Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, skjønner. Bra blæsting, for øvrig :)

Bra blæsting?! Omg. Du forstyrrer ikke en muslim som ber, og du forstyrrer ikke en kjemiker som gjør kjemiøving! Det er samme greia. Forresten. Du forstyrrer ikke en hund som spiser heller.

 

Nei jeg kødda. Fin musikk, men jeg savnet armhevninger på en arm, som de gjorde i Nordre for en tid tilbake. Haha.

Lenke til kommentar

Noen som har gode tips til hvordan lagre skolearbeidet sitt, slik at de kan nås hjemmefra, uten VPN? Vil gjerne ha en litt automatisk løsning, så hvis jeg trykker 'save' i Word hjemme, vil filen bli synkronisert uten at jeg må sjekke den inn.

 

SugarSync gjør dette, men kan kun synkronisere to PCer gratis.

SVN er også en mulig løsning, men det er mer for versjonskontroll og passer ikke helt til mitt behov.

 

Så en løsning der SVN ble brukt sammen med Apache, men tror ikke det går an å sette opp på login.stud uten videre..

 

Det hadde også vært fint med en form for versjonskontroll og konflikthåndtering.

Lenke til kommentar
Hehe, skjønner. Bra blæsting, for øvrig :)

Bra blæsting?! Omg. Du forstyrrer ikke en muslim som ber, og du forstyrrer ikke en kjemiker som gjør kjemiøving! Det er samme greia. Forresten. Du forstyrrer ikke en hund som spiser heller.

 

Nei jeg kødda. Fin musikk, men jeg savnet armhevninger på en arm, som de gjorde i Nordre for en tid tilbake. Haha.

Armhevinger på en arm kommer med jevne mellomrom ;) Kom på samfundet når vi spiller der, og rop "ARMHEVINGER!" mellom to sanger, så skal du se det ordner seg, hehe.

Lenke til kommentar
Noen som har gode tips til hvordan lagre skolearbeidet sitt, slik at de kan nås hjemmefra, uten VPN? Vil gjerne ha en litt automatisk løsning, så hvis jeg trykker 'save' i Word hjemme, vil filen bli synkronisert uten at jeg må sjekke den inn.

SugarSync gjør dette, men kan kun synkronisere to PCer gratis.

SVN er også en mulig løsning, men det er mer for versjonskontroll og passer ikke helt til mitt behov.

Så en løsning der SVN ble brukt sammen med Apache, men tror ikke det går an å sette opp på login.stud uten videre..

Det hadde også vært fint med en form for versjonskontroll og konflikthåndtering.

Hvis du ønsker å jobbe direkte i ntnu-mappen din uten VPN, så kan det fikses veldig automatisk på en relativt lett måte med sshfs. Men det forutsetter at du bruker Linux/UNIX.

Men har det seg slik at du ikke ønsker å jobbe direkte i ntnu-mappen din?

Lenke til kommentar
Hvis du ønsker å jobbe direkte i ntnu-mappen din uten VPN, så kan det fikses veldig automatisk på en relativt lett måte med sshfs. Men det forutsetter at du bruker Linux/UNIX.

Men har det seg slik at du ikke ønsker å jobbe direkte i ntnu-mappen din?

Interessant. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha filene lokalt og synke, men å jobbe direkte mot hjemmeområdet er også aktuelt. Skal undersøke om jeg finner noe tilsvarende for Windows.

Lenke til kommentar

Sjekk ut jenta som ikke kom inn på ntnu fordi posten rota bort vitnemålet da:

http://www.stv.no/content/webitem/860/

Jeg hadde blitt så forbanna hvis noe slikt hadde skjedd meg. Regner med at det er de færreste som faktisk sjekker om vitnemålet har kommet fram i posten, i alle fall gjorde ikke jeg det da jeg søkte ntnu. Synes ntnu burde snu i denne saken..

Endret av kullsyren
Lenke til kommentar
Sjekk ut jenta som ikke kom inn på ntnu fordi posten rota bort vitnemålet da: http://www.stv.no/content/webitem/860/. Jeg hadde blitt så forbanna hvis noe slikt hadde skjedd meg. Regner med at det er de færreste som faktisk sjekker om vitnemålet har kommet fram i posten, i alle fall gjorde ikke jeg det da jeg søkte ntnu. Synes ntnu burde snu i denne saken..

Det står da på samordnaopptak.no hvorvidt NTNU har fått det eller ikke. Er ikke vanskelig å sjekke. Jeg sjekka det med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...