Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

offtopic; Åj helsike, trodde jeg havna på sistesiden, men kom på side 3 med innlegg fra 2005, som jeg siterte, ..fant jeg ut nå. De knappene under hver tråd i "mine inlegg" er for nære hverandre.

 

*facepalm* :grin2:

 

 

ontopic; er piracetam illegalt eller mulig å få tak i ? Erfaringer med stoffet?

Lenke til kommentar

offtopic; Åj helsike, trodde jeg havna på sistesiden, men kom på side 3 med innlegg fra 2005, som jeg siterte, ..fant jeg ut nå. De knappene under hver tråd i "mine inlegg" er for nære hverandre.

 

*facepalm* :grin2:

 

 

ontopic; er piracetam illegalt eller mulig å få tak i ? Erfaringer med stoffet?

 

C-preparat (som antibiotika, Vallergan, p-piller og alt annet "kjedelig"), absolutt mulig å få tak i.

Lenke til kommentar

Kanskje litt teit spørsmål, men jeg aner jo ikke hvordan ting fungerer på universitetet. Hva er det som er valgfritt å møte på og hva er det som er obligatorisk? Regner med at i hvert fall forelesningene er valgfrie, mens kanskje laboratorieøvelsene er obligatoriske. Men ser på forskjellige timeplaner at det er satt opp øvinger. Må man møte på disse øvingstimene, eller spiller det ingen rolle så lenge øvingene blir levert?

 

"Nanoteknologi ved NTNU er jo bare fysikk light". I farten husker jeg ikke hvilken professor som sa det. Burde nok valgt fysmat gitt..

 

Jeg har vurdert nanoteknologi på grunn av tverrfagligheten, og at det høres interessant ut. Men stiller jeg kanskje bedre i arbeidslivet med fysikk og matematikk? Vil jeg kunne få flere forskjellige jobber, evt. bedre jobber?

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert nanoteknologi på grunn av tverrfagligheten, og at det høres interessant ut. Men stiller jeg kanskje bedre i arbeidslivet med fysikk og matematikk? Vil jeg kunne få flere forskjellige jobber, evt. bedre jobber?

 

Er det så store forskjeller i jobbmuligheter med de forskjellige sivilingeniørlinjene da? Jeg får ikke inntrykk av det ut i fra det jeg har hørt og lest, så personlig bryr jeg meg mer om at selve utdanningen skal bli mest mulig interessant. Du kan jo få et inntrykk av hva linjene inneholder ved å sammenligne de obligatoriske emnene:

http://www.ntnu.no/studier/mtfyma/oppbygging

http://www.ntnu.no/studier/mtnano/oppbygging

Lenke til kommentar

Når man tar forkurs, er det kun R1, R2 & Fys1 eller får man andre fag som norsk, engelsk, naturfag osv i tilleg?

 

Noen som har gått industriell økonomi og teknologiledelse?

 

Jeg har 5,2 i snitt, holder dette til noen av masterprogrammene (5år)? Jeg går VG1 og alt kan skje, men satser på å holde meg her om ikke forbedre.

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Hvis du tror på et ord av det Nebu skriver i denne tråden har du gjort en tabbe.

 

Dersom det skulle være noen tvil: nei, det er overhodet ikke vanskelig å få jobb etter Fysikk og matematikk, og med mindre du absolutt har lyst til å bli lærer kommer du ikke til å bli det.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg skjønte nå at Nebu tuller. Det jeg lurte på var om det faktisk var noe i det, eller om det var i samme gata som at alle på indøk var homo (eller hva han enn sa for noen sider siden).

 

Kanskje jeg bare skal prøve meg på fysmat, og heller bytte etter et halvt år til petroleum hvis jeg ombestemmer meg. Vil det være rimelig greit å bytte fra fysmat til petroleum?

Endret av DexterMorgan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I løpet av de to første semestrene har stort sett alle sivilingeniører de samme innføringsemnene, så det å bytte er relativt smertefritt. I værste fall må du ta 1-2 ekstrafag et semester for å kompansere. Hvorfor ikke bare sjekke fagplanen til linjene, i stedenfor å spørre her?

 

Humor er dessverre en ting man later som man har på NTNU, Kjente ting er å si at indøk er homo, dragvollinger studerer ikke, og at fysmat ikke får jobb osv osv osv. Like greit å lære at dette er sprøyt / tull / morsomheter først som sist.

 

EDIT: Men smoking er en ting på immatikuleringen!

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

I løpet av de to første semestrene har stort sett alle sivilingeniører de samme innføringsemnene, så det å bytte er relativt smertefritt. I værste fall må du ta 1-2 ekstrafag et semester for å kompansere. Hvorfor ikke bare sjekke fagplanen til linjene, i stedenfor å spørre her?

 

Humor er dessverre en ting man later som man har på NTNU, Kjente ting er å si at indøk er homo, dragvollinger studerer ikke, og at fysmat ikke får jobb osv osv osv. Like greit å lære at dette er sprøyt / tull / morsomheter først som sist.

 

EDIT: Men smoking er en ting på immatikuleringen!

 

Signerer denne! Stiller man ikke i kjole/smoking på immatrikuleringen, så driter man seg ut. Gjorde selv den tabben. Gikk i joggebukse og slet med fadderuken på grunn av dette.

 

Og får man ikke venner på fadderuken, så er løpet ganske kjørt. Da har folk dannet klikker og man blir sittende alene :(

  • Liker 8
Lenke til kommentar

1. 194857 REALFA NTNU Fysikk

2. 194937 ING4R2 NTNU Nanoteknologi

3. 194763 ING4R2 NTNU Fysikk og matematikk

4. 194760 ING4R2 NTNU Datateknikk

5. 194757 ING4R2 NTNU Petroleumsfag

6. 194755 ING4R2 NTNU Materialteknologi

7. 194766 ING4R2 NTNU Produktutvikling og produksjon

8. 194740 MEROD NTNU Medisin

9. 194862 REALFA NTNU Matematiske fag

10. 194764 ING4R2 NTNU Industriell kjemi og bioteknologi

 

Yesyes! Ser fram til NTNU nå :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Signerer denne! Stiller man ikke i kjole/smoking på immatrikuleringen, så driter man seg ut. Gjorde selv den tabben. Gikk i joggebukse og slet med fadderuken på grunn av dette.

 

Og får man ikke venner på fadderuken, så er løpet ganske kjørt. Da har folk dannet klikker og man blir sittende alene :(

 

Ganske naivt å tro at "feil" valg av klær på immat. er hovedårsaken til at man blir "sittende alene"...

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...