Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et par spørsmål, selvom det er en stund til jeg skal evt. studere. Jeg har nå gått et halvt år på VGS, første år og så og si gitt litt faen. Jeg har ikke jobbet så veldig mye med skole, stort sett ingen ting hjemme i hvertfall. Jeg jobber med de fagene som interesserer meg, da leser jeg av fri vilje. Men når det er andre ting som ikke er så interessant, så blir det lesing til prøver på bussen samme dag prøven er og er jeg heldig da får jeg en femmer.

 

Så jeg lurer på, regner med at jeg kommer til å ligge på en firer i snitt når jeg er ferdig med VGS. Kan jeg bare utelukke et evt. studie ved NTNU? På fritiden driver jeg stort sett med programmering, og tror jeg ikke skulle hatt noe problem med å følge med på det som undervises der, innen programmering så kan jeg sikkert mye fra før av. Men skal jeg bare skippe å søke plass når den tid kommer?

Jobb litt mer, slik at du (nesten) har femmeren i snitt, så er det greit.

 

Da må jeg legge om "livsstilen" pluss at jeg må få et par seksere, som kan bli vrient. Jeg skal ha fritid og. :/

Nei, du trenger bare 5-ere og så kan du tillate deg et par firere i løpet av de tre årene.

Lenke til kommentar

Hmm, om jeg venter til skoleåret 09/10 med å søke meg på skole..

Hvordan effekt vil det ha på meg, med den nye reformen som er kommet. Poengene blir vel annerledes? Går det ann å si om det vil påvirke meg negativt eller positivt ?

Jeg har 3mx, 3fy, og 3kj om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Hmm, om jeg venter til skoleåret 09/10 med å søke meg på skole..

Hvordan effekt vil det ha på meg, med den nye reformen som er kommet. Poengene blir vel annerledes? Går det ann å si om det vil påvirke meg negativt eller positivt ?

Jeg har 3mx, 3fy, og 3kj om det har noe å si.

Hvis jeg har forstått systemet riktig vil du få 0,5 realfagspoeng mindre, pluss at fordypningen vil falle bort.

 

Men husk at alle andre du konkurrer med søker etter samme regler.

Lenke til kommentar
Hmm, om jeg venter til skoleåret 09/10 med å søke meg på skole..

Hvordan effekt vil det ha på meg, med den nye reformen som er kommet. Poengene blir vel annerledes? Går det ann å si om det vil påvirke meg negativt eller positivt ?

Jeg har 3mx, 3fy, og 3kj om det har noe å si.

Hvis jeg har forstått systemet riktig vil du få 0,5 realfagspoeng mindre, pluss at fordypningen vil falle bort.

 

Men husk at alle andre du konkurrer med søker etter samme regler.

 

Så igrunn har det ingenting å si da ?

Høres bra ut :p

Lenke til kommentar
Om livsstilen din er slik at du ikke har tid til å lese hjemme, og kun leser på skolen og bussen, så tror jeg neppe du kan regne med å opprettholde den livsstilen på universitetet.

 

AtW

 

Huh? Vel, det jeg kommer til å studere der driver jeg med stort sett på FRITIDEN min hjemme. Tror du virkelig jeg kommer til å ha noe problemer med å jobbe med det da? Jeg vil "studere" for å få det på papiret. Programmering kunne jeg gjort hjemme på gutterommet uansett, men det er jo kjekt å ha en jobb innenfor det feltet.

 

Jeg har inntrykk av at det er mange stereotype nerder som jobber livet av seg på skolen for å komme inn på hvilket som helst studiet, helst noe dem ikke har interesse for i heletatt og ikke har noen formening om. Mange som søker å bli noe for status virker det som. :/

 

Har du tenkt til å gå et sivingstudie? Det holder ikek bare å ha gjort litt programmering, så går alt glatt, det er mange flinke folk på siving, nivået på mange linjer legges deretter. Jeg var også et "talent" som surfet igjennom VGS med ganske gode karakterer med minimalt av arbeid. Det er ikke få av oss på gløs, og mange får seg en smell når man kommer dit og ser at nivået er i stil til "talentet" til de som begynner der, meg inkludert. De færreste klarer å surfe seg igjennom et siving-studium. Men det går som regel bra når man etter litt innser at man må jobbe litt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om livsstilen din er slik at du ikke har tid til å lese hjemme, og kun leser på skolen og bussen, så tror jeg neppe du kan regne med å opprettholde den livsstilen på universitetet.

 

AtW

 

Huh? Vel, det jeg kommer til å studere der driver jeg med stort sett på FRITIDEN min hjemme. Tror du virkelig jeg kommer til å ha noe problemer med å jobbe med det da? Jeg vil "studere" for å få det på papiret. Programmering kunne jeg gjort hjemme på gutterommet uansett, men det er jo kjekt å ha en jobb innenfor det feltet.

