Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste kjellerene på moholdt holder åpent for det lille barnet inne i oss på denne dagen. Så blir kos uansett hvor du havner =) Fysmat, Maskin, Omega holder bla åpent.

 

Så de av dere som jobber 30 timer hver dag har sikkert tid å komme.

 

Heldiggris. I mine dager måtte vi bruke 45 timer på skolen hver dag og jobbe ekstra når vi kom hjem om kvelden!

Fine ord fra en førstiss.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Nettopp hentet en karakterutskrift, og må si jeg stusser litt over den inkluderte fordelingen av karakterer. Bra med en fordeling som forteller noe om hvor god karakteren er, men meningsløst at den fordelingen ikke inneholder stryk, samt har data for 5 år bakover i tid.

Altså klarer ikke fordelingen å vise om denne karakteren kommer av en lett eller vanskelig eksamen.

 

F. eks. Algoritmekonstruksjon vg. kurs. Hadde ca. 50% stryk i vår, helt nytt pensum, bok, eksamen osv. Fordelingen viser ikke den høye strykprosenten (som kunne fått min karakter til å virke bedre) samt inneholder data fra da faget var et helt annet.

 

For de som lurer på hva jeg snakker om, det er en ny kolonne på karakterutskriften ved siden av karakterene:

post-87384-0-33393900-1380009833.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med ex.phil-seminarer her? Har ikke fått noe særlig informasjon utover det som står på nettet(I seminarene, som er undervisning i grupper, jobbes det primært med øvingsoppgavene. ) Jeg går utifra at dette er et frivillig tilbud, og at de ikke har noe å si for om man kan gå opp til eksamen...?

Lenke til kommentar

Jeg gikk i forelesningene og seminarene i ex.phil., og fikk ingenting ut av seminarene. For meg virket de som en samling av folk som hadde hørt at man automatisk fikk A dersom man gikk på seminar, selv om man ikke hadde vært i en eneste forelesning eller hadde lest noe som helst. Vær så snill, kom forberedt. Og hvis du ikke gjør det, ikke skryt av hvor lite du vet hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er det noen som har tips til en som kvier seg for å lese filosofiboka? Synes det var forferdelig kjedelig, og vet ikke hvordan jeg skal takle det flere timer hver dag!? Lurer også på om det er noe poeng å lese "science"-filosofiboka for 0004 varianten. Hva er sjangensene mine for å stå, og har karakteren min i Ex.Phil noe å si for opptak til masterstudie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...