Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg vil ta noen studiepoeng utenom(strøk i tre fag og bytter til sivøk), og tenker da å ta f.eks abnormal psykologi og sosial psykologi. Er det tvungne innleveringer eller oppmøte der?

 

Er der andre lette fag å ta? Ser at medisin for ikke medisinere har obligatoriske øvinger nå.

 

 

 

 

 

Bare for å få nevnt det først som sist: Husk for all del at det kreves pene klær på immatrikuleringen, barn. Standarden er som tidligere bunad og smoking.


Smoking...? Virkelig?

Leker ikke universitetsstudent

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bare for å få nevnt det først som sist: Husk for all del at det kreves pene klær på immatrikuleringen, barn. Standarden er som tidligere bunad og smoking.

Smoking...? Virkelig?

Hvor mange utleiesmokinger er det i Trondheim ?

 

Alle møter opp i casual klær... Bortsett fra de som møter opp i smoking.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Pettersenper: hva med fugletitting? husker ikke emnekoden, men det skulle visst gi sånn 15 poeng ellernoe. muligens 30 også. ellers har jeg hørt at musikk og samfunn skal være ganske plankekjør

Det er ved HiNT og ikke NTNU. Vi har da litt selvrespekt (men ikke mer enn at vi har emner som HLS0001 og MFEL1050). Det er for øvrig inntil 30 studiepoeng for bilder og inntil 30 for lyder.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

 

Pettersenper: hva med fugletitting? husker ikke emnekoden, men det skulle visst gi sånn 15 poeng ellernoe. muligens 30 også. ellers har jeg hørt at musikk og samfunn skal være ganske plankekjør

Det er ved HiNT og ikke NTNU. Vi har da litt selvrespekt (men ikke mer enn at vi har emner som HLS0001 og MFEL1050). Det er for øvrig inntil 30 studiepoeng for bilder og inntil 30 for lyder.

 

Er dette lette fag man kan ta for studiepoeng?

Hint blir vel for langt borte?

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

 

 

Pettersenper: hva med fugletitting? husker ikke emnekoden, men det skulle visst gi sånn 15 poeng ellernoe. muligens 30 også. ellers har jeg hørt at musikk og samfunn skal være ganske plankekjør

Det er ved HiNT og ikke NTNU. Vi har da litt selvrespekt (men ikke mer enn at vi har emner som HLS0001 og MFEL1050). Det er for øvrig inntil 30 studiepoeng for bilder og inntil 30 for lyder.

 

Er dette lette fag man kan ta for studiepoeng?

Hint blir vel for langt borte?

 

Alt gjøres på nett. Inkludert MC-eksamen. Det skal sies at jeg ikke har tatt dem selv, men jeg har hørt at bildene skal være rimelig enkle 30 studiepoeng. HLS0001 var helt latterlig. Ingen obligatoriske aktiviteter, og det var fint mulig å få A/B ved å lese noen gamle eksamensoppgaver i et par timer. MFEL1050 har en obligatorisk oppgave som går ut på å gjennomføre labarbeid (tredemølle eller vektløfting) og skrive en rapport. Det er kun selve rapporten som er obligatorisk (du kan gjøre laben på f.eks. et treningssenter), men den må gjøres om våren.

 

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

 

Pettersenper: hva med fugletitting? husker ikke emnekoden, men det skulle visst gi sånn 15 poeng ellernoe. muligens 30 også. ellers har jeg hørt at musikk og samfunn skal være ganske plankekjør

Det er ved HiNT og ikke NTNU. Vi har da litt selvrespekt (men ikke mer enn at vi har emner som HLS0001 og MFEL1050). Det er for øvrig inntil 30 studiepoeng for bilder og inntil 30 for lyder.

 

 

Hvor finner man disse "bilder" og "lyder"-fagene? Eller er det de overnevnte HiNT-fagene? Hvordan ville man eventuelt gått frem for å ta HiNT-fag som NTNU-student? Er gode 6 fag bak der lånekassa vil ha meg, så skulle gjerne tatt et intensivår med til sammen opp mot 45 ekstra studiepoeng; gjerne f.eks i fugletitting og helsepsykologi. Foreslå gjerne fler billige fag en finner på ntnu!

Lenke til kommentar

 

 

Pettersenper: hva med fugletitting? husker ikke emnekoden, men det skulle visst gi sånn 15 poeng ellernoe. muligens 30 også. ellers har jeg hørt at musikk og samfunn skal være ganske plankekjør

Det er ved HiNT og ikke NTNU. Vi har da litt selvrespekt (men ikke mer enn at vi har emner som HLS0001 og MFEL1050). Det er for øvrig inntil 30 studiepoeng for bilder og inntil 30 for lyder.

 

 

Hvor finner man disse "bilder" og "lyder"-fagene? Eller er det de overnevnte HiNT-fagene? Hvordan ville man eventuelt gått frem for å ta HiNT-fag som NTNU-student? Er gode 6 fag bak der lånekassa vil ha meg, så skulle gjerne tatt et intensivår med til sammen opp mot 45 ekstra studiepoeng; gjerne f.eks i fugletitting og helsepsykologi. Foreslå gjerne fler billige fag en finner på ntnu!

 

http://www.birdid.no/bird/index.php

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hei! Starter på maskin nå etter sommeren. Har vært fryktelig usikker på hvilken linje jeg skulle velge. Jeg har f.eks. hatt fysmat og maskin på 1. valg på samordna flere ganger om hverandre. Endte opp med maskin, men er enda usikker på hva jeg egentlig vil. Elektronikk virker jo også stilig, men det står nok mest mellom maskin og fysmat.

