Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Noen som hørte Strindens-blæsting i dag?

 

Jay-Z klarer jeg meg uten, tenker jeg.

Eg såg de for øvrig på Mingle Vingle seinare på kvelden igår =D

Hohoho, da Gjøran (Bone-mannen) bomma litt på den ene introen. Det er grusomt å spille i Bodeagen, blæh :p

Hvilken gjeng tilhører du?

Tilhøyrer ITK :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut jenta som ikke kom inn på ntnu fordi posten rota bort vitnemålet da: http://www.stv.no/content/webitem/860/. Jeg hadde blitt så forbanna hvis noe slikt hadde skjedd meg. Regner med at det er de færreste som faktisk sjekker om vitnemålet har kommet fram i posten, i alle fall gjorde ikke jeg det da jeg søkte ntnu. Synes ntnu burde snu i denne saken..

Støtter NTNU i denne saken. Er søkerens ansvar å sjekke at NTNU får vitnemålet, og hun har tydeligvis ikke gjort det hun skal. Er for dårlig å komme i etterkant og legge all skyld på posten og prøve å grine seg til plass. Hadde NTNU gitt etter hadde de satt presedens for kommende saker der "posten har rotet vekk vitnemålet", og man kunne fått flere tullete saker.

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn win7 får jeg ikke logget inn på hjemmeområdet mitt via vpn. Fungerte perfekt med både vista og ubuntu. Noen som aner hva som er galt?

 

Bruker \\sambaad.stud.ntnu.no\brukernavn og

 

brukernavn: win-ntnu-no\brukernavn

passord: passord

 

VPN-klient er Cisco

Kan det være brannmur som er problemet?

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn win7 får jeg ikke logget inn på hjemmeområdet mitt via vpn. Fungerte perfekt med både vista og ubuntu. Noen som aner hva som er galt?

 

Bruker \\sambaad.stud.ntnu.no\brukernavn og

 

brukernavn: win-ntnu-no\brukernavn

passord: passord

 

VPN-klient er Cisco

 

Jeg spurte om dette på gurutjenesten, de sendte meg en mail:

For at man skal få tilgang til progdist/hjemmeområdet med Windows 7 så gjør dette:

Gå til Control Panel --> Administrative Tools --> Local Security Policy --> Local Policies --> Security Options

 

"Network security: LAN Manager authentication level": Skru på "Send LM & NTLM responses".

"Network security: Minimum session security for NTLM SSP (...)": Fjern krysset ved "Require 128-bit encryption". Dersom du har to av dette valget, ett for klient og ett for server, så fjern krysset for begge to.

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn win7 får jeg ikke logget inn på hjemmeområdet mitt via vpn. Fungerte perfekt med både vista og ubuntu. Noen som aner hva som er galt?

 

Bruker \\sambaad.stud.ntnu.no\brukernavn og

 

brukernavn: win-ntnu-no\brukernavn

passord: passord

 

VPN-klient er Cisco

 

Har hatt akkurat det samme problemet lenge selv, og har ikke funnet noen øsning. På bunnen av NTNU sin side for tilkobling til hjemmeområdet står det en del linker og ting for å få cisco til å funke i windows-7, men det er noe med at det ble BSOD når man installerte det før, men akkurat det er fiksa.

 

Setter pris på det om noen andre veit

Lenke til kommentar
"Network security: LAN Manager authentication level": Skru på "Send LM & NTLM responses".

"Network security: Minimum session security for NTLM SSP (...)": Fjern krysset ved "Require 128-bit encryption". Dersom du har to av dette valget, ett for klient og ett for server, så fjern krysset for begge to.

 

 

Hey, det funka :new_woot:

 

Edit: public_html mappa vises ikke lengre :mad:

Endret av runesole
Lenke til kommentar
"Network security: LAN Manager authentication level": Skru på "Send LM & NTLM responses".

"Network security: Minimum session security for NTLM SSP (...)": Fjern krysset ved "Require 128-bit encryption". Dersom du har to av dette valget, ett for klient og ett for server, så fjern krysset for begge to.

 

 

Hey, det funka :new_woot:

 

Edit: public_html mappa vises ikke lengre :mad:

Du bør ikke bruke public_html direkte. Skal du legge ut noe på webområdet fra windows bør du bruke \\webedit.ntnu.no\folk . Da blir det satt korrekte rettigheter på filene du kopierer.

Lenke til kommentar
Noen som hørte Strindens-blæsting i dag?

 

Jay-Z klarer jeg meg uten, tenker jeg.

Eg såg de for øvrig på Mingle Vingle seinare på kvelden igår =D

Hohoho, da Gjøran (Bone-mannen) bomma litt på den ene introen. Det er grusomt å spille i Bodeagen, blæh :p

Hvilken gjeng tilhører du?

Tilhøyrer ITK :)

 

Var det bra på Mingle Vingle? Ble slått ut av baconfeber eller et eller annet influensa-virus, så det ble lite gjengsosialiserng på meg :(

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg datasal 324 (har IT øvingsinnlevering om det hjelper...). Tipper det er IT bygget, men gidder ikke å gå bort dit å rote uten å være sikker.

Hmm, eg vil tippe 3. etasje på P15.

 

Noen som hørte Strindens-blæsting i dag?

 

Jay-Z klarer jeg meg uten, tenker jeg.

Eg såg de for øvrig på Mingle Vingle seinare på kvelden igår =D

Hohoho, da Gjøran (Bone-mannen) bomma litt på den ene introen. Det er grusomt å spille i Bodeagen, blæh :p

Hvilken gjeng tilhører du?

Tilhøyrer ITK :)

 

Var det bra på Mingle Vingle? Ble slått ut av baconfeber eller et eller annet influensa-virus, så det ble lite gjengsosialiserng på meg :(

Yeah, men det blei ikkje så veldig mykje vingle på meg.. Stilig show då, av Pirum, Strindens, samt litt snakka frå diverse leiarar, og litt historie om Samfundet :) Absolutt verdt å fått med seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...