Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Matematikk 1 er ikke saa forferdelig mye mer enn 3MX, men man gaar dypere ned i teorien. Paa slutten kommer det ogsaa en del om rekkeutviklinger, differensiallikninger og noe numerisk matematikk som du nok ikke har sett foer. Du vil nok ogsaa finne ut at grensebevis (epsilon-delta) kommer til aa vaere vanskelig.

 

Naar det er sagt trenger du ikke vaere finalist i abelkonkurransen for aa velge fysmat, men du maa ha en god interesse for enten fysikk eller matematikk (helst begge).

 

Men, hvis du har lyst til aa gjoere det bra paa fysmat karaktermessig maa du nok vaere av den oppfatning av at 2MX og 3MX er trivielle saker. Du boer i hvert fall ikke ha noe problem med aa lese over det naa og skjoenne stoffet. Paa universitetet er det mye selvstudium og klarer du ikke aa faa med deg 3MX klarer du nok ikke matte 1 heller.

 

Jeg klarte selvfølgelig å få med meg 3MX i sin tid, litt avhengig av hva du legger i å få med seg, men jeg ville vel ikke ha kalt det trivielt. Jeg har karakter 6 i 2MX og 5 i 3MX. Arbeidsinnsatsen var nok bedre i 2MX enn 3 MX, ettersom realfagsfordypning var noe nytt og spennende det året.

 

Når jeg tenker etter har jeg jo venner og bekjente som har gjort det bra på siving., som jeg hvertfall anså meg som jevngod med. De har ikke gått fysmat, men stort sett alle har vel matte 1-4. Men de er noen arbeidsjern, noen av dem.

 

Det kan kanskje virke litt rart med dette fokuset, men jeg gidder simpelthen ikke drive med noe jeg ikke kan være god i.

Endret av qwertyuio
Lenke til kommentar

Hei, lenge siden jeg har vært i denne tråden ettersom jeg skal begynne på tredjeåret på lærer (HiST).

 

Jeg har to spørsmål:

 

1) Startet på siv.ing, men failet i noen fag. Er det mulig for meg å ta noen åpne emner, f.eks MC-psykologi osv for å dekke opp disse studiepoengene slik at lånet blir sletta?

 

2) Tenkte også på å få "tittelen" adjunkt m/opprykk. Da må jeg ha 60 studiepoeng som er relevante for jobben min, kan nevne at jeg fokuserer på matte og naturfag. Har 7,5 i ex-phil som kanskje kan være relevante. Noen andre forslag på fag som kan gjelde under disse reglene, som er åpne med lite eller ingen obligatorisk oppmøte? (må ikke nødvendigvis være de enkleste fagene)

Lenke til kommentar
1) Startet på siv.ing, men failet i noen fag. Er det mulig for meg å ta noen åpne emner, f.eks MC-psykologi osv for å dekke opp disse studiepoengene slik at lånet blir sletta?

Ja. Men skynd deg, de skal snart slutte med flervalgseksamen som eneste vurderingsform. Tror skoleåret 2009-2010 var siste mulighet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
1) Startet på siv.ing, men failet i noen fag. Er det mulig for meg å ta noen åpne emner, f.eks MC-psykologi osv for å dekke opp disse studiepoengene slik at lånet blir sletta?

Ja. Men skynd deg, de skal snart slutte med flervalgseksamen som eneste vurderingsform. Tror skoleåret 2009-2010 var siste mulighet.

Kilde?

Lenke til kommentar
1) Startet på siv.ing, men failet i noen fag. Er det mulig for meg å ta noen åpne emner, f.eks MC-psykologi osv for å dekke opp disse studiepoengene slik at lånet blir sletta?

Ja. Men skynd deg, de skal snart slutte med flervalgseksamen som eneste vurderingsform. Tror skoleåret 2009-2010 var siste mulighet.

