Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel noen med diverse nøtter/nøtteblandinger eller "bars" av diverse typer. I farten husker jeg ikke om den står der enda, men i Realfagskantina brukte det i alle fall å være en sandwich-automat. Hvor gode de er kan sikkert diskuteres.

Skrevet

Har du 5.2 i snitt, og du opprettholder det ut videregående tror jeg ikke du trenger være så veldig redd for å ikke komme inn. Du får tross alt ekstrapoeng for realfag, og jeg regner med du i hvert fall har r1+r2+fy1. 2 ekstra bare der. Dvs: 54 studiepoeng, og minimum er 49.9.

Siden jeg går yrkesrettet skole så må jeg ta forkurs for å få realfag, og man får ikke poeng av SO av forkurs slik jeg forstod det.

Skrevet

Matte 2 får samme opplegg som Matte 1, awwwyeah.

Såvidt jeg forstår er det bare snakk om "mattelab"-ordningen i stedet for vanlige øvingstimer. Tror ikke det vil være øvinger der studentene gjør oppgaver på tavle.
Skrevet (endret)

Personlig synes jeg at det gamle matte-opplegget var ganske bra sålenge man jobbet strukturert. Skjønner ikke helt hvorfor de prøver å senke stryk-prosenten ved å innføre tull som prosjektoppgaver og maple.

Endret av Shushi
Skrevet

Personlig synes jeg at det gamle matte-opplegget var ganske bra sålenge man jobbet strukturert. Skjønner ikke helt hvorfor de prøver å senke stryk-prosenten ved å innføre tull som prosjektoppgaver og maple.

Nå er det jo litt tidlig å si om det fungerer. Blir spennende å se på karakterstatistikken. Så kan man diskutere hvorvidt det er bra eller ikke.

Skrevet

Kaos? Synes det er et veldig bra opplegg.

Når jeg prøvde meg i starten vr det helt umulig å få hjelp. Godt mulig det er blitt noe bedre, men sånn som det var i starten var rimelig håpløst. Liker meg mye bedre i fag som mekfys der man har egne øvingstimer med studass. Alltid fått hjelp der hvis jeg trengte. For mattehjelp har jeg holdt meg til dette forumet : p

Skrevet

Det kan fortsatt ta tid før man får hjelp, men det er alltids noen andre som der som har fått til oppgavene du lurer på. Dessuten er det jo fortsatt øvingstimer hvor man kan spørre om hjelp.

Skrevet

De kunne gjort det mye enklere for seg selv ved å bare lage litt enklere eksamen

Man er nødt til å kreve et visst nivå. Å gjøre faget enklere oppnår bare å flytte på problemet.

Skrevet (endret)

De kunne gjort det mye enklere for seg selv ved å bare lage litt enklere eksamen

Målet er at studentene skal kunne matte, ikke at de skal ha bokstaver så tidlig som mulig i alfabetet på vitnemålet sitt.

Endret av Han Far
  • Liker 4
Skrevet

Var i stor grad et humorbasert innlegg. Målet deres er vel uansett ikke å sørge for flere gode karakterer, men mindre stryk.

Skrevet (endret)

IMF har vel uttalt tidligere at stryk i deres øyne bare betyr at fagene holder et høyt faglig nivå.

Endret av operg
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...