Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Ja. Matte, fysikk, 3D-programvare, hvordan man mekker tegninger i 3D-modelleringsprogramvare, fabrikklogistikk, termo- og fluiddynamikk. Energi-, prosess- og strømningsteknikk, med master i aerodynamikk, det var ikke spesielt lett å få jobb etter endt studie. Jeg likte fagene, men alt var selvsagt ikke like interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gæææ. 8/10 studier på min liste for søknader er ingeniørstudier på NTNU. Søkte på en hel haug, så jeg kunne omprioritere. Men nå vet jeg ikke hva jeg har mest lyst til. Vet jo at det er en mulighet å bytte, hvis jeg ikke trives. Men hvordan bestemte dere dere for hva dere ville gå?

Lenke til kommentar

Gæææ. 8/10 studier på min liste for søknader er ingeniørstudier på NTNU. Søkte på en hel haug, så jeg kunne omprioritere. Men nå vet jeg ikke hva jeg har mest lyst til. Vet jo at det er en mulighet å bytte, hvis jeg ikke trives. Men hvordan bestemte dere dere for hva dere ville gå?

 

Har omtrent samme problem. 8 på NTNU og 2 på HiB, så ikke bare er dilemmaet hvilket studie jeg skal velge på NTNU, men også om jeg skal studiere i Trondheim eller Bergen. En knapp uke igjen nå før vi må bestemme oss, så begynner å haste ganske kraftig. Anbefaler deg å se nøye på emnelisten for de ulike studiene. Jeg har greid å eliminere et par studier fordi mange av emnene viste seg å være ting jeg fant ganske kjedelig på VGS. I tillegg kan det være lurt å snakke med venner og familie. Det er bare du selv som kan bestemme deg for noe, men folk som kjenner deg godt vet gjerne noe om hva du passer best som. Litt fersk input kan gjøre underverker og føre deg inn på nye tankebaner.

Lenke til kommentar

jeg fikk 2,1 i snitt på vgs. er det mulig å komme inn på psykologi 3-år på ntnu med det?

Selvfølgelig! Fyller du 24 år i år så får du 8 studiepoeng. Tok du utelukkende realfag som programfag? Da får du 4 ekstra studiepoeng. Er du jente? Ypperlig, 2 ekstra studiepoeng. Om du var usikker på hva du ville videre i livet og valgte å gå militæret og folkehøgskole så blir du belønnet med tilsammen 4 studiepoeng. Nå er snittet ditt på 3.9 Nå trenger du bare å ta opp 4-6 fag så er du inne. Alle skal med! ;)))

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har omtrent samme problem. 8 på NTNU og 2 på HiB, så ikke bare er dilemmaet hvilket studie jeg skal velge på NTNU, men også om jeg skal studiere i Trondheim eller Bergen. En knapp uke igjen nå før vi må bestemme oss, så begynner å haste ganske kraftig. Anbefaler deg å se nøye på emnelisten for de ulike studiene. Jeg har greid å eliminere et par studier fordi mange av emnene viste seg å være ting jeg fant ganske kjedelig på VGS. I tillegg kan det være lurt å snakke med venner og familie. Det er bare du selv som kan bestemme deg for noe, men folk som kjenner deg godt vet gjerne noe om hva du passer best som. Litt fersk input kan gjøre underverker og føre deg inn på nye tankebaner.

 

Jeg sliter også med å velge, begynner å bli superstressa nå! For min del står det mellom siving fysmat, siving nanoteknologi og medisin. Medisin har vært drømmen i mange år, men så hørte jeg heller ikke om sivilingeniør før i vinter! Jeg er interessert i både fysikk, matematikk, kjemi og biologi. Og valget er så vanskelig fordi medisin og sivilingeniør er to vidt forskjellige retninger! :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig! Fyller du 24 år i år så får du 8 studiepoeng. Tok du utelukkende realfag som programfag? Da får du 4 ekstra studiepoeng. Er du jente? Ypperlig, 2 ekstra studiepoeng. Om du var usikker på hva du ville videre i livet og valgte å gå militæret og folkehøgskole så blir du belønnet med tilsammen 4 studiepoeng. Nå er snittet ditt på 3.9 Nå trenger du bare å ta opp 4-6 fag så er du inne. Alle skal med! ;)))

 

Du får ikke jentepoeng på psykologi. Du får heller ikke poeng for både militæret og folkehøyskole, kun en av delene. Fyller du 23 i år får har du 8 alderspoeng. Men ja, du kan alltids komme inn på psykologi, men da du må nok beregne deg på å ta opp igjen nesten alle VGS-fagene dine.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig! Fyller du 24 år i år så får du 8 studiepoeng. Tok du utelukkende realfag som programfag? Da får du 4 ekstra studiepoeng. Er du jente? Ypperlig, 2 ekstra studiepoeng. Om du var usikker på hva du ville videre i livet og valgte å gå militæret og folkehøgskole så blir du belønnet med tilsammen 4 studiepoeng. Nå er snittet ditt på 3.9 Nå trenger du bare å ta opp 4-6 fag så er du inne. Alle skal med! ;)))

 

Du får ikke poeng både for førstegangstjenesten og folkehøgskole.

 

Edit: Leste ikke posten før meg.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig! Fyller du 24 år i år så får du 8 studiepoeng. Tok du utelukkende realfag som programfag? Da får du 4 ekstra studiepoeng. Er du jente? Ypperlig, 2 ekstra studiepoeng. Om du var usikker på hva du ville videre i livet og valgte å gå militæret og folkehøgskole så blir du belønnet med tilsammen 4 studiepoeng. Nå er snittet ditt på 3.9 Nå trenger du bare å ta opp 4-6 fag så er du inne. Alle skal med! ;)))

Når du ikke aner hva du snakker om, er det best å ikke poste.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gæææ. 8/10 studier på min liste for søknader er ingeniørstudier på NTNU. Søkte på en hel haug, så jeg kunne omprioritere. Men nå vet jeg ikke hva jeg har mest lyst til. Vet jo at det er en mulighet å bytte, hvis jeg ikke trives. Men hvordan bestemte dere dere for hva dere ville gå?

 

Sitter i akkurat samme situasjon. For min del er det 10/10 siv.ing på NTNU. Utrolig vanskelig å finne ut hva er jeg egentlig lyst på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du ikke aner hva du snakker om, er det best å ikke poste.

Beklager, jeg visste ikke at jeg ikke visste hva jeg snakket om. Med 2.1 i karakterer kan man selvfølgelig bare oppnå 3.5 i snitt. Med dette trenger man å gå fra to til seks i omkring 10 fag for å komme seg opp på fem i snitt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...