 

Jeg har inntrykk av at det er mange stereotype nerder som jobber livet av seg på skolen for å komme inn på hvilket som helst studiet, helst noe dem ikke har interesse for i heletatt og ikke har noen formening om. Mange som søker å bli noe for status virker det som. :/

Man har ikke kun programmeringsfag selv om man går siv.ing data.

Lenke til kommentar
Et annet viktig poeng er at det i mindre og mindre grad er slik som før - at en utsettelse betyr at man slipper. Jeg har flere kompiser på 24-25 år som er midt i førstegangstjenesten nå. I tillegg hadde vi i kompaniene jeg jobbet flere rekrutter i den aldersgruppen.

 

Det er ikke noe gøy.

 

Hopp inn, og kjør på, du får en opplevelse du aldri vil glemme:-)

Har også sett noen ferdig utdannede siv.inger som har blitt kalt inn. Tror det er usedvanlig mye kjipere å måtte forholde seg til en liten, selvgod snørrvalp av en tyttisbefal når man er fem år eldre enn dem, enn når man er fersk rett ut fra VGS.

Lenke til kommentar

Sitter og skal fylle inn et omslagsark for videreutdanning innen master informatikk på ntnu, og det er noen småting jeg lurer på.

 

Under punkt 1. Opptaksgrunnlag står det en tabell med 1.1 lærested, 1.2 Utdanning/emner(eksamener som du allerede har bestått=, 1.3 studiepoeng, 1.4 vedlegsnr. Skal jeg her skrive opp alle eksamenne jeg har hatt i løp av batchelore utdanningen min? Det er det i såfall ikke nokk ruter til på omslagsarket? Må jo legge ved utskrift av karakterer jeg har fått på karakterene jeg har hatt til nå, holder ikke det?

Lenke til kommentar
Sitter og skal fylle inn et omslagsark for videreutdanning innen master informatikk på ntnu, og det er noen småting jeg lurer på.

 

Under punkt 1. Opptaksgrunnlag står det en tabell med 1.1 lærested, 1.2 Utdanning/emner(eksamener som du allerede har bestått=, 1.3 studiepoeng, 1.4 vedlegsnr. Skal jeg her skrive opp alle eksamenne jeg har hatt i løp av batchelore utdanningen min? Det er det i såfall ikke nokk ruter til på omslagsarket? Må jo legge ved utskrift av karakterer jeg har fått på karakterene jeg har hatt til nå, holder ikke det?

Vi kommer sikkert til å få mange slike poster i denne tråden etterhvert, derfor er jeg den første som gir deg et surt svar.

 

Tror du at du vil få et korrekt og raskt svar på dette spørsmålet på diskusjon.no eller ved å ta opp telefonen og ringe NTNUs studieavdeling?

 

Riktig svar:

 

 

Lenke til kommentar
Sitter og skal fylle inn et omslagsark for videreutdanning innen master informatikk på ntnu, og det er noen småting jeg lurer på.

 

Under punkt 1. Opptaksgrunnlag står det en tabell med 1.1 lærested, 1.2 Utdanning/emner(eksamener som du allerede har bestått=, 1.3 studiepoeng, 1.4 vedlegsnr. Skal jeg her skrive opp alle eksamenne jeg har hatt i løp av batchelore utdanningen min? Det er det i såfall ikke nokk ruter til på omslagsarket? Må jo legge ved utskrift av karakterer jeg har fått på karakterene jeg har hatt til nå, holder ikke det?

Vi kommer sikkert til å få mange slike poster i denne tråden etterhvert, derfor er jeg den første som gir deg et surt svar.

 

Tror du at du vil få et korrekt og raskt svar på dette spørsmålet på diskusjon.no eller ved å ta opp telefonen og ringe NTNUs studieavdeling?

 

Riktig svar:

 

 

 

 

Regna med at flere av dem som postet i denne posten hadde vert gjennom denne prosessen før, så jeg trudde jeg kunne få ett kjapt svar i kveld.

Lenke til kommentar
Om livsstilen din er slik at du ikke har tid til å lese hjemme, og kun leser på skolen og bussen, så tror jeg neppe du kan regne med å opprettholde den livsstilen på universitetet.

 

AtW

 

Huh? Vel, det jeg kommer til å studere der driver jeg med stort sett på FRITIDEN min hjemme. Tror du virkelig jeg kommer til å ha noe problemer med å jobbe med det da? Jeg vil "studere" for å få det på papiret. Programmering kunne jeg gjort hjemme på gutterommet uansett, men det er jo kjekt å ha en jobb innenfor det feltet.

 

Om du vil gå siv.ing. datateknikk må du også lære deg matematikk, statistikk, fysikk, kommunikasjonsteknologi pluss data-fag som ikke handler om programmering, men planlegging og design av datasystemer.

 

Om du bare liker å programmere og ikke gidder å jobbe eller lære kan du heller gå på it-akademiet eller noe annet fjas i stedet for Norges høyeste tekniske utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...