Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med faget "Salting av fisk". Nekter å tro at det er noe annet enn et grise-enkelt standalone-fag, ut fra tittelen å dømme.

9467827[/snapback]

Det som er litt stress med det er at det er 5 studiepoeng og muntlig eksamen teller 75% av karakteren (bestått / ikke bestått).

 

Hvis man likevel ønsker å ta det:

Anbefalte forkunnskaper: Grunnleggende kunnskap i næringsmiddelkjemi, termodynamikk og næringsmiddelteknologi eller prosessteknologi.
Faglig innhold: Diffusjon og diffusjonsmodeller, diffusjon ved salting, ulike modeller for salting av fisk. Tørking av fisk. Massebalanser, termodynamikk. Vannaktivitet, lagringsstabilitet..

kilde: emnebeskrivelse-07-08.pdf

 

redigert: link oppdatert til årets emnebeskrivelse

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Noen som har vært borti  HLS0001, Psykosomatikk og helsepsykologi?

 

Ser det er knyttet til helse, er et enkeltemne og ikke har noen obligatoriske øvinger...  Virker ganske perfect, egentlig.

 

Hvor finner jeg oversikter over stryk% og slikt, egentlig`?

9469710[/snapback]

http://kvass.itea.ntnu.no/karstat/login.do.

 

Trenger det vanlige NTNU-brukernavnet og passordet for å logge inn.

Lenke til kommentar
Kan dere hjelpe meg å finne enkle fag jeg kan stå i for å få 30sp?  Romkameratene mine har nevnt Ex.Phil. og Medisin for Ikke-medisinere...  Det blir vel ca. 15sp... Er det flere?

9465445[/snapback]

 

de fleste psy100x fagene er veldig lette. tok selv utviklingspsykologi og sosialpsykologi i vår (7.5 poeng per fag), der jeg kun leste et par timer på foreleserens notater på itslearning dagen før eksamen (som forøvrig er tre timers tippekupongeksamen). fikk c i begge fagene. ellers skal ihvertfall personlighetspsykologi (7,5 poeng) være like lett, og så har du personalpsykologi (15 poeng) som skal være rimelig greit det også. begge disse er 3 timers tippekupong.

Lenke til kommentar

Skjønner. Humaniora ftw.

 

Ser ikke ut som det er fri påmeldelse til disse fagene da.. What's up with that?

Eller, nei... Det er ikke undervisning... Ser ut til at det fortsatt er eksamen.

 

Får jeg tilgang til slides over it's learning og sånt når jeg bekrefter eksamensmelding i psy100x fagene?

Lenke til kommentar
Skjønner. Humaniora ftw.

 

Ser ikke ut som det er fri påmeldelse til disse fagene da.. What's up with that?

Eller, nei... Det er ikke undervisning... Ser ut til at det fortsatt er eksamen.

 

Får jeg tilgang til slides over it's learning og sånt når jeg bekrefter eksamensmelding i psy100x fagene?

9471474[/snapback]

 

Regner med det. Jeg tar et ekstra fag i dette semesteret (37,5 poeng tilsammen) og fikk tilgang på itslearning med engang jeg hadde meldt meg opp i eksamen.

Lenke til kommentar
Noen så får til å streame tv kanalene til nrk fra denne siden: http://media.hiof.no

 

Står at de skal være tilgjengelig hos uninett og dermed ntnu. Men får ikke opp noe jeg, prøvd med kabel og trådløst nett.

9472456[/snapback]

 

Virker helt fint fra Voll studentby.

9472508[/snapback]

Og i singsakerbakken.

 

Kanskje det virker med vpn.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Skjønner. Humaniora ftw.

 

Ser ikke ut som det er fri påmeldelse til disse fagene da.. What's up with that?

Eller, nei... Det er ikke undervisning... Ser ut til at det fortsatt er eksamen.

 

Får jeg tilgang til slides over it's learning og sånt når jeg bekrefter eksamensmelding i psy100x fagene?

9471474[/snapback]

 

Det tror jeg ikke du får...

fra Innsida:

 

"Melding til: Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse: Alle studenter

 

For at du skal få tilgang til emnene dine i it`slearning nå i høst, må du undervisningsmelde deg og være tatt opp på emnet. På adgangsbegrensede emner vil det derfor ta litt tid før emnet dukker opp på studweb. Etteranmeldingsfristen på adgangsbegrensede emner er fredag 24. august."

 

Det vi har fått høre av foreleserene er det samme, man må være tatt opp til undervisning for å få disse emnene på it'slearning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...