Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lovprist UiOs nettsider heller, som er grusomme de også - men jeg er vant med dem og klarer å navigere meg fram. Så ikke føl deg altfor støtt :)

 

Tusen takk forresten!

Føler meg overhodet ikke støtt, for all del. Masse forbedringspotensiale på NTNU-sidene, og jeg har ingen befatning med hvem det nå er som står bak designet. De er ikke gode nok, men de er definitivt bedre enn mange andre universitets-nettsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det triste med NTNU-sidene, som sikkert nevnt før, er at de er ganske nye, og kostet en god del penger. Fra et universitet som faktisk har all den kompetansen som trengs in-house for å lage en god hjemmeside, i det minste en mock-up med design og grunnfunksjonalitet, og som profilerer seg stort på at de skal utdanne landets beste teknologer, er det intet mindre enn en skandale at sidene fortsatt er vanskelige å finne fram på, ofte uinnformative, og med en ulogisk navigering.

 

I tillegg har man fire områder, ntnu.no, studweb, innsida og its:learning. Alt dette burde havne under samme paraplyen. Gjerne sammen med en forbedret webmail, og med felles innloggingssystem til SiT, muligens Samfundet og NTNUI. Gjerne med en åpen tjenesteplattform sånn at plugins/widgets/apps/addons kan bli laget av engasjerte tredjeparter (studenter..) som dekker sitt, og kanskje andres behov for et eller annet.

 

Det skal da være mulig, gitt mange av landets beste professorer innen datateknikk og informatikk, og landets mest engasjerte studenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ved slutten av forelesningen. Noe forvirret klapping også, - skal, skal ikke.

HAHA, slik var det ifjor òg. Det er vel framleis litt slik hos oss enda. Dude kjem fram og blæster om random liten happening (blæsten varer i eit halvt minutt), og salen reiser seg og klapper i begeistring. Men eg har fått inntrykk av at kom.tek klapper meir, eller kva kolvereid? :innocent:

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Ved slutten av forelesningen. Noe forvirret klapping også, - skal, skal ikke.

HAHA, slik var det ifjor òg. Det er vel framleis litt slik hos oss enda. Dude kjem fram og blæster om random liten happening (blæsten varer i eit halvt minutt), og salen reiser seg og klapper i begeistring. Men eg har fått inntrykk av at kom.tek klapper meir, eller kva kolvereid? :innocent:

Vi har vel aldri klappet etter vanlige forelesninger?

Lenke til kommentar
med felles innloggingssystem til SiT, muligens Samfundet og NTNUI.

Såvidt jeg vet er det allerede teknisk mulig. Jeg vet allerede om en annen studentforening som har felles innlogging med NTNU. Så dette står på viljen til Samfundet og NTNUI, ikke NTNU.

 

Ellers er jeg enig med innlegget ditt. Vi kunne fått til veldig mye på teknologifronten hvis vi hadde giddet det.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Felles innloggingssystem med SiT er jeg svært skeptisk til. SiT har mangelfulle rutiner/regler for hvordan de behandler personopplysninger. Noe de fleste beboerene fikk merke da en husvert før sommeren sendte ut spørreundersøkelser til epost-adressene de hadde oppgitt til SiT. Denne spørreundersøkelsen var ikke noe SiT hadde bestilt eller lignende, men skulle brukes som grunnlag for en master-oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...