Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-120696

Hvordan er matte 1,2,3 og 4 sammenlignet med 3mx?, tenker spesiellt på mengde med tanke på at man bare har de et halvt år på NTNU og 3mx varer et år, er det mye mer som skal gås igjennom?

 

Og hvordan er mekanikk og fysikkfagene sammenlignet med 2 og 3fy?

Lenke til kommentar
Hvordan er matte 1,2,3 og 4 sammenlignet med 3mx?, tenker spesiellt på mengde med tanke på at man bare har de et halvt år på NTNU og 3mx varer et år, er det mye mer som skal gås igjennom?

 

Det er mye mer, men det går helt greit hvis du er forberedt på å legge inn en viss arbeidsmengde. Jeg surfet meg gjennom vgs og fikk 4 i 3mx, her på NTNU gjør jeg det som er forventet og A og B i mattefagene.

Lenke til kommentar

Store deler av 3mx blir gjennomgått på et par uker, for å illustrere hvor rask fremgangen er.

Vil si at matte 1 bare er litt lettere enn matte 2. Ironisk nok er matte 2 det mattefaget jeg til nå har best karakter i :p

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Jeg er ganske klar over det. Tror ikke jeg skulle hatt noe problem å gå siv.ing data, men har ikke tenkt til å gå på NTNU uansett. Det viktigste er hva en gjør selv, ikke hvilket universitet en går på.
Det er litt greit å ha utdannet seg på et anerkjent universitet når man skal skaffe sin første jobb da :) Selv om du kan komme langt med å fylle CV'en med annet snadder omtrent samme hvor du studerer.
Lenke til kommentar

Skal forhåpentligvis gå siving fysmat på NTNU til høsten (ligger an til rundt 64-67 poeng når jeg slutter på VGS). Tenkte å skaffe meg mange av bøkene til studiet ved skoleslutt så jeg har noe å gjøre om sommeren. Hvilke læreverk blir altså benyttet ved førsteåret på fysmat? Eventuelt kom med anbefalinger av andre relevante bøker også. Har til info alle realfagene på VGS.

Lenke til kommentar

Det viktigste du kan skaffe deg før første halvår på NTNU er matteboka, Calculus Part 1 (evt bare Calculus, da får du både til matte 1 og matte 2) av Hass, Weir og Thomas. Matteboka ble skiftet til i år, så jeg regner med de bruker den samme boka til neste år. Ex.phil og IT-grunnkurs går smertefritt, men fysmat har vel også et fysikkfag jeg ikke vet helt hva er.

 

Når det gjelder drop-in på idrettsbygget, koster det 50 kr, egentlig ganske grei pris. Kan jo sikkert gjøre som en sa her og få en gratistime...

Lenke til kommentar
Skal forhåpentligvis gå siving fysmat på NTNU til høsten (ligger an til rundt 64-67 poeng når jeg slutter på VGS). Tenkte å skaffe meg mange av bøkene til studiet ved skoleslutt så jeg har noe å gjøre om sommeren. Hvilke læreverk blir altså benyttet ved førsteåret på fysmat? Eventuelt kom med anbefalinger av andre relevante bøker også. Har til info alle realfagene på VGS.

 

Jeg liker de to norske fysikk-bøkene, som dekker blant annet fysikk1 (til det trenger du kun første bind). Ksonsise og med veldig gode oppgaver og eksempler. De engelske har for mye tåkeprat og for mange sider, og eksempler som er for simple i forhold til vansklighetsgraden på "reelle" oppgaver. Andre igjen misliker den norske boka dog.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det viktigste du kan skaffe deg før første halvår på NTNU er matteboka, Calculus Part 1 (evt bare Calculus, da får du både til matte 1 og matte 2) av Hass, Weir og Thomas. Matteboka ble skiftet til i år, så jeg regner med de bruker den samme boka til neste år. Ex.phil og IT-grunnkurs går smertefritt, men fysmat har vel også et fysikkfag jeg ikke vet helt hva er.

 

Hadde dere giddet å gi konkret link til bøkene på Amazon/Bokklubben (har gavekort der)? Finner et hav av bøker og greit å velge riktig når man først kjøper :)

Lenke til kommentar
Hadde dere giddet å gi konkret link til bøkene på Amazon/Bokklubben (har gavekort der)? Finner et hav av bøker og greit å velge riktig når man først kjøper :)

 

Her er sidene for faget matematikk 1 som alle på siv.ing. har første året:

 

http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/

 

Og her er siden med pensumlisten for sist år de holdt faget:

 

http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2007h/kro/notater.imf

 

Du finner for øvrig nettsidene til de fleste mattefag ved å søke på ntnu <fagnavn> på Google.

Endret av HolgerL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...