Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig nivåforskjellene fra matte på vgs til matte på NTNU? Har veldig lyst å studere siv. ing til høsten. Lå på en jevn 4'er gjennom hele R1, kom opp til eksamen, og det gikk heller dårlig. Fikk en 3'er. Startet R2 året godt med en 5'er på heldags, men tabbet med deretter ut med en 3'er. Regner med å ligge på 4 også dette året.. Så jeg er altså ikke den skarpeste kniven i matteskuffen, men jeg føler jeg klarer meg greit selv. Vet at jeg er avhengig av gjennomsnittskarakteren 4 i R2 for å i det hele tatt komme inn på NTNU, men er matten veldig tung og vanskelig?

Endret av Jameg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig nivåforskjellene fra matte på vgs til matte på NTNU. Har veldig lyst å studere siv. ing til høsten. Lå på en jevn 4'er gjennom hele R1, kom opp til eksamen, og det gikk heller dårlig. Fikk en 3'er. Startet R2 året godt med en 5'er på heldags, men tabbet med deretter ut med en 3'er. Regner med å ligge på 4 også dette året.. Så jeg er altså ikke den skarpeste kniven i matteskuffen, men jeg føler jeg klarer meg greit selv. Vet at jeg er avhengig av gjennomsnittskarakteren 4 i R2 for å i det hele tatt komme inn på NTNU, men er matten veldig tung og vanskelig?

 

Den blir tung hvis du ikke tar den seriøst.

 

Jobb godt gjennom hele semesteret, så skal du nok klare det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takker for svar! Jeg er innstilt på at det isåfall vil bli mye jobbing. Greia blir vell for min del å finne en balanse mellom studier og andre aktiviteter utenfor skolen.

 

Er det forresten noen som har noen kjennskap til Lerkendal studentby? Hvordan er standaren der? Stor pågang? Har sett på litt bilder fra selve hybelen, men har ikke funnet noe av feks. badet :innocent:

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har noen kjennskap til Lerkendal studentby? Hvordan er standaren der? Stor pågang? Har sett på litt bilder fra selve hybelen, men har ikke funnet noe av feks. badet :innocent:

 

Nå har jeg aldri faktisk vært inni et rom på Lerkendal, men jeg kan ramse opp en del ting som du sikkert vet fra før. Stedet er rimelig nytt, består av en haug med småhus (i motsetning til f.eks. Berg studentby rett over veien), og er den studentbyen som ligger nærmest Realfagbygget og den siden av Gløshaugen.

 

Når det gjelder pågang kommer du til å få plass der hvis du søker i dag, men søk i tillegg på at par andre i det usannsynlige tilfelle at garantien min ikke skulle holde. Du kan f.eks. søke på Lerkendal, Berg og Nedre Singsakerslette - Berg er splitter nytt, Nedre Singsakerslette er nyoppusset, dyrt og ligger 10 minutters gange fra sentrum, og Lerkendal er billigst og har attpåtil de største hyblene av de tre.

Lenke til kommentar

 

 

<%! int[] random_list(int number) {
int[] tabell = new int[number];
int i = 0;
while (i < number) {
   int x = (int) ((Math.random()*number)+1);
   if (number_in_list(x,tabell)==false) {
       tabell[i] = x;
       i++;
   }
}
return tabell;
}%>

 

 

Mulig jeg har misforstått, men trodde du hadde ITGK med MATLAB(?) - i så fall er det en fordel å skrive MATLAB-kode ;)

 

Ellers burde det ikke være?

 

int x = (int)(Math.random()*number) + 1;

 

Din kode gir ut tall fra og med 1 til og med number+1, som ikke stemmer overens med det oppgaven ber om.

 

Sett at du faktisk skulle gjøre dette i MATLAB kunne du evnt bare brukt randperm()

 

type

 

function list = random_list(number)
list = randperm(number);
end

 

Evnt hvis du vil bruke noe mer lik din syntaks

 

function list = random_list2(number)
i = 0;
list = zeros(number,1);
while i < number
   x = floor(rand*number)+1;
   if ~ismember(x,list)
       list(i+1) = x;
       i = i+1;
   end
end
end

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått, men trodde du hadde ITGK med MATLAB(?) - i så fall er det en fordel å skrive MATLAB-kode ;)

Han har jo tidligere skrevet at han hadde TDT4110, som bruker JSP.

 

Ah, det overså jeg gitt. Uansett så er koden feil da han returnerer tall utenfor det ønskede intervallet.

 

Din kode gir ut tall fra og med null til og med number+1, som ikke stemmer overens med det oppgaven ber om.

Fra og med 1 vel?

 

Stemmer, blingsa i farta.

Lenke til kommentar
Ah, det overså jeg gitt. Uansett så er koden feil da han returnerer tall utenfor det ønskede intervallet.

 

Gjør vel ikke det, ettersom at det blir rundet ned når man caster fra double til int (metoden Math.random() returner et tall mellom 0 (til og med) og 1 men ikke lik 1).

 

Her må jeg nok legge meg flat. Jeg tok utgangspunkt i at du skrev i MATLAB, og av en dust grunn brukte jeg round() i stedet for floor(). Med floor() stemmer selvsagt koden din (i alle fall i MATLAB), så da kan man undre seg hvorfor du har fått trekk på den oppgaven.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Finnes det et mer avansert elektromagnetisme-emne på NTNU enn "Elektromagnetisk teori"? I USA er det jo vanlig med et veldig avansert elmag-emne på master/PhD-nivå som bruker bøker som Classical Electrodynamics (Jackson). Har NTNU noe lignende?

 

Ikke lignende, men kanskje noe allikevel: http://www.ntnu.no/studier/emner/TT8210/2010 ?

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...