Kilde?

http://www.underdusken.no/nyhet/2009/8/149...lervalgseksamen

http://www.universitetsavisa.no/ua_lesmer....22fb46.38165659

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er overasket over å få faktura fra SiT i dag? Ikke bare har det satt opp leien, men jeg trodde de praktiserte halv leie i sommer ferien og at du fikk en litt større regning i agust.

 

Tar jeg feil? Full leie i sommerferien?

 

Var også en rar dag å få det på, pleier altid å få det sånn rundt den 15.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er overasket over å få faktura fra SiT i dag? Ikke bare har det satt opp leien, men jeg trodde de praktiserte halv leie i sommer ferien og at du fikk en litt større regning i agust.

 

Tar jeg feil? Full leie i sommerferien?

 

Var også en rar dag å få det på, pleier altid å få det sånn rundt den 15.

Nei, du må betale full leie hos SiT. Men min erfaring er at de er ganske fleksible med slike ting. Hvis du har store finansielle problemer som gjør det helt umulig for deg å betale på tide, kan du kontakte økonomiavdelingen deres for å få utsatt faktuaren noen uker.

 

EDIT: Jeg pleier da få faktura fra SiT rundt den 5. med forfall den 20.?

 

IMAP er nede, i webmailen får jeg ikke opp noen av mailene mine.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hm. Er det normalt at det blir krøll med utdanningsplanen når man har trukket seg fra fag og skal legge de til på nytt? Gjorde et forsøk på å legge til et par fag for høstsemesteret, og fikk ikke lov.

 

Hvilke psykologiemner har MC-eksamen? Har planer om å ta noen introduksjonsfag i psykologi før eller senere, og faktisk jobbe litt med de, og siden jeg misliker vanlige skriftlige eksamener i "pugge-fag" så hadde det vært greit å få gjort det unna før de forandrer det.

Lenke til kommentar
Hm. Er det normalt at det blir krøll med utdanningsplanen når man har trukket seg fra fag og skal legge de til på nytt? Gjorde et forsøk på å legge til et par fag for høstsemesteret, og fikk ikke lov.

Husk å bruke riktig emnekode. En del emner har to forskjellige emnekoder - en for vårsemesteret og en for høstsemesteret. Hvis du skal legge til emne du ikke tok nå i vår må du finne den nye emnekoden på ntnus nettsider.

Lenke til kommentar
Hm. Er det normalt at det blir krøll med utdanningsplanen når man har trukket seg fra fag og skal legge de til på nytt? Gjorde et forsøk på å legge til et par fag for høstsemesteret, og fikk ikke lov.

 

Hvilke psykologiemner har MC-eksamen? Har planer om å ta noen introduksjonsfag i psykologi før eller senere, og faktisk jobbe litt med de, og siden jeg misliker vanlige skriftlige eksamener i "pugge-fag" så hadde det vært greit å få gjort det unna før de forandrer det.

 

Hvordan i alle dager kan du foretrekke MC? MC er kun digg om man -kun- ønsker å stå.

Lenke til kommentar
Hm. Er det normalt at det blir krøll med utdanningsplanen når man har trukket seg fra fag og skal legge de til på nytt? Gjorde et forsøk på å legge til et par fag for høstsemesteret, og fikk ikke lov.

 

Hvilke psykologiemner har MC-eksamen? Har planer om å ta noen introduksjonsfag i psykologi før eller senere, og faktisk jobbe litt med de, og siden jeg misliker vanlige skriftlige eksamener i "pugge-fag" så hadde det vært greit å få gjort det unna før de forandrer det.

 

Hvordan i alle dager kan du foretrekke MC? MC er kun digg om man -kun- ønsker å stå.

 

Hvorfor skulle han ikke foretrekke MC? Det er lettere, og man slipper å bli hemmet av dårlige skrivekunnskaper. Jeg tar ikke eksamen for å ha en artig dag, uansett hvor engasjert jeg er i faget, selve eksamensdagen er for å få best mulig resultat. For harde fag, der det stort sett er en riktig måte å gjøre det på er dog MC mindre gunstig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...