Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0815 er da ikke noe å klage over! Dagens ungdom  :nei:  Vent til dere skal ut i arbeidslivet!

9391304[/snapback]

 

Ja, da kan man bruke hele ettermiddagen på å sulle rundt uten å ha dårlig samvittighet, ditto med helger, og ingen eksamensperiode, ingen sommerjobb, ingen jobb ved siden av studiene, jobbmessig er arbeidslivet bedre enn studiene i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
0815 er da ikke noe å klage over! Dagens ungdom  :nei:  Vent til dere skal ut i arbeidslivet!

9391304[/snapback]

 

Ja, da kan man bruke hele ettermiddagen på å sulle rundt uten å ha dårlig samvittighet, ditto med helger, og ingen eksamensperiode, ingen sommerjobb, ingen jobb ved siden av studiene, jobbmessig er arbeidslivet bedre enn studiene i mine øyne.

 

AtW

9391805[/snapback]

 

Ansvar, gutten min. Hus, bil, oppvask, snømåking, henting av unger i barnehage, fotballtrening, lage middag til en stor familie, betale regninger, nedbetale lån...Det er nok å gjøre, skal jeg si deg. Nyt studietiden mens du har den. Når du er ferdig er du ikke fri lenger. Da kan du ikke pule rundt, feste og drikke og ha det gøy.

Lenke til kommentar
0815 er da ikke noe å klage over! Dagens ungdom  :nei:  Vent til dere skal ut i arbeidslivet!

9391304[/snapback]

 

Ja, da kan man bruke hele ettermiddagen på å sulle rundt uten å ha dårlig samvittighet, ditto med helger, og ingen eksamensperiode, ingen sommerjobb, ingen jobb ved siden av studiene, jobbmessig er arbeidslivet bedre enn studiene i mine øyne.

 

AtW

9391805[/snapback]

 

Ansvar, gutten min. Hus, bil, oppvask, snømåking, henting av unger i barnehage, fotballtrening, lage middag til en stor familie, betale regninger, nedbetale lån...Det er nok å gjøre, skal jeg si deg. Nyt studietiden mens du har den. Når du er ferdig er du ikke fri lenger. Da kan du ikke pule rundt, feste og drikke og ha det gøy.

9391859[/snapback]

 

Snakk for deg selv, man må ikke pådra seg unger om man ikke vil, ditto med hus eller bil om man synes det er så kjipt å ha det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Slik tenkte jeg også: når jeg får jobb skal jeg fortsette å leve som en student og dra på backpacking til fjerne verdensstrøk annethvert år. Men så merker du presset fra omgivelsene. Kona skal ha unger i beste alder, dere trenger hus og bil...Tidsklemma fester grepet og friheten er borte.

9391995[/snapback]

 

Hehe, igjen, snakk for deg selv :) Ikke at jeg ønsker å backpacke hele tiden, men man velger selv å komme opp i den situasjonen, vil man ikke, så trenger man ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, da kan man bruke hele ettermiddagen på å sulle rundt uten å ha dårlig samvittighet, ditto med helger, og ingen eksamensperiode, ingen sommerjobb, ingen jobb ved siden av studiene, jobbmessig er arbeidslivet bedre enn studiene i mine øyne.

9391805[/snapback]

Si meg, hvor har du arbeidserfaringen din fra? Overtid, helgearbeid, bekymringer o.l. er minst like vanlig, trodde jeg.
Lenke til kommentar
Ja, da kan man bruke hele ettermiddagen på å sulle rundt uten å ha dårlig samvittighet, ditto med helger, og ingen eksamensperiode, ingen sommerjobb, ingen jobb ved siden av studiene, jobbmessig er arbeidslivet bedre enn studiene i mine øyne.

9391805[/snapback]

Si meg, hvor har du arbeidserfaringen din fra? Overtid, helgearbeid, bekymringer o.l. er minst like vanlig, trodde jeg.

9392103[/snapback]

 

Sikkert for dere lønnshorer som forventer å klokke inn 700k i løpet av et par år på jobben. Selvsagt jobber jeg litt overtid fra tid til annen, men det er såpass lite at det ikke er noe å bry seg om, og stort sett slik jeg velger det til å være selv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har du oversikt over sammenhengen mellom lønn og karakterer? Evt. hvordan de med middels karakterer og erfaring fra div. studentorganisasjoner gjør det mot de med gode karakterer og lite utenom?

9392291[/snapback]

 

Egentlig ikke, men jeg har hørt at folk med gjennomsnittlige karakterer i snitt har høyest lønn, men det er nok pga hva slags jobber folk blir tiltrukket av. Personlig tror jeg at om man får tilbud om en gitt stilling, skal du være sjeldent god for å få veldig mye mer i lønn i den samme stillingen, som en med litt andre karakterer/erfaring, jeg vil tror det har mest å si for å få selve tilbudet. (men det er jo noen superflinke som får gode tilbud da)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...