Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk så har jeg bodd det meste av livet mitt i Trondheim, men flyttet et år til Lørenskog i fjor høst. Men nå bærer det tilbake altså. :)

Jeg fikk svar fra SiT i dag at søknaden min er endelig til behandling, men jeg tipper det er liten sannsynelighet jeg får noe av de.

 

Var det på NTNU du gikk bachlor?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg har fått hybel på Falkenborg(rett ved DMMH). Er det none som kjenner til denne plassen? Hvordan er gangavstanden til Gløshaugen?

6562404[/snapback]

Jeg har en kompis som bodde der første året og jeg fikk intrykk av at det ble slitsomt å dra på skolen noen ganger, spesielt om vinteren :p

Ellers hørte jeg stort sett bare positive ting om stedet. Man blir fort kjent med nye mennesker og de har rask internett der. Bare pass opp for hun dama som driver stedet, har hørt hun er en snik når det kommer til depositumtilbakebetaling osv. og skaff deg en GOD lås til sykkelen din!

Lenke til kommentar
Faktisk så har jeg bodd det meste av livet mitt i Trondheim, men flyttet et år til Lørenskog i fjor høst. Men nå bærer det tilbake altså. :)

Jeg fikk svar fra SiT i dag at søknaden min er endelig til behandling, men jeg tipper det er liten sannsynelighet jeg får noe av de.

 

Var det på NTNU du gikk bachlor?

6566300[/snapback]

 

Har også fått svar fra Sit og de sier at jeg sansynligvis ikke får noe hos dem før etter 15. september.

 

Nei, har en miljø og ressursbachelor fra UiB også har jeg tatt noen fag på UiT og på UMB.

Lenke til kommentar
Jeg har fått hybel på Falkenborg(rett ved DMMH). Er det none som kjenner til denne plassen? Hvordan er gangavstanden til Gløshaugen?

6562404[/snapback]

Jeg fikk også tilbud om hybel der, men jeg fant meg noe mye nærmere. Regnet ut at det såvidt var mulig å gidde å gå falkenborg - gløs, men nå har jeg vært så heldig at jeg fikk 10 min gangavstand i tillegg til fin pris og god standard på det private marked.

 

En god annonse på hybel.no (eller adresseavisa) skader ikke =)

Lenke til kommentar
Jeg har fått hybel på Falkenborg(rett ved DMMH). Er det none som kjenner til denne plassen? Hvordan er gangavstanden til Gløshaugen?

6562404[/snapback]

Jeg fikk også tilbud om hybel der, men jeg fant meg noe mye nærmere. Regnet ut at det såvidt var mulig å gidde å gå falkenborg - gløs, men nå har jeg vært så heldig at jeg fikk 10 min gangavstand i tillegg til fin pris og god standard på det private marked.

 

En god annonse på hybel.no (eller adresseavisa) skader ikke =)

6567359[/snapback]

 

Jeg søkte hos Falkenborg, og fikk beskjed om at svar kommer om et par dager. Fikk en mail med kontrakt, men ingen ytterligere informasjon. Sender de kontrakt i posten? Jeg skal uansett prøve å skaffe meg noe privat, men det hadde vært greit med noe håndfast før jeg begynte.

Lenke til kommentar
falkenborg er definitivt ikke gangavstand fra gløs, det er ubrukelig langt. kalvskinnet ftw :)

6571667[/snapback]

Ja, jeg må få meg et månedskort for buss.

6572349[/snapback]

 

månedskort på bussen koster for tiden 410 kroner. for 410 ekstra i måneden oppgraderer du lett fra en hybel i gokk til møllenberg/øya/singsaker/bakklandet/midtbyen/kalvskinnet.

 

for ikke å snakke om taxi og nattbussutgifter i helgene...

Lenke til kommentar
månedskort på bussen koster for tiden 410 kroner. for 410 ekstra i måneden oppgraderer du lett fra en hybel i gokk til møllenberg/øya/singsaker/bakklandet/midtbyen/kalvskinnet.

 

for ikke å snakke om taxi og nattbussutgifter i helgene...

6572441[/snapback]

Nja, nå må du ikke glemme de veldig gode fordelene med busskort; Ta bussen så mye du måtte ønske, til/fra hvor som helst i byen.

Det er null problem å komme seg rundt i byen med busskort. Og bruker man det mye sparer man på å ha månedskort framfor enkeltbiletter eller klippekort.

Lenke til kommentar

Driver og leter etter hybel for tida.

Alle som har fått hybel nå har vært tidlig ute eller kan takke sin skaper...

 

Det e stappfullt med folk som leita hybla nu!

Går du ut a hybeln i 15min, e den opptatt når du kommer tilbake og skal ha den... Og når du går på visning, kan det godt komme 2-3 andre samtidig, uten at visninga va organisert...

 

 

Uff, er så frustrert nå at jeg faktisk skriver dialekt . Dere får tilgi meg, har letet etter hybel siden 0730 igår, med en sovepause på interrail'en mellom 2200 og 0800...

 

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Har vært i din situasjon 2 ganger, og det er ikke så lett å få tak i leiligheter nå i rush-sesongen. Du har vel satt deg opp på liste til diverse SiT hybler? Prøvd Singsaker studenthjem (kos sted, mye folk som flytter ut og inn stadig vekk)?

Hvilke nettsteder har du sjekket ut? Har du noen som du kan evt flytte sammen med? Det var en her på forumet som hadde plass forresten.

Lenke til kommentar

Står på SiT sine lister, ja. Har ikke hørt noe derfra likevel.

 

Ser hver dag gjennom adressa, hybel.no og finn.no

Er flere hybler enn det jeg rekker over for en dag, klarer bare 4-6visninger pr dag, derav ca 2-3 som er bra hybler.

 

Må vel få noe til slutt da...

Er vel bare å stå på...

 

 

*sjekke med SiT*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...