Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Fristen for å sende inn følgeskjema med dokumentasjon er 10. mai.

 

Jeg skal søke meg over til et annet studie via Samordna Opptak, og jeg har tenkt til å legge ved karakterene for mitt første år ved NTNU, som jeg fortsatt er inne i; er jeg sent ute?

 

Hvorfor det? Det eneste som vil telle på SO er konkurransepoengene dine.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fristen for å sende inn følgeskjema med dokumentasjon er 10. mai.

 

Jeg skal søke meg over til et annet studie via Samordna Opptak, og jeg har tenkt til å legge ved karakterene for mitt første år ved NTNU, som jeg fortsatt er inne i; er jeg sent ute?

 

Hvorfor det? Det eneste som vil telle på SO er konkurransepoengene dine.

 

Joda, men for å få poeng for høyere utdanning må de vel ha karakterene mine fra året jeg tar nå?

Lenke til kommentar

 

 

Fristen for å sende inn følgeskjema med dokumentasjon er 10. mai.

Jeg skal søke meg over til et annet studie via Samordna Opptak, og jeg har tenkt til å legge ved karakterene for mitt første år ved NTNU, som jeg fortsatt er inne i; er jeg sent ute?

 

Hvorfor det? Det eneste som vil telle på SO er konkurransepoengene dine.

 

Vel, 60stp gir deg 2 ekstra slike og de 60 må jo dokumenteres. 30 gir deg ett, om man ikke rekker å få karakter for alle 60 før fristen.
Lenke til kommentar

 

 

 

Fristen for å sende inn følgeskjema med dokumentasjon er 10. mai.

Jeg skal søke meg over til et annet studie via Samordna Opptak, og jeg har tenkt til å legge ved karakterene for mitt første år ved NTNU, som jeg fortsatt er inne i; er jeg sent ute?

 

Hvorfor det? Det eneste som vil telle på SO er konkurransepoengene dine.

 

Vel, 60stp gir deg 2 ekstra slike og de 60 må jo dokumenteres. 30 gir deg ett, om man ikke rekker å få karakter for alle 60 før fristen.

 

Trodde man sente inn bekreftelse på tatt studiepoeng (som hentes fra lånekassen?) fremfor karakterer fra høyere utdanning, men har aldri gjort dette før.

 

Kan uansett anbefale at du tar en tur på studentkontoret på stripa - de hjelper deg med alt du trenger :)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Leverte blankt i et emne foregående semester. Det er mulig jeg ikke melder meg opp til konten i sommer pga. jobb, men kan jeg da ta ordinær eksamen i høst og ikke miste lån, stipend osv.? Det er innen et år som er "regelen"?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg tror ikke det er noe særlig til CV fyll nei, men det er jo nyttig med tanke på kontakter, gode forelesere osv?

 

Det spørs hva for en karriere du er ute etter.

Ser for meg en jobb et annet sted enn i Norge, ihvertfall.

 

 

 

Engelsktester i Trondheim sluttet de så vidt jeg forstår med for over et år siden.

Så folk tar dem i Oslo? Eller over internettet, kanskje?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Ser for meg en jobb et annet sted enn i Norge, ihvertfall.

 

Innen hva? Teknologi? Dersom det er snakk om forskning og teknologi, så vil jeg tro at det er veldig positivt om du har tatt f.eks en doktorgrad ved MiT. Studerer man et sted som er verdensledende innen det man studerer, så er jo det såklart positivt. Norge er jo også verdensledende på noen områder.

 

Men jeg tror ikke at ett år ved MIT teller mer positivt enn et år hvor som helst i utlandet. Men det kan jo hende du får kontakter.

Lenke til kommentar

 

Så folk tar dem i Oslo? Eller over internettet, kanskje?

 

 

TOEFL-testen, som må tas av alle i Norge som vil studere i USA, kan man selvfølgelig ta i de viktigste byene i norsk akademia, Drammen og Moss.

 

 

Ser ut seom IELTS er i Trondheim. http://www.ntnu.edu/studies/international/toefl

 

Men herregud hvor godt betalt de tar seg, da.. 2400kr for en 4 timers test.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...