Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvis de også i år er på 200 timer pleier de å være ganske populære siden man får dobbel betaling uten å måtte jobbe dobbelt så mye som en vanlig studassjobb.

 

 

200 timer?? Må være den mest omfattende studentassistent-stillingen av alle det?

Endret av chrmons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

200 timer?? Må være den mest omfattende studentassistent-stillingen av alle det?

Man får betalt for 200 timer, fordi man har dobbelt så mange studenter / to grupper. Men to grupper blir i praksis ikke dobbel arbeidstid, siden man bare trenger å forberede seg én gang. Samt når man har kommet i gang tar hver øving kort tid å rette.

Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet, hvor smart er den maskinen de bruker for plagieringskontroll på NTNU? Tenkte for eksempel at hvis noen skriver på norsk og fossoversetter fra en eller annen bok på engelsk, blir dette fanget opp?

 

Edit: Søkte litt rundt på dette og fant en dude som ville lure systemet ved å lagre alt som bilde også til pdf. En annen trodde dette ville virke mistenkelig og anbefalte å legge inn bokstaver farget i hvitt i stedet for alle mellomrom for å skille ordene.

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet, hvor smart er den maskinen de bruker for plagieringskontroll på NTNU? Tenkte for eksempel at hvis noen skriver på norsk og fossoversetter fra en eller annen bok på engelsk, blir dette fanget opp?

 

Edit: Søkte litt rundt på dette og fant en dude som ville lure systemet ved å lagre alt som bilde også til pdf. En annen trodde dette ville virke mistenkelig og anbefalte å legge inn bokstaver farget i hvitt i stedet for alle mellomrom for å skille ordene.

høres mye mindre slitsomt ut å bare levere en ikke plagiert oppgave.

Lenke til kommentar

NTNU bruker vel Ephorus for å sjekke dokumenter for plagiering. Ephorus er ikke i stand til å fange opp oversatte tekster. Men hvis boken i tilfelle også skulle ha en norsk utgave, og du presterer å oversette teksten tilnærmet identisk med det som står i den norske utgaven, så kan du bli tatt.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Hei!
Jeg er på utveksling nå, også har jeg valgt et fag som jeg har nå - som kommer til å bli alt for vanskelig for meg og bestå i. Vurderer rett og slett og droppe faget, siden jeg tror jeg kommer til å måtte bruke alt for mye tid på faget uten å få noe igjen for det, og dette vil gå utover de andre fagene.

 

Leste på nettsidene til NTNU at det er er et krav at man må ta 60stp når man er på utveksling i ett år. Noen som vet hvordan dette er i praksis? Kan jo lett ta ett ekstra høsten 5. klasse for å kompensere for faget jeg ikke tar nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...