Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Er det noen som vet ca hvor mye penger NTNU får per fullført mastergrad? Vet at en del av finansieringen nå er slik at hvor mye penger skolene får avhenger av studiepoeng/fullførte grader/publikasjoner? de produserer i forhold til andre skolen (avgjør hvor stor andel av potten de får) Men klarer ikke å finne noen ca tall for hvor mye penger 1 fullført grad tilsvarer.

 

edit: når jeg ser på det nå ser det ut som fullførte grader ikke gir uttelling, kanskje jeg bare husket feil

Endret av lubbentei
Lenke til kommentar
Hei

 

Er det noen som vet ca hvor mye penger NTNU får per fullført mastergrad? Vet at en del av finansieringen nå er slik at hvor mye penger skolene får avhenger av studiepoeng/fullførte grader/publikasjoner? de produserer i forhold til andre skolen (avgjør hvor stor andel av potten de får) Men klarer ikke å finne noen ca tall for hvor mye penger 1 fullført grad tilsvarer.

Sånn, leselig størrelse. :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Beklager å ødlegge flyten i tråden her, men har trenger noen å forhøre meg til. Reiser til Trondheim om et par uker og skal se på hybler, og de fleste har en god bindingstid. Det som gjør meg litt engstelig er søkertallene i år, i tillegg til høy kvinneandel som sannsynligvis trekker snittet opp pga. kjønnspoeng. Jeg vet dette er dumt å spekulere i, men klarer rett og slett ikke la være.

 

awtSuXx.jpg

Jeg har 54.0 poeng i førstegangskvoten, og søker med 56.0 poeng i ordinær kvote. Er jeg rimlig sikret å komme inn på en av disse studiene? :hm:

Lenke til kommentar

Beklager å ødlegge flyten i tråden her, men har trenger noen å forhøre meg til. Reiser til Trondheim om et par uker og skal se på hybler, og de fleste har en god bindingstid. Det som gjør meg litt engstelig er søkertallene i år, i tillegg til høy kvinneandel som sannsynligvis trekker snittet opp pga. kjønnspoeng. Jeg vet dette er dumt å spekulere i, men klarer rett og slett ikke la være.

 

awtSuXx.jpg

 

Jeg har 54.0 poeng i førstegangskvoten, og søker med 56.0 poeng i ordinær kvote. Er jeg rimlig sikret å komme inn på en av disse studiene? :hm:

 

Haha, vi har søkt så og si akkurat det samme. Har energi og miljø øverst jeg også, håper virkelig jeg kommer inn. Snittet på energi og miljø var jo 55,7 i førstegangskvoten og 55,1 i ordinær i fjor om jeg ikke husker helt riktig? Merkelig at det er høyere i førstegangskvota synes jeg. Har de liksom delt opp plasser i de forskjellige kvotene?

 

Uansett, jeg tror nok du kommer inn med 56 i ordinær kvote. Jeg har selv 55,7 i ordinær, men skal ta opp noen fag i år, så mulig klarer jeg å øke snittet til over 56. Så også på tallene fra samordna at det var 20 flere søkere på energi og miljø i år enn det var i fjor. Det er jo ikke så mye føler jeg? Tror ikke det blir en veldig voldsom forskjell fra snittet i fjor. Vi får bare krysse fingrene!

Lenke til kommentar

 

Snittet på energi og miljø var jo 55,7 i førstegangskvoten og 55,1 i ordinær i fjor om jeg ikke husker helt riktig? Merkelig at det er høyere i førstegangskvota synes jeg. Har de liksom delt opp plasser i de forskjellige kvotene?

 

Det er sånt som kan skje på linjer med mange studieplasser, i emils tilfelle 150.

Lenke til kommentar

Jeg tror det også har mye med at det av en eller annen grunn er få gamle studenter som søker på siv.ing.-studier. I klassen min var det kun en og annen som var 23 eller 24 da vi begynte, mens nesten alle var 18-21. På studier som medisin og mange studier på Dragvoll har jeg fått inntrykk av at det er mange som samler opp alderspoeng og tar opp fag i årevis før de begynner, eller bestemmer seg senere i livet for å ta en utdannelse.

Endret av operg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager å ødlegge flyten i tråden her, men har trenger noen å forhøre meg til. Reiser til Trondheim om et par uker og skal se på hybler, og de fleste har en god bindingstid. Det som gjør meg litt engstelig er søkertallene i år, i tillegg til høy kvinneandel som sannsynligvis trekker snittet opp pga. kjønnspoeng. Jeg vet dette er dumt å spekulere i, men klarer rett og slett ikke la være.

 

awtSuXx.jpg

 

Jeg har 54.0 poeng i førstegangskvoten, og søker med 56.0 poeng i ordinær kvote. Er jeg rimlig sikret å komme inn på en av disse studiene? :hm:

Du kommer deg i hvert fall inn i noen av linjene med 54 og 56 poeng. Er vel kun emil og petroleum som krever noe spesielt høyt snitt.

 

PS: "Elektronisk systemdesign og innovasjon"? har navnebytte homsene tatt enda en linje?

Lenke til kommentar

systemdesign , innovasjon, og delfiner.

 

Jentenavn, jentedager, jentepoeng og skoler som favoriserer jenter gir poengene som trengs for å komme in.

 

Er gutter egentlig velkomne på NTNU eller skal vi utfases til å bli hjemmepappaer/huspappaer mens jentene har de fine jobbene ?

 

Jeg bare spør jeg =)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...