Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend...danning/Deltid/

 

Støttebeløpet beregnes slik: Studiepoeng per semester: Prosent støtte: Basisstøtte:

15-19,5 studiepoeng 50 prosent støtte kr 4 380

20-22 studiepoeng 67 prosent støtte kr 5 869

22,5-29 studiepoeng 75 prosent støtte kr 6 570

Edit: Hvorfor ikke bare ta opp et ekstra fag istedenfor? Masse kjekt å velge mellom. Evt. et fag fra neste semester.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at du kan ta opp studielån mens du tar exphil i militæret. Da får du på en måte fullt lån (en liten del blir utbetalt i militærtiden, og resten i studietiden). Men for å ha glede av pengene i studietiden må du selvfølgelig klare å spare dem til du faktisk begynner å studere.

 

Men jeg tror det er like greit å bare slenge på et ekstra fag i studietiden.

Lenke til kommentar
Vet dette har blitt tatt opp før, men mener det ikke ble en funnet en konklusjon da. Hvis jeg tar ex.phil i militæret, vil jeg da få mindre i lån/stipend under siv.ing studiene?

Jeg vet ikke om man får uttelling i form av studiepoeng i militæret, men hvis man gjør det så bør ikke dette være noe problem med tanke på støtte. Studiepoengene som du fikk i militæret vil i så fall kunne regnes mot studielån du tar opp det neste skoleåret, slik at du kan få full omgjøring til stipend.

Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall sett at Tapir har plakater med faglig innhold, men har ikke sett om de har periodesystemet. Er vel bare å ta seg en tur innom ;)

Jau. Får vel ta meg en tur innom i morgen eller noe.

 

Har fått meg studiebeviset nå, og har forstått det slik at man kan bruke det som adgangskort til Gløshaugen og noen datasaler. Problemet er at da jeg forsøkte å bruke det i går, måtte jeg skrive inn en 4 sifret kode, noe jeg ikke kan huske å ha fått. Noen som vet hvordan man får denne koden?

Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall sett at Tapir har plakater med faglig innhold, men har ikke sett om de har periodesystemet. Er vel bare å ta seg en tur innom ;)

Jau. Får vel ta meg en tur innom i morgen eller noe.

 

Har fått meg studiebeviset nå, og har forstått det slik at man kan bruke det som adgangskort til Gløshaugen og noen datasaler. Problemet er at da jeg forsøkte å bruke det i går, måtte jeg skrive inn en 4 sifret kode, noe jeg ikke kan huske å ha fått. Noen som vet hvordan man får denne koden?

 

De har ikke periodesystemet

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er det nok en av pinkodene jeg har fra før, ja. Mest sannsynligvis den jeg fikk i posten sammen med semesterkortet. Når jeg tenker meg om så skrev jeg inn en kode da jeg fikk studiebeviset, men da trodde jeg det var snakk om den koden som sto i brevet og at det skulle brukes som en bekreftelse på at det var mitt semesterkort. Jaja, misforståelser skjer når det er snakk om kommunikasjon mellom 2 personer med forskjellige dialekter.

 

Jeg må nok uansett innom adgangskontrollen/studentservice snarlig, i og med at jeg ikke lenger får muligheten til å skrive inn kode når jeg drar kortet ved ytterdørene på gløs, noe som sikkert skyldes at jeg skrev feil kode 3 ganger på rad da jeg testet i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...