Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var du med å gjennomførte Proebelsene i år?

9438738[/snapback]

jau. stod på en av postene.

men sier ikke hvilken, må ikke avsløre min identitet ;)

 

Knut Erik: Det er egentlig litt for hemmelig til å legges ut på public fora. Du får se om du treffer noen IRL som du kan spør :)

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Vet ikke dere kan svare men prøver meg på noen spørsmål om siv. ing. studiene(ser ut til at mange her studerer det).

-Er det en eller annen linje som har større fokus på mekanikk(klassisk) enn de andre? Jeg finner ingen linjer hvor man kan bli mekanisk ingeniør.

-Er det stor konkurranse på siv. ing linjene?

Lenke til kommentar

hvis man vil bli "mekanisk ing.", bør man gå maskin (produktutvikling og produksjon). de har gitt linja det nye navnet for å få flere jenter til studiet. er nok en del som ikke er helt klar over hva de går til...

en av spesialiseringene vi kan velge:

Fordypning innen Konstruksjoners integritet gir gode analytiske ferdigheter som gjør deg i stand til å foreta avanserte beregninger og dimensjonere konstruksjoner mot belastninger og et tøft miljø.

 

Bygg har jo også mye mekanikk, men det er jo selvsagt rettet mot konstruksjon av bygninger o.l.

Lenke til kommentar

Jeg tror bygg har mest klassisk mekanikk.

 

Hvis man er ute etter mekanikk kan man også velge studieretning for "industriell mekanikk" i tredje klasse. Det inneholder blant annet: "faststoffmekanikk", "turbulens og flerfasestrømning" og "beregningsorientert mekanikk".

 

Jeg vet ikke helt hvilke linjer man kan ta dette studiet fra. Vet man kan ta det fra maskin (PuP), men vil tro det er andre linjer som også tilbyr denne retningen.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
God dang! Har studert medisin for ikke-medisinere i 9 timer i dag. Hva realfag kan gjøre med en... ;)

9440131[/snapback]

 

Uff... Føler meg skikkelig skitten og lat, men jeg har altså etter noen runder med meg selv og litt rådgivning fra lærere bestemt meg for at det er medisin jeg vil studere...

 

Jeg slutter derfor på NTNU, eller dvs. jeg slutter på siv,ing. studiet nå. Har ingen interesse av det, og det ble veldig, veldig klart at jeg var der for mine foreldre, ikke for meg selv.

 

Så... Her kommer problemet...

 

Jeg har leiligheta her fram til jul. Jeg må derfor ha fult stipend fram til jul, altså ett semester...

 

Kan dere hjelpe meg å finne enkle fag jeg kan stå i for å få 30sp? Romkameratene mine har nevnt Ex.Phil. og Medisin for Ikke-medisinere... Det blir vel ca. 15sp... Er det flere?

 

Jeg regner foresten med at jeg kan begynne på disse fagene nå, og heller slutte på siving?

Lenke til kommentar
For ikke å si MEKANISK fysikk som er obligatorisk ex. fac emne første semester på fysmat ;)

 

Men fukki, kanskje 3-årig ingeniør heller hadde vært noe for deg? Det er mye mer praktisk rettet.

9462501[/snapback]

 

Lol, har jeg sagt at jeg er glad i noe praktisk? :) (men takk for rådet)

Skal jeg bli ing. så er det siv. ing.

Gode råd fra alle her, men ser ut som om pup eller bygg-folk ikke klarer å bli engie om hvem av dem som har mest mekanikk. Det er vel forståelig nok i og med at det sikkert er en god del på begge linjene.

Lenke til kommentar
Kan dere hjelpe meg å finne enkle fag jeg kan stå i for å få 30sp?  Romkameratene mine har nevnt Ex.Phil. og Medisin for Ikke-medisinere...  Det blir vel ca. 15sp... Er det flere?

 

Jeg regner foresten med at jeg kan begynne på disse fagene nå, og heller slutte på siving?

9465445[/snapback]

 

Siste frist for å melde seg opp i fag er 15. sept, altså lørdagen. Foruten ex.phil og med. for ikke-med. så kan du ta matematikk for økonomer (søk1001) som er veldig lett hvis du har hatt 3mx og litt matte fra siving (vet ikke om du nettopp har startet eller ikke). Finnes vel flere slike "x for ikke-x", mener det skal være et mattefag der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...