 

Kunne noen som går på maskin eller fysmat si litt om hvordan de opplever studiet? Hvordan er fagene og opplegget? Føles det relevant? Og hva med mulighetene etter studier? Hva sier de på f.eks. på bedpress?

Skal selvsagt begynne på maskin med den hensikt om å fortsette, men hadde også vært interessant å høre hvor gode mulighetene er for å bytte linje etter et halvt år, samt hvordan det oppleves å bytte; om man henger etter, føler seg litt fremmed ell. :) Har noe over 62 studiepoeng som førstegangssøker om det har noe å si.

 

Ellers synd det skal være så vanskelig å velge :confused:

Jeg vil ikke velge bort noe fysikk enda, og egoet vil til fysmat delvis pga. (innbilt?) status og vanskelighetsgrad. Samtidig merker jeg at jeg ofte blir mer engasjert når jeg kan vise frem noe mer håndfast som på maskin. Jeg var mest glad i mekanikk, termo og bølger på vgs, og vil gjerne jobbe med noe relevant etter studiene. Finans, statistikk, undervisning frister ikke så stort nå. Jeg er dog litt redd for at man blir stuck i noe mer primitiv teknologi som vifter, snøploger og rattkjelker enn på fysmat hvor jeg har inntrykket av at fagkombinasjonen gir grunnlag for å komme med noe mer banebrytende...

 

Tror det er tanker jeg burde ha luftet for lenge siden :wee: Setter pris på alle svar i en eller annen form, enten de svarer direkte på spørsmålene, peker på ting i måten jeg tenker på, eller deler av egne erfaringer :)

Lenke til kommentar

Det er ganske greit å bytte linje via Sammordna Opptak til neste år, og du kan melde deg opp i fag og drite i de du "egentlig" skal ha, så det å bytte linje er ikke noe du skal bekymre deg over. Særlig med 62 konkurangsepoeng.

 

Fysmat regnes for et av de tyngste studiene etter hva jeg hører, utenom det vet jeg ikke så mye. Vet at de på elektro (3. klasse og oppover hvertfall) har ganske god peiling når det kommer til å mekke på elektronisk utstyr av ymse slag, noe av det er ganske avansert. Maskin vet jeg nesten ingenting om.

Lenke til kommentar

Det er ganske greit å bytte linje via Sammordna Opptak til neste år, og du kan melde deg opp i fag og drite i de du "egentlig" skal ha, så det å bytte linje er ikke noe du skal bekymre deg over. Særlig med 62 konkurangsepoeng.

 

Fysmat regnes for et av de tyngste studiene etter hva jeg hører, utenom det vet jeg ikke så mye. Vet at de på elektro (3. klasse og oppover hvertfall) har ganske god peiling når det kommer til å mekke på elektronisk utstyr av ymse slag, noe av det er ganske avansert. Maskin vet jeg nesten ingenting om.

 

Å søke på nytt via Sammordna Opptak er vel neppe den beste måten å bytte linje? Er svært lite interessert i å gå 1. klasse to ganger, da jeg har brukt et år i forsvaret allerede. Har fanget opp at det er/har vært en mulighet å bytte internt, så det er er i så fall den muligheten jeg vil benytte og derfor vite mer om :)

 

Høres også ganske stilig ut det å kunne mekke på elektronikk! Kan jo sette opp litt for og imot de linjene som frister. Basert på en god porsjon synsing:

 

Fysmat for: Velger ikke bort fysikkemner, har veldig lyst til å forstå "alt" på et tilfredsstillende nivå og kunne finne ut av ting jeg lurer på enten det er grunnleggende eller som innsikt i systemer, en liten stemme inni meg sier fysmat, trolig pga inspirasjon fra sixty symbols/minute physics og ego med å vite at det er utfordrende. Bølgefysikk og kompleks analyse høres liksom litt sexy ut (og moro å kunne "leke" litt med dette via programmering etc).

Fysmat mot: Stor sjanse for å ende opp med jobb som er forholdsvis irrelevant for utdanningen, dårligere muligheter for å skape noe. Blir kanskje for teoretisk i lengden + får tilfredsstilt nysgjerrigheten nok gjennom andre linjer + google emner på fritiden? Kun Teknisk fysikk som er aktuell som linje.

Maskin for: Glad mekanikk og emnene ser fristende ut - bedre forståelse for den "nærmeste" fysikken -mekanikk og varme som jeg også tror jeg har godt anlegg for å bli god i(uten å ha noe særlig erfaring med f.eks. elektro). Engasjerende å lage noe man kan få et forhold til og ta i. Jobbmuligheter i omtrent alle bransjer.

Maskin mot: Med kun mekaniske emner, minsker sjansen for å jobbe med noe skikkelig hightech og banebrytende? eks. ende opp med å lage allerede utprøvde ting i tilpassede former, kjølesystemer, rullestoler og vindmøller. Lærer ikke programmering eller de litt mer mystiske emnene som elektrisitet eller kvante.

Elektronikk for: Har lyst til å lære om kretser og hvordan elektriske ting fungerer. Mange spennende muligheter til å lage noe helt nytt, og det virker som det skjer stadige betydelige framskritt (basert på forbrukerelektronikk). synes lyd er fascinerende, og å fikle med kretser ser ut som billig moro. men godt mulig den fort går ut på dato.

Elektronikk mot: har inntrykk av at elektro er litt rotete, har heller ikke vurdert like sterkt som de to andre, ble aldri kjempebegeistra for det som var av elektrisitet på vgs, men det opplevdes igjen ganske overfladisk og vanskelig å sette i kontekst.

 

Vet ikke om det hjelper noe, men kanskje greit for meg å få satt ord på ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...