Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst? Bor du på Svalbard eller? Fikk bare 400,- jeg og jeg bor i Skien. Syns de var litt gjerrige der.

6602871[/snapback]

For året eller semesteret?

Jeg får dette(jeg bor i Tvedestrand, så det er litt lengre å reise):

Støttebeløpet for høsten fordeler seg slik: Stipend kr 300 og lån kr 40 700.

Støttebeløpet for våren fordeler seg slik: Stipend kr 300 og lån kr 40 700.

 

De tre hundre er vel reisestipendet.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Noen som har hørt no fra NTNU enda? Brev med PIN-kode osv?

6602476[/snapback]

 

Studentrabatt får du strengt tatt ikke før du har fått tilsendt semestertkort, og det igjen får du ikke før du har betalt. PIN-koden vil jeg tippe kommer neste uke.

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å velge emner på studweb.

Faget "Lineære metoder" er et anbefalt valgemne for min fordypning, selv om fredagsforelesningen kolliderer med faget "Grunnlag for elektroteknikken".

Jeg har lyst til å ta "Lineære metoder". Er det noen som tror dette blir et problem?

Lenke til kommentar

Hei, jeg er tatt opp som student ved NTNU og leter nå etter hybel. Jeg trodde at en bolig fra SiT ikke var så vanskelig å oppdrive, men det viste seg at jeg var for sent ute. Fikk beskjed om at jeg nok får bolig i midten av september, og da har jeg to alternativer: 1. Finne et alternativt sted å bo i minimum én måned. 2. Satse på å permanent finne en hybel på det private markedet, evnt. flytte til neste år.

 

Et annet problem er at jeg ikke har mulighet til å reise opp til Trondheim før 12. august for å dra på visning. Jeg regner med at det er dumt å leie privat hybel usett?

 

Har noen noen råd til hva jeg kan gjøre for å løse denne floka?

Lenke til kommentar

Du kan gjøre slik jeg og CAT0 har gjort; alliere oss og lete sammen på det private markedet.

Om dere er 2 eller flere får du/dere mulighet til å leie større leiligheter i prisklassen 6000,- og oppover, hvor dere har hvert deres rom og deler resten.

 

Vil tro det er flere her på HW.no som leter etter en boligsøkevenn, så er bare å høre litt rundt om dette er et alternativ for deg :)

 

Om du skal lete på det private markedet i Trondheim vil jeg anbefale deg å pakke en liten koffert+sovepose og hør med bekjente om du kan låne gulv hos dem i noen dager. Da kan du dra på visninger etc i Trondheim. Nå som det ikke er veldig lenge til skolestart burde du kjappe deg om du er instillt på å ha noe permanent når skolen starter. Bor du langt unna Trondheim kan du sjekke f.eks Lavprisekspressen.no, NSB.no, etc for billig reise.

 

Har du ingen bekjente å låne gulv av kan dette være et alternativ.

Håper dette var til hjelp :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

På grunn av jobb så kan jeg ikke reise opp til Trondheim før 12. august, derfor må jeg satse på å finne noe når jeg kommer opp dit. Er markedet veldig dårlig for å finne permanent hybel etter denne datoen, eller finnes det da fremdeles noen som er villige til å leie ut? Uansett så blir jeg vel å finne på en "Tak over hodet"-bolig i starten om jeg får SiT-bolig eller privat.

Lenke til kommentar
Nope, venter enda i spenning her.

Tipper de drøyer den litt fram til studiestart så folk ikke kan reise på en liten sommerferie med stundentrabatter før de i det heletatt har begynt som student  :hmm:

6602637[/snapback]

 

Blir nok dårlig med studentrabatt før du får studiebeviset. Som du ikke får før du har betalt semesteravgift, samt stått i kø for å få laget id/nøkkel-kortet. (Tips: Gå til kort-folka tidlig på morningen..)

 

Dere som venter på pin-kode så er det ikke noe å stresse med. Studweb er ikke veldig spennende (bortsett fra når sensuren er klar..) og dere har egentlig lite å gjøre der før dere må bekrefte studieplanen (15. september(?))

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

 

På grunn av jobb så kan jeg ikke reise opp til Trondheim før 12. august, derfor må jeg satse på å finne noe når jeg kommer opp dit. Er markedet veldig dårlig for å finne permanent hybel etter denne datoen, eller finnes det da fremdeles noen som er villige til å leie ut? Uansett så blir jeg vel å finne på  en "Tak over hodet"-bolig i starten om jeg får SiT-bolig eller privat.

6609769[/snapback]

 

Det er alltid noe ledig, men det kan være du må bruke noen uker på å finne noe du liker og noen som liker deg ;)

 

Om du klarer å betale 4000kr i mnd så er alt mye lysere, men det klarer vell de aller færreste.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å velge emner på studweb.

Faget "Lineære metoder" er et anbefalt valgemne for min fordypning, selv om fredagsforelesningen kolliderer med faget "Grunnlag for elektroteknikken".

Jeg har lyst til å ta "Lineære metoder". Er det noen som tror dette blir et problem?

6608588[/snapback]

Uhu, greltek er jeg glad jeg dodga. Hørt det er ganske vanskelig. Linmet er vel bare fordypning i matrisedelen av matte3? Om du har lett for det går det vel an å lese på egenhånd, ellers finnes det endel andre fag som sikkert kan være like nyttige.

Lenke til kommentar
Er markedet veldig dårlig for å finne permanent hybel etter denne datoen, eller finnes det da fremdeles noen som er villige til å leie ut? Uansett så blir jeg vel å finne på  en "Tak over hodet"-bolig i starten om jeg får SiT-bolig eller privat.

6609769[/snapback]

Mot slutten av september vil jeg tro markedet roer seg, men det er jo enda en god stund til. Men det dukker hele tiden opp nye annonser på finn.no, hybel.no, ibolig.no, etc., så med litt letevilje vil jeg ikke tro du vil ha så alt for store vansker med å finne deg noe permanent iløpete av august med flaks, eller september med uflaks :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk brevet med PIN-koden(som jeg allerede visste hva var) i går. Jeg har betalt semesteravgiften, godtatt utdanningsplan, meldt meg opp til eksamener og alt det som skal gjøres på studweb for lenge siden. Jeg prøvde å aktivere brukerkonto på bdb.itea.ntnu.no, men jeg får feilmeldingen at fødselsnummer/studentnummer/pinkode kombinasjonen ikke er riktig. I brevet fra NTNU står det at PIN-koden er den samme som for studweb, men under aktiveringen står det at "PIN-koden (4 siffer) skal stå på den giroen du får tilsendt for betaling av semesteravgift.".

 

Er det noen som har prøvd/greid å aktivere brukerkonto?

Lenke til kommentar
I brevet fra NTNU står det at PIN-koden er den samme som for studweb, men under aktiveringen står det at "PIN-koden (4 siffer) skal stå på den giroen du får tilsendt for betaling av semesteravgift.".

6621704[/snapback]

 

Det er samme PIN-koden.

 

Det hender det tar litt tid før informasjonen blir overført til bdb, vent en dag eller to og prøv igjen. Hvis det ikke virker da, send en e-post til [ orakel (æ) ntnu dot no ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...