Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Situasjonsbestemt ledelse er beskrevet i pensum. Ulike typer av kritikk har blitt rettet mot situasjonsbestemt ledelse. Nedenfor er fire typer av kritikk gjengitt, men bare tre av dem er nevnt i pensum. Hvilket av de kritiske utsagnene er IKKE nevnt i pensum?"

 

Jeg blir kvalm.

 

Slike oppgaver er ufattelig dårlige, i psykologi er det mange dårlige MC-oppgaver, for eksempe har de en merkelig og irrelevant dveling på hvem som mente hva "hvem av disse 4 far IKKE en forkjemper for gestalt-psykologi", og enda verre, spørsmål av typen "i boken referes det til en undersøkelse med spørsmål om man røyket, hvor mange prosent røyket ikke?"

 

Avogtil lurer jeg litt på hva de tenker på når de lager den type MC-oppgaver.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen andre som reagerte på at formlene for de forskjellige arbeidsområdene for transistorer ikke var lagt ved på eksamen i TFE4100 i dag?

 

 

edit: De har vært gitt årene før, har de lov til å ikke gi dem senere år?

 

 

Synes generelt at dagens TFE4100-eksamen skilte seg mykje frå forrige eksamenssett, og ikkje på den positive måten. Byrjer å lure på om dei rett og slett kompenserte for det som visstnok var relativt enkle eksamener i fjor.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett eksamenssettet deres for idag, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg vil si at ifjor var et spesialtilfelle pga at eksamen var siste dag før jul, så sensor ville ikke ha tid til å rette alle oppgavene innen fristen dersom det ikke var delvis avkrysning. I tillegg så var pensum ifjor litt annerledes enn i år og tidligere år, man inkluderte en liten bit digitalteknikk istedenfor å gå i dybden på transistor.

 

Dessuten så måtte jo eksamen i år være vanskeligere enn i fjor. 22% A, wtf.

Lenke til kommentar

Urk! Selv om det er to år siden jeg hadde tekled, blir jeg fortsatt sint når jeg hører om de lurespørsmålene.

 

Stusselig måte å gjøre et fag vanskelig på. Følgene er at folk ikke gidder å forstå pensum, siden det bare er pugg eksamen går på.

 

Var forøvrig et par lignende spørsmål i idrettsfysiologien igår. >_>

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke sett eksamenssettet deres for idag, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg vil si at ifjor var et spesialtilfelle pga at eksamen var siste dag før jul, så sensor ville ikke ha tid til å rette alle oppgavene innen fristen dersom det ikke var delvis avkrysning. I tillegg så var pensum ifjor litt annerledes enn i år og tidligere år, man inkluderte en liten bit digitalteknikk istedenfor å gå i dybden på transistor.

 

Dessuten så måtte jo eksamen i år være vanskeligere enn i fjor. 22% A, wtf.

Eksamen 18. des = enkel eksamen ?

Lenke til kommentar
Urk! Selv om det er to år siden jeg hadde tekled, blir jeg fortsatt sint når jeg hører om de lurespørsmålene.

 

Stusselig måte å gjøre et fag vanskelig på. Følgene er at folk ikke gidder å forstå pensum, siden det bare er pugg eksamen går på.

 

Var forøvrig et par lignende spørsmål i idrettsfysiologien igår. >_>

"I testen av (eldre?) pasienter beskrevet i en undersøkelse, på hvilken måte fant man VO2max?"

- Tredemølle med konstant helling og økende hastighet

- Tredemølle med konstant helling og konstant hastighet

- Tredemølle med økende helling og konstant hastighet

- Sludder og vas

 

Husker ikke lenger om jeg valgte riktig alternativ, noen som husker hvilket oppgavenr. det der var, og hvilken rekkefølge svaralternativene kom i?

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Eksamen 18. des = enkel eksamen ?

 

I fjor var det 19. des ;)

 

Men, altså eksamen var ikke lett fordi den var sein. Eksamen var multiple choice, fordi instuttet får 500 000 i bot om sensuren ikke er klar innen fristen. Grunnen til at eksamen var så lett var fordi de var veldig dårlige til å lage multiple choice spørsmål.

 

On a side note, kretsanalyse må være tidenes kjipeste fag. Bare uendelig med algebrarunking i forskjellige plan.

Lenke til kommentar
Da er det 17 timer til muntlig.

Muntlig eksamen på NTNU? Hva er det i om jeg får spørre?

Det er temmelig vanlig på dragvoll. Vet ikke hvor vanlig det er med ordinær muntlig eksamen på gløs (spesielt ikke i emner på såpass lavt nivå, runesole går vel 1. året på petroleumsteknologi), men på dragvoll vet jeg at kombinasjonen semesteroppgave + muntlig eksamen slettes ikke er uvanlig.

Studenttinget gjør jo "opprør" mot muntlige eksamener for tiden og prøver å reformere en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...