det, er det få andre steder hvor du havner i et miljø som så aktivt går inn for å skape fellesskap og tilhørighet. Du blir kjent med utrolig mange; en del på et overfladisk nivå, noen temmelig godt, og andre igjen blir du kanskje kjent med på mange måter. Høhø.

 

Er opptak etter jul i mange gjenger etter jul, så anbefaler alle som er nysgjerrig å slenge inn en søknad. Jeg tør garantere at dere blir å ha noen vannvittig gode stunder som frivillig på Samfundet (eller UKA, om ca. tusen år) :)

Denne kan eg signere. Dette har vore mitt første halvår som frivillig på Samfundet, og det er lenge sidan eg har hatt eit slikt tettpakka program, på båe godt og vondt :). Er du med i ein god gjeng blir det arrangert mange ting utanfor det som skjer i sjølve vervet, og livet på hyblane.

 

Og ikke minst kan man få flere bein å stå på i arbeidslivet, dersom det skulle være ønskelig. :)

Personlig angrer jeg ikke et sekund på at jeg nå er aktiv på Samfundet og forblir det i flere år til.

Lenke til kommentar
Prioriterer bratte bakker, godt preppa løyper og bra park. Blir noe fest men ikke noe flatfyll. Prisnivået er vel ganske likt?

 

Nå har jeg aldri vært i oppdal.

 

Men har vært flere ganger i åre. Mitt inntrykk er at det er billigere i åre. Bedre park, brattere bakker.

Det som trekker ned er at det er litt ustabilt klima, noe som kan føre til isete løyper. Festingen er sykt bra der iallfall.

 

Oppdal skal være ganske bra på løssnø-kjøring.

Lenke til kommentar
Prioriterer bratte bakker, godt preppa løyper og bra park. Blir noe fest men ikke noe flatfyll. Prisnivået er vel ganske likt?

 

Nå har jeg aldri vært i oppdal.

 

Men har vært flere ganger i åre. Mitt inntrykk er at det er billigere i åre. Bedre park, brattere bakker.

Det som trekker ned er at det er litt ustabilt klima, noe som kan føre til isete løyper. Festingen er sykt bra der iallfall.

 

Oppdal skal være ganske bra på løssnø-kjøring.

Da blir'e nok Åre ja. :yes:

Lenke til kommentar
Hvordan er det med fester og det sosiale ved siv.ing-linjene?

Hvis jeg hadde gått 1.året fysmat f.eks og en annen person 2.året Produksjon og produktutvikling.

Hadde vi møttes på skolen, fester og sosiale sammenkomster da?

Takk til dere som har svart.

Hva hvis begge går samme år da? Er det større sjans for å ha noe med hverandre å gjøre da, eller er det det samme?

Du går i en klasse på 150 stykker på mange sivilingeniørstudier. "Fester" blir dermed begrenset til en vennegjeng som enten går på ett studie eller på tvers av studier. Og med fester er det stort sett snakk om vors, så treffes man på utesteder el. Om dere treffes på skolen kommer helt an på hvilke bygg fagene dere tar er i, vaner i forhold til å gå på forelesninger og generelt sett hvor man henger. Sannsynligheten for å treffes er stor hvis man gjør en liten innsats og det går fint an hvis begge personene er interessert i det. Hvis du satser på å forføre en jente som ikke kjenner deg ved å "dulte borti" henne jevnlig så tror jeg kanskje du må gå for en mer direkte angrepsvinkel :p

 

Hvis dere går samme årstrinn kan det hende dere treffes, det kan hende dere ikke treffes. Hvis man f.eks. går kjemi og fysmat vil man jo ha matte1, exphil og itgk sammen, men hvis man går kjemi og geopet vil man bare ha itgk sammen. Det kommer helt an på parallell.

Lenke til kommentar
Denne kan eg signere. Dette har vore mitt første halvår som frivillig på Samfundet, og det er lenge sidan eg har hatt eit slikt tettpakka program, på båe godt og vondt :). Er du med i ein god gjeng blir det arrangert mange ting utanfor det som skjer i sjølve vervet, og livet på hyblane.

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...