Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Uff, tror jeg ble med på alt for mange bilder i går. Et amerikansk ektepar spurte om de kunne få ta bilde av meg, der kvinnen poserte ved siden av meg og dukkene. En annen engelsktalende turist spurte om han kunne få beføle den ene dukken, noe han også gjorde før jeg rakk å vurdere spørsmålet engang. Og rett som det var så jeg folk ta bilde av meg fra andre siden av gaten osv. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Timini annonserte nå stolt i en matteforelesning under Teknostart at de hadde gjennomført opptaket sitt. Ellers vet jeg bare om HC og Abakus.

 

Det jeg gjorde i går var for øvrig å vandre rundt i midtbyen i tre timer med en oppblåsbar Barbara-dukke under hver arm. Morsomt med alle ungene som spurte mødrene sine om hva det der var for noe; ikke fullt så gøy med de stadig fullere mennene på utekaféene på Nordre når jeg hadde gått forbi dem noen ganger.

9409879[/snapback]

 

Hehe, var det opptaksprøven din?

 

Jeg går nano. Vi hadde vært ute i skaugen hele natta, og siste del av opptaket var å levere matte 1-øving på 30 minutter i trøtt og brisen tilstand.

Lenke til kommentar
Jeg går nano. Vi hadde vært ute i skaugen hele natta, og siste del av opptaket var å levere matte 1-øving på 30 minutter i trøtt og brisen tilstand.

9426073[/snapback]

Kunne tenkt meg å vite hvor dere var hen, egentlig. Ble "litt" overrasket da jeg nærmest gikk meg på en av de kappekledte, maskerte nano-folkene den morgenen, på en gang-/sykkelvei like ved der jeg bor på Tempe. Han stod bare og stirret ut i luften rett ved en busk, og ventet tydeligvis på noen. "Dementors in Little Whinging?" tenkte jeg da.

 

Ellers er vel ikke kjemikerne kjente for å ha de hardeste opptaksprøvene heller. Mulig de har tenkt å utsette oss for mer senere? Hvem vet.

Lenke til kommentar

Har et lite problem i likhet med kanskje 50 % av klassen min. Matte 1.

Jeg forstår ikke matten. Eller under forelesningene så forstår jeg noe, men noe er bare helt fjernt at jeg sitter der og noterer uten å forstå noe som helst. Og da er det også mange som sliter ser det ut som (Har snakket med en del). Folk sier også at man lærer en del av å bare lese boka også. Men alt der er jo helt annerledes enn det man er vant til å lese. Så tror denne overgangen er blitt ganske så stor.

 

Så er det noen som skriver av andre på hjemmeøvingene (Og aud.øvingene). Men det ser ut til at de ikke forstår så veldig mye, men så går de rundt og forklarer andre som ikke forstår. Og det irriterer meg litt, fordi det ser ikke ut til at de har skjønt det. Og de sier mye som er diffust. Og jeg har virkelig lyst til å forstå stoffet jeg holder på med. Sånn at eksamen skal gå greit. Men når vi er på Kap.4 allerede nå, og øvingene kommer hyppig så er jeg redd for at dette skal gå veldig dårlig.

 

Har vurdert mattelaben, men det er visst sånn at det er veeeldig mange som er der, og at man ikke får så veldig god hjelp. Og oftest må man vente lenge. Derfor sitter jeg heller hjemme og prøver å regne. Men alt er så annerledes. Hva burde jeg gjøre? Hva gjorde dere?

 

Edit : Jeg har ikke lyst til å høre om at jeg burde bytte studie, fordi jeg vet hva jeg vil. Og jeg syns det er gøy å drive med matte. Men akkurat nå så er det så mye, og lite tid. Derfor jeg lurer. :roll:

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Jeg synes også at Matte 1 er tungt og hjemmeøvingene likeså. Under forelesningene så er jeg så trøtt at jeg ikke får med meg noe som helst eller tar notater.

 

Likevel så føler jeg meg noe klokere etter første hjemmeøving, og det er et godt tegn. Forhåpentligvis er disse øvingene en god ressurs under eksamenslesingen.

Lenke til kommentar
Har et lite problem i likhet med kanskje 50 % av klassen min. Matte 1.

Jeg forstår ikke matten. Eller under forelesningene så forstår jeg noe, men noe er bare helt fjernt at jeg sitter der og noterer uten å forstå noe som helst. Og da er det også mange som sliter ser det ut som (Har snakket med en del). Folk sier også at man lærer en del av å bare lese boka også. Men alt der er jo helt annerledes enn det man er vant til å lese. Så tror denne overgangen er blitt ganske så stor.

 

Så er det noen som skriver av andre på hjemmeøvingene (Og aud.øvingene). Men det ser ut til at de ikke forstår så veldig mye, men så går de rundt og forklarer andre som ikke forstår. Og det irriterer meg litt, fordi det ser ikke ut til at de har skjønt det. Og de sier mye som er diffust. Og jeg har virkelig lyst til å forstå stoffet jeg holder på med. Sånn at eksamen skal gå greit. Men når vi er på Kap.4 allerede nå, og øvingene kommer hyppig så er jeg redd for at dette skal gå veldig dårlig.

 

Har vurdert mattelaben, men det er visst sånn at det er veeeldig mange som er der, og at man ikke får så veldig god hjelp. Og oftest må man vente lenge. Derfor sitter jeg heller hjemme og prøver å regne. Men alt er så annerledes. Hva burde jeg gjøre? Hva gjorde dere?

 

Edit : Jeg har ikke lyst til å høre om at jeg burde bytte studie, fordi jeg vet hva jeg vil. Og jeg syns det er gøy å drive med matte. Men akkurat nå så er det så mye, og lite tid. Derfor jeg lurer.  :roll:

9428306[/snapback]

 

 

Du kan gjerne stikke innom R53 mellom 12:15 og 14 i morgen, så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg med evt. problemer du måtte ha.

Lenke til kommentar

Ikke bekymre dere. Bare prøv å gjøre alle øvingene. (Skaff LF på ulovlig vis hvis det er nødvendig ;) )

Jeg (som 2. klassing) sitter fortsatt ofte og ikke skjønner en drit i forelesningene. Delvis fordi det går så fort. Men det er bare å notere alt, og bruke det når du skal regne oppgaver. Før eksamensperioden føler man (i alle fall jeg) at man kan svært lite mange fag. Men så har man fri til å gjøre gamle eksamensoppgaver, og da lærer man seg det meste greit nok.

Lenke til kommentar

Jeg syns så langt det er litt greit å bruke forelesningsplanen i matte og lese gjennom stoffet vi skal ha (bare en rask gjennomgang, trenger ikke å bruke MYE tid) før forelesning. Vet bedre hva man trenger å konsentrere seg om da. Ting man har grei kontroll på trenger man jo ikke notere for harde livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...