Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal høre med instituttet for matematiske fag jeg =)

 

Hadde tenkt å ha en liten samling med forumfolk, fra ei matematikk.net.

 

Passer det jo ekstra bra at det er under mattefløyen rommet er. Tenkte det var best å resservere, slik at det ikke blir for dumt om folk reiser langveisfra også er det opptatt.

 

Må man være et veldig etablert medlem av matematikk.net eller er det bare å stikke innom?

Lenke til kommentar

Med mindre det er veldig viktig at du får akkurat det rommet så er det ikke nødvendig å reservere. På lørdag kveld er det vel lite sannsynlig at noen er der uansett, og i verste fall kan du jo bare finne et annet rom.

Rommet er vel vanligvis låst uten tilgang for de fleste studenter?

Lenke til kommentar

Noen tips til hvordan man skal jobbe med matte 1? Er det nok å gjøre de 12 øvingsoppgavene + eksamensoppgaver? Eller må man også gjøre oppgavene i boken for å få full forståelse?

 

Veldig mange studenter rører ikke oppgavene i boken i Matte 1 utenom de som er satt opp som øvinger. Selv gjorde jeg de fleste øvingene pluss eksamensoppgaver, og det ga meg en A i Matte 1 (det fungerte dog ikke like godt i Matte 2 ;) ). Et tips er at du først gjør øvingen, og hvis du etter det føler at du ikke har kontroll på stoffet som øvingen dekket gjør du noen flere relevante oppgaver fra boken.

Lenke til kommentar

Med mindre det er veldig viktig at du får akkurat det rommet så er det ikke nødvendig å reservere. På lørdag kveld er det vel lite sannsynlig at noen er der uansett, og i verste fall kan du jo bare finne et annet rom.

Rommet er vel vanligvis låst uten tilgang for de fleste studenter?

Det er godt mulig; jeg har aldri vært på det rommet. Snakket vel egentlig mer generelt sett.

Lenke til kommentar

Tror rommet er låst for studenter, men ikke helt sikker. Har tenkt å se i løpet av uka.

 

Men er det noe problem å spørre, når rommet skal bli brutkt til et matematisk formål?

 

Er ikke veldig viktig å få akkuratt det rommet, men er det besdte. Og det jeg har mest lyst å klare å få tak i. Er ikke det mulig, er jo R10 og R3 gode alternativ antar jeg...

Lenke til kommentar

Det var meget fortvilelse etter mekfys for to år siden, men folk koste seg tilsynelatende med kjemisk fysikk-delen av kvante i år.

Kjemisk fysikk-delen er jo også den enkleste og minst omfattende delen av innføring i kvantemekanikk, så den er ofte veldig grei.

 

 

 

Når det gjelder 1329 i SB2, så må du vel ha tilgang til heisen/trappene, samt den riktige etasjen på kvelds- eller helgetid for å komme deg inn der? De kan vel sikkert finne en ordning om du spør. Jeg har ingen erfaring med reservasjon av rom i matteland, men både R3 (evt R4) og R10 bør gå smertefritt.

Lenke til kommentar

Tror rommet er låst for studenter, men ikke helt sikker. Har tenkt å se i løpet av uka.

 

Men er det noe problem å spørre, når rommet skal bli brutkt til et matematisk formål?

 

Er ikke veldig viktig å få akkuratt det rommet, men er det besdte. Og det jeg har mest lyst å klare å få tak i. Er ikke det mulig, er jo R10 og R3 gode alternativ antar jeg...

Det skader ikke å spørre. Det verste som kan skje er at du får "nei" til svar...

Lenke til kommentar

Noen tips til hvordan man skal jobbe med matte 1? Er det nok å gjøre de 12 øvingsoppgavene + eksamensoppgaver? Eller må man også gjøre oppgavene i boken for å få full forståelse?

 

Veldig mange studenter rører ikke oppgavene i boken i Matte 1 utenom de som er satt opp som øvinger. Selv gjorde jeg de fleste øvingene pluss eksamensoppgaver, og det ga meg en A i Matte 1 (det fungerte dog ikke like godt i Matte 2 ;) ). Et tips er at du først gjør øvingen, og hvis du etter det føler at du ikke har kontroll på stoffet som øvingen dekket gjør du noen flere relevante oppgaver fra boken.

Tror tipset ditt er riktig. Jeg har også et inntrykk av de som gjør alt av oppgaver de kommer over, ikke alltid tenker igjennom skikkelig, og blar ofte litt vel fort til LF/annen hjelp, og prøver å pugge fremfor å forstå. Noe som ikke nytter på eksamen.

 

Selv har jeg ikke gjort noe annet enn øvingene og gamle eksamensoppgaver så langt, og har fungert veldig bra.

Lenke til kommentar

Noen som betaler egen strømregning* og har tips til "billig" leverandør som har nogen lunde stabile priser? Fant raskt ut at det er et hav å velge i mellom der alle bare har ørliten forskjell i pris :S

 

*edit: som i at man selv velger strømleverandør.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...