Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og her er siden med pensumlisten for sist år de holdt faget:

 

http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2007h/kro/notater.imf

Kapittel 2 i den boka brukte vi nettopp i Calculus-klassen min på High School (det er ihvertfall Thomas Calculus 11e with Differential Equations, kapittelnavn og nummer stemmer, så innholdet er vel ca likt?). Det kapittelet var ekstremt enkelt ihvertfall, men antar at det blir mye vanskeligere utover. Til resten av faget bruker vi Gage Calculus hvis noen er kjent med den boken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Marin teknikk, Sivilingeniør/Masterprogram 5-årig...

 

Noen som har erfaringer?

 

Har og tenkt å søke det, jeg legger ved en link hvor de har beskrevet fordypningene veldig godt i forhold til den vanlige studiebrosjyren, jeg synes disse filene var veldig bra.(Det ser dog ut som om de gjelder for tidligere år.)

 

http://www.marin.ntnu.no/msc/

 

Bare av nysgjerrighet, hvor mange poeng tror du at du vil få?:)

Lenke til kommentar
Marin teknikk, Sivilingeniør/Masterprogram 5-årig...

 

Noen som har erfaringer?

 

Har og tenkt å søke det, jeg legger ved en link hvor de har beskrevet fordypningene veldig godt i forhold til den vanlige studiebrosjyren, jeg synes disse filene var veldig bra.(Det ser dog ut som om de gjelder for tidligere år.)

 

http://www.marin.ntnu.no/msc/

 

Bare av nysgjerrighet, hvor mange poeng tror du at du vil få?:)

 

jeg får nok rundt 50 nå, noe som er for lite :( Men jeg kommer til å forbedre noen fag + ta 3fy og 3bi, så sammen med poeng for militæret og et par alderspoeng kommer jeg nok fint inn ;)

 

du da? bare av ren nysgjerrighet :p

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Og her er siden med pensumlisten for sist år de holdt faget:

 

http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2007h/kro/notater.imf

Kapittel 2 i den boka brukte vi nettopp i Calculus-klassen min på High School (det er ihvertfall Thomas Calculus 11e with Differential Equations, kapittelnavn og nummer stemmer, så innholdet er vel ca likt?). Det kapittelet var ekstremt enkelt ihvertfall, men antar at det blir mye vanskeligere utover. Til resten av faget bruker vi Gage Calculus hvis noen er kjent med den boken.

 

Thomas Calculus er i samme serie som University Calculus, så det er sikkert mye det samme.

 

Angående vanskelighetsgrad så kan du jo ta en titt på forelesningsplanen for matte 1 sist høst. Som du ser er 2MX/3MX ganske fort repetert, og det fortsetter i samme tempo, stort sett. Jeg tror vi kan si at boken dekker et nokså bredt felt når det gjelder vanskelighetsgrad. De første avsnittene er på - tja, skal vi si 1MX-nivå, mens det som står sist er rimelig avansert i forhold.

 

Edit: sitat.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
du da? bare av ren nysgjerrighet :p

 

Om jeg holder snittet mitt nå så blir det litt over 63, men har slappet litt av så tror jeg dessverre kan gå ned noen poeng. Håper virkelig jeg kommer inn i år, har ikke lyst til å vente lengre.

Men med 50 poeng ligger du jo godt an(militær+alder+realfag vil øke snittet betraktelig), det spesielle med siv. ing. studiene er at ordinær kvotene er lavere enn primærkvotene, og det kan jo hende at offshore boomen er litt lavere om et års tid så da er det kanskje enda mindre søkere ;).

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Og her er siden med pensumlisten for sist år de holdt faget:

 

http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2007h/kro/notater.imf

Kapittel 2 i den boka brukte vi nettopp i Calculus-klassen min på High School (det er ihvertfall Thomas Calculus 11e with Differential Equations, kapittelnavn og nummer stemmer, så innholdet er vel ca likt?). Det kapittelet var ekstremt enkelt ihvertfall, men antar at det blir mye vanskeligere utover. Til resten av faget bruker vi Gage Calculus hvis noen er kjent med den boken.

 

Thomas Calculus er i samme serie som University Calculus, så det er sikkert mye det samme.

 

Angående vanskelighetsgrad så kan du jo ta en titt på forelesningsplanen for matte 1 sist høst. Som du ser er 2MX/3MX ganske fort repetert, og det fortsetter i samme tempo, stort sett. Jeg tror vi kan si at boken dekker et nokså bredt felt når det gjelder vanskelighetsgrad. De første avsnittene er på - tja, skal vi si 1MX-nivå, mens det som står sist er rimelig avansert i forhold.

 

Edit: sitat.

Tittet litt på Powerpoint presentasjon til Thomas Calculus University, og ser at det er mye av det samme som det kapitler vi brukte, bare at eksemplene brukt var mer avanserte og forklaringene mer detaljerte.

 

Foreløpig ligger vi på 2MX-nivå når det gjelder calculus-stoff, men i faget jeg tar nå er det vel kun differential calculus, så forhåpentligvis så vil jeg ha kommet opp på 3MX nivået innen sommeren...

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

noen som kan forklare litt hva Industriell økonimi og teknologi ledelse går ut på, litt utover det jeg kan lese på NTNUs sider???

 

er det et sånn super-geek fag liksom, og vanskelig å komme inn på??

Hva bør jeg ca. ha i snitt for å komme inn? (tenker utenom alle slags ekstrapoeng)

 

andre sånne type studier noen vil anbefale?

Lenke til kommentar

øh prøvd å lete?

 

samordnaopptak og ntnu.no har info. I tillegg skal du ha fått studieveilederboka og du kan bestille ekstra info fra ntnu gratis.

 

indøk er som faget sier økonomi og ledelse med teknisk vinkling. mao mye økonomi og ledelse med et par tekniske valgfag. Sikkert noen som går der som kan si det bedre og forklare mer.

Lenke til kommentar
du da? bare av ren nysgjerrighet :p

 

Om jeg holder snittet mitt nå så blir det litt over 63, men har slappet litt av så tror jeg dessverre kan gå ned noen poeng. Håper virkelig jeg kommer inn i år, har ikke lyst til å vente lengre.

Men med 50 poeng ligger du jo godt an(militær+alder+realfag vil øke snittet betraktelig), det spesielle med siv. ing. studiene er at ordinær kvotene er lavere enn primærkvotene, og det kan jo hende at offshore boomen er litt lavere om et års tid så da er det kanskje enda mindre søkere ;).

 

Ojsann, da ser det jo ut til å være sikra for deg da ;) bare hold ut de siste månedene...

Lenke til kommentar

Har nå satt opp en del bøker jeg tror er riktige for Fysmat:

 

Matematisk formelsamling

University Physics with Modern Physics: Student Solutions Manual

University Calculus (Thomas Series)

University Physics with Modern Physics with MasteringPhysics (12th Edition) (MasteringPhysics Series)

 

Er det nyere versjoner, eventuelt andre som inkluderer flere emner også? Så for eksempel at den Calculus-boka fantes i en tykkere utgave. Vil helst ha bøker jeg kan bruke til mest mulig slik at jeg ikke må kjøpe flere utgaver. Holder Calculus-boka til Matematikk2 og 3? Trenger jeg flere også?

 

Tenker å bestille når jeg har fått studert dollarkursen litt.

Lenke til kommentar

Som du ser så går det an å få den University Calculus-boken i én del (den du linker til) eller to deler (1, 2 - essensielt den samme boken splittet opp i én- og multivariabel kalkulus). Kjøper du den tykke boken eller begge de to tynnere så har du det du trenger til matte 1 og 2.

 

Til matematikk 3 bruker vi Kreyszig: Advanced Engineering Mathematics og Edwards & Penney: Elementary Linear Algebra. Kreyszig brukes visst også i matematikk 4.

Lenke til kommentar
Har nå satt opp en del bøker jeg tror er riktige for Fysmat:

 

Matematisk formelsamling

University Physics with Modern Physics: Student Solutions Manual

University Calculus (Thomas Series)

University Physics with Modern Physics with MasteringPhysics™ (12th Edition) (MasteringPhysics Series)

 

Er det nyere versjoner, eventuelt andre som inkluderer flere emner også? Så for eksempel at den Calculus-boka fantes i en tykkere utgave. Vil helst ha bøker jeg kan bruke til mest mulig slik at jeg ikke må kjøpe flere utgaver. Holder Calculus-boka til Matematikk2 og 3? Trenger jeg flere også?

 

University Physics with Modern Physics: Student Solutions Manual trenger du ikke.. Vi gjør ingen oppgaver fra boka.

Tenker å bestille når jeg har fått studert dollarkursen litt.
lol

 

 

Vet noen om noen gamle semesterprøver i matte2? <3

Endret av kalleklikk
Lenke til kommentar
Har nå satt opp en del bøker jeg tror er riktige for Fysmat:

 

Matematisk formelsamling

University Physics with Modern Physics: Student Solutions Manual

University Calculus (Thomas Series)

University Physics with Modern Physics with MasteringPhysics (12th Edition) (MasteringPhysics Series)

 

Er det nyere versjoner, eventuelt andre som inkluderer flere emner også? Så for eksempel at den Calculus-boka fantes i en tykkere utgave. Vil helst ha bøker jeg kan bruke til mest mulig slik at jeg ikke må kjøpe flere utgaver. Holder Calculus-boka til Matematikk2 og 3? Trenger jeg flere også?

 

Tenker å bestille når jeg har fått studert dollarkursen litt.

 

Kan lønne seg å sjekke på gnist.no også. Med dagens dollarkurs er University Physics 300 kr billigere på gnist i forhold til Amazon. Forøvrig kan du finne litt info om mek.fys. og hva som er pensum fra høsten 2007 her.

Lenke til kommentar
Vet noen om noen gamle semesterprøver i matte2? <3

 

Det er elektronisk eksamen. Tror ikke de har lagt ut noen av oppgavene som ligger i databasen.

 

Flere som har hatt semestereksamen i kjemi i dag? Jeg fikk dette som svar:

 

 

 

C

D

C

D

C

B

B

D

D

A

C

C

C

A

A

D

D

D

A

C

 

 

Endret av Audere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...