Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i Trondheim (inkludert Tiller) er det billigst å kjøpe sykkel ?

Biltema er *billigst*, men ikke nødvendigvis i lengden. Får sykler der for 600kr+, men må si de ikke er verdt det. Kjøpte to slike, og selv med ok vedlikehold ruster girene i løpet av en regnfull sommer om de står ute.

Så nå har vi kjøpt to sykler fra Fretex, faktisk. Noen av dem trenger litt restaurering, men du får sykkelen for 200kr+. Og da er sykkelen ofte en eldre stålsykkel, litt tung men *veldig* solid. Og om man antar sykkelen er 20 år gammel og ser giret ser bra ut, kan man igjen anta det skal holde en stund.

Evt. er det politiauksjoner en gang i blant, var vel en forrige uke. Da kan man gjøre en del kupp.

Anbefaler de to siste. Investerer man noen hundre kroner og noen timer etter kjøpet får man en billig og solid sykkel.

 

Denne fikk jeg for 300kr hos Fretex:

post-87384-0-66701200-1377447184_thumb.jpg

Og slik ser den ut nå, etter en sommer med pussing og maling :p

post-87384-0-35599900-1377447225_thumb.jpg

Endret av Matsemann
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Pro-tip: Du trenger ikke nødvendigvis ta en av de på listen over godkjente k-emner. Om du sender mail til studieveileder kan det være mulig å få godkjent andre emner utenfor ditt fagområde. Jeg fikk f.eks. godkjent Japansk I på Datateknikk

Takk for tipset! Men jeg synes ikke økonomi er så ille :)

Lenke til kommentar

Hvilket k.-emne er greiest, finans eller bedøk?

 

Makroøkonomi. Eneste oblig. er et lite prosjekt. Eksamen er grei. Faget er vanvittig interresant, med utrolig viktig og spennende pensum. Foreleseren sitter i styret i Norges Bank, og har med det enorm faglig tyngde, men er samtidig veldig flink til å forelese, og veldig laid-back. Anbefaler alle å ta dette emnet.

Lenke til kommentar

Er egentlig NTNU et bra undervisningsuniversitet? Jeg føler at alle utenom 1 av mine professorer ikke gjør mye annet enn å bare lese boka høyt når de foreleser... Ivertfall etter å ha sett på video-forelesninger fra USA blir jeg sikkelig skuffa over NTNU.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Er egentlig NTNU et bra undervisningsuniversitet? Jeg føler at alle utenom 1 av mine professorer ikke gjør mye annet enn å bare lese boka høyt når de foreleser... Ivertfall etter å ha sett på video-forelesninger fra USA blir jeg sikkelig skuffa over NTNU.

Ikke spesielt, har jeg inntrykk av. Jeg har hatt veldig mange dårlige forelesere selv. Men husk at det finnes mange dårlige forelesere andre steder i verden og, det er bare ingen som gidder å filme dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er egentlig NTNU et bra undervisningsuniversitet? Jeg føler at alle utenom 1 av mine professorer ikke gjør mye annet enn å bare lese boka høyt når de foreleser... Ivertfall etter å ha sett på video-forelesninger fra USA blir jeg sikkelig skuffa over NTNU.

Merk at når du ser på videoforelesninger så er det allerede gjort et utvalg. Med mindre de tar opptak av absolutt alle forelesninger, så vil kvaliteteten på videoforelesningene sannsynligvis ligge over det generelle nivået.

 

Jeg tror også at forelesningskvaliteten på NTNU varierer veldig fra institutt til institutt (det er ihvertfall min erfaring). Jeg har hatt alt fra veldig dårlige forelesere til veldig gode forelesere, og er generelt sett fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Makroøkonomi. Eneste oblig. er et lite prosjekt. Eksamen er grei. Faget er vanvittig interresant, med utrolig viktig og spennende pensum. Foreleseren sitter i styret i Norges Bank, og har med det enorm faglig tyngde, men er samtidig veldig flink til å forelese, og veldig laid-back. Anbefaler alle å ta dette emnet.

Ser faget har fått skryt på classmate også! Skal definitivt prøve førstkommende forelesning. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Som fersk førsteårsstudent har jeg ikke helt skaffet meg allverdens oversikt over Gløshaugen enda. Hvilke områder er det man gjerne bruker å lese/studere/jobbe utenom forelesninger? Ser det finnes en del rom som man må reservere(?) for å bruke, men tenker mer på noen "drop-in-lesesaler" om det finnes..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Matteland

For føresteklassinger finnes det massevis av leseplasser, men ofte kan det være en ide å spørre de over seg hvor de sitter. Det er lesesaler i øverste etasje i hovedbygget, i kjelleren på kjemiblokkene er det leseplasser, U2 har datasaler. Gamle fysikk har vel og et par i andre etasje, om jeg husker rett. Ellers har ligger vel datasalen Lise i andre etasje på stripa som og er åpen. Men hvem leser uansett til eksamen?

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Det er populært å bruke datasaler til studering. Ellers finnes det offentlige lesesaler i de fleste byggene, f.eks. bibliotekene i Realfagbygget/Sentralbygget/Hovedbygget. Jeg har hatt adgang til privat lesesal en stund og det pleier ofte å skifte på hvilke lesesaler som er offentlige, men du kan jo se https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Leseplasser+-+Gløshaugen.

Endelig en som klarer å skrive Realfagbygget